سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
از نگهداری میلگرد چه می دانید

میلگرد یکی از مهم ترین محصولات فولادی است که کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف دارد. میلگرد با توجه به کاربردی که دارد ممکن است در معرض آب و هوای مرطوب قرار بگیرد و دچار زنگ زدگی شود و کارایی آن از بین برود از این رو باید نسبت به طریقه نگهداری صحیح میلگرد آشنایی داشته باشید. میلگردها از جنس فولاد هستند که بیشترین کاربرد آن ها در ساختمان سازی است و در صورت نگهداری نامناسب دچار زنگ زدگی و خوردگی می شوند. بزرگترین مشکلی که می تواند یک ساختمان را تهدید کند خوردگی میلگردهای آن است از این رو باید قبل از اجرا کار با سند بلاست کردن از زنگ زدگی و خوردگی میلگرد جلوگیری کرد. رطوبت و تماس با اکسیژن خوردگی و زنگ زدگی میلگرد را تشدید می کنند از این رو تا حد امکان باید میلگرد را از این عوامل دور نگه داشت.

انبار کردن میلگرد تحت چه شرایطی انجام می شود؟

انبار کردن میلگرد تحت چه شرایطی انجام می شود؟

در ایران کارخانه های بسیاری وجود دارد که سالانه تعداد زیادی میلگرد تولید و به بازار عرضه می کنند، برخی از کارخانه داران، فروشندگان و ... بنا به دلایل مختلفی میلگرد را انبار می کنند. باید دقت کرد انبار کردن میلگرد شرایط خاصی دارد که باید به آن ها توجه کرد تا محصول دچار مشکل جدی نشود، در زیر به برخی از شرایط انبار کردن میلگرد اشاره شده است

- محل نگهداری میلگرد باید عاری از رطوبت باشد

- از انبار مسقف برای نگهداری استفاده شود ( در صورتی که انبار سرباز باشد باید روی میلگردها را با وسیله ای مناسب پوشید تا در معرض برف، باران و باد نباشند)

- نباید میلگرد را مستقیم روی زمین قرار داد، بهتر است از پایه های مناسبی که حداقل 15 سانتیمتر از سطح زمین ارتفاع دارند استفاده کرد.

- دقت کنید در نزدیکی محل انبار کردن میلگرد هیچگونه ماده خورنده ای وجود نداشته باشد

- انبار نباید در معرض تابش شدید آفتاب باشد

- میلگردها را باید با توجه به قطر و سایز تفکیک و انبار کرد

- میلگردهای سالم را با میلگردهای زنگ زده در یک مکان انبار نکنید

- در حین انبار کردن میلگرد را در برابر آسیب های مکانیکی محافظت کنید

- و ..

مدت زمان نگهداری از میلگرد چقدر است؟

مدت زمان نگهداری از میلگرد چقدر است؟

همانطور که در بالا اشاره شد میلگرد اهمیت بسیاری دارد و در سازه ها نقش مهمی در استحکام بخشی دارد. در واقع میلگرد میله ای فولادی است که در انواع مختلفی تولید می شود و برای تقویت بتن مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به کاربرد گسترده ای که این محصول فولادی دارد شرایط نگهداری، زمان نگهداری، نحوه انبار داری و ... آن بسیار حائز اهمیت است.

طبق تعاریف بالا اگر میلگرد را در شرایط مساعد و مکان مناسبی انبار کنید می توانید تا مدت ها از آن ها نگهداری نمایید. در کل زمان نگهداری میلگرد باید به گونه ای باشد که به کیفیت و خواص محصول لطمه ای وارد نشود در غیر این صورت میلگرد کاربرد خود را از دست می دهد. با این تفاسیر مدت زمان نگهداری میلگرد به شرایط انبارداری آن بستگی دارد. شما ممکن است به عنوان یک مصرف کننده نهایی در مورد انواع میلگرد و همچنین مدت زمان نگهداری، طریقه انبار کردن آن و ... اطلاعاتی نداشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت آهن 724 این اطلاعات را بصورت کامل بدست آورده  و میلگرد مورد نیاز را سفارش دهید.

اگر هم سوالی در این زمینه دارید یا اینکه نمی‌دانید کدام نوع میلگرد برای پروژه شما مناسب‌تر است، می‌توانید روی کمک کارشناسان آهن 724 حساب کنید. ما در هر قدم برای تجربه یک خرید موفق، کنار شما هستیم. 

 

نوشتن دیدگاه