سبد خرید شما خالی می باشد.
جدول سایز میلگرد تیرچه؛ جامع ترین راهنمای محاسبه میلگرد تیرچه

میل‌گرد تیرچه یکی از انواع میل‌گرد است که در سقف ساختمان از آن استفاده می کنند. این نوع میل‌گرد در تیرچه ریزی سقف مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به مکانی که از این تیرچه ها استفاده می کنید باید گرید میل‌گرد را انتخاب کنید. دو نوع گرید A2 و A3 برای میلگرد های تیرچه وجود دارد که ویژگی و مدل های مختلفی دارد. مثلاً برخی از مدل های مختلف میل‌گرد تیرچه میلگرد های پرکربن، میل‌گرد ضد زنگ، میل‌گرد گالوانیزه، میل‌گرد سیاه، میل‌گرد اپوکسی و میل‌گرد اروپایی هستند. از این میل‌گرد ها هر کدام مشخصات و ویژگی های خاص خود را دارند و با توجه به شرایط آب و هوایی و محل مورد استفاده انتخاب می شوند.
برای مثال بعضی از این میل‌گرد ها برای مناطق مرطوب گزینه خوبی هستند اما برخی دیگر برای مناطق زلزله خیز مناسب تر هستند. علاوه بر این ها بعضی از میلگرد ها برای مناطقی مناسب هستند که رطوبت هوا در آنجا بالاتر از مناطق دیگر است. در ادامه قصد داریم که راجع به سایز میل‌گرد تیرچه و محاسبه وزن میل‌گرد تیرچه توضیحات بسیار کامل و جامعی را برایتان ارائه کنیم. اگر به دنبال اطلاعات دقیقی در مورد این نوع میل‌گرد های هستید پیشنهاد می کنیم حتماً ادامه مقاله را مطالعه کنید.

راهنما محاسبه میلگرد تیرچه

راهنما محاسبه میلگرد تیرچه

میل‌گرد تیرچه به سه دسته: میلگرد اکتا، میلگرد ممان منفی و میلگرد حرارتی تقسیم بندی می شوند. هر یک از میلگردهایی که گفته شد اندازه و سایزهای مختلفی دارند که سایز آن ها کاملا با عملکردی که دارند متناسب است. به عنوان نمونه سایز میلگرد ممان منفی را مورد بررسی قرار می دهیم این میلگرد قطر 8 یا 10 یا 12 میلی متر دارد. یکی دیگر از این مدل میلگرد ها میلگرد حرارتی است. این میلگرد دارای عملکرد و ظاهری کاملا متفاوت و متمایز با میلگرد ممان منفی است. این مدل معمولا به صورت دو طرفه یا یک طرفه برای نصب تیرچه مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی دیگر از میلگرد های بسیار ضروری برای سقف و تیرچه، میلگرد حرارتی است. این مدل میلگرد دارای سایز های 6 و 8 و 10 میلی متر است. محاسبه میلگرد اکتا دارای نکات ریزی است که مثلا می توان به این مسئله اشاره کرد، این نوع میلگرد مانند میلگرد ممان منفی سه اندازه منحصر به فرد دارد و فقط از نظر قطر با این میلگرد شباهت دارد. اگر قصد دارید میلگرد تیرچه برایتان مقرون به صرفه تر باشد و برای پروژه عمرانی که در حال اجرای آن هستید صرفه اقتصادی داشته باشد، باید میلگرد را با توجه به نوع محیط خود انتخاب کنید.
اگر قصد انتخاب میلگرد برای محیط های مرطوب مانند شمال کشور را دارید، قطعا مطلع هستید که هزینه های تعمیرات در این مناطق بسیار بالا است زیرا رطوبت باعث فرسودگی زودتر می شود، بنابراین بهترین راه استفاده از میلگرد های فایبرگلاس، گالوانیزه یا میلگرد های فولاد ضد زنگ است.
میلگرد فولاد کربن و میلگرد اروپایی اغلب در برابر زنگ زدگی و بلایای طبیعی نظیر زلزله مقاومت کافی ندارند و بهتر است در مکان هایی که رطوبت هوا پایین است یا زلزله خیز نیستند از این میلگرد ها استفاده کنید.

محاسبه وزن میلگرد تیرچه

محاسبه وزن میلگرد تیرچه

محاسبه وزن میل‌گرد تیرچه ، به این صورت است که باید ابتدا میلگرد مناسب برای محیط و مکان مورد نظر که قصد احداث ساختمان را دارید، انتخاب کنید. برش میلگرد های تیرچه توسط دستگاه ها و تجهیزات ویژه و مخصوصی انجام می شود که با قطر و اندازه میلگرد رابطه مستقیم دارد.
اگر میخواهید برش میلگرد تیرچه را خودتان انجام دهید باید برشکاری میلگرد ها را به وسیله دستگاه های به روز و استاندارد انجام دهید، این کار باعث می شود که هزینه های کار به حداقل برسد. شاید فکر کنید فقط برش زدن اهمیت دارد اما باید بدانید سایزبندی و اندازه میلگرد ها بسیار مهم است. میلگردهای آجدار گرید A2 و A3 بهترین انتخاب هستند.

نتیجه گیری

میل‌گرد تیرچه یکی از انواع میل‌گرد است که در سقف ساختمان از آن استفاده می کنند. این نوع میل‌گرد در تیرچه ریزی سقف مورد استفاده قرار می گیرد. اگر در ابتدای کار از میلگرد های استاندارد استفاده کنید سازه ای بسیار ایمن و خوب خواهید داشت و در آینده خطری جان افراد را تهدید نخواهد کرد.
برای محاسبه وزن میلگرد های تیرچه باید طبق طول و قطر آن ها عمل کنید. اگر به دنبال جدول محاسبه این مقادیر هستند پیشنهاد می کنیم از سایت آهن 724 کمک بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه