سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
تیرآهن IPE چیست

معماران، کارگران ساختمانی و مهندسان ساختمان همه می دانند که  علی رغم شباهت ظاهری،  همه پروفیل های فلزی با یک اندازه ایجاد نمی شوند. مقاطع مختلف فولادی دارای سطح مقطع مختلف، ضخامت فلنج، عمق کلی، ثابت پیچشی و غیره هستند. متعاقباً باید از بخش های مختلف به طور مشترک استفاده کنید تا به بهترین نتیجه ساختاری برسید. تیرآهن های IPE از این نظر بی نظیر هستند و عملکرد تحمل بار همه جانبه خوبی را ارائه می دهند. تنها استثنا در این مورد ظرفیت ساختاری جانبی آن ها است یعنی مقاومت در برابر پیچش. تیرآهن IPE یک محصول چند لایه است که به صورت فرم T دوبل بوده و همچنین پروفیل I نیز نامیده می شود. سطح های خارجی و داخلی بال ها به طور موازی می باشد و آن ها به جان تیر به صورت عمود متصل شده اند. در قسمت اتصال این بخش ها ضخامت بال ها بدون تغییر است. اتصال های بین سطوح جان و قسمت داخلی بال ها منحنی می باشد و این انحنا نقش کلیدی در استحکام این پروفیل ایفا می کند. رابطه بین عرض و قسمت بالای پروفیل می ‌بایست کمتر از 0.66 باشد. برای تهیه انواع تیرآهن از کارخانه های مختلف می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی آهن 724 برای خرید بر اساس ویژگی های مد نظر خود، اقدام نمایید.

معرفی تیر آهن IPE 

تیرآهن IPE به طور گسترده ای در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد و در اندازه های استاندارد و متنوعی موجود است. جداول بسیاری در دسترس هستند تا مهندس سازه با توجه به نیاز پروژه یک نوع مناسب از تیر آهن را انتخاب کرده و در محاسبات سازه ای خود بکار ببرد. این سازه فولادی ممکن است هم به عنوان تیر و هم به عنوان ستون استفاده شوند. تیرآهن IPE یک بخش سازه ای فولادی است و با مشخصه شکل "I" یا "H" نمایش داده می‌شود. سازه های از این دست به صورت پروفیل های باز توصیف می شوند زیرا برخلاف مقاطع مستطیل، آنها دارای سطح های موازی هستند و توسط یک عنصر مرکزی به یکدیگر متصل می شوند. این مشخصات باعث شده تیرآهن IPE مقاومت بسیار خوبی در برابر فشارهای کششی و خمشی ناشی از نیروهای مربوطه از خود نشان  دهد. تنها پروفیل فولادی دیگری که از نظر عملکرد مقاومت چرخشی از تیرآهن IPE بهتر است، مقاطع ساختاری توخالی (HSS) مانند قوطی هستند. این تیرها نسبت به تیرآهن IPE بسیار گران هستند و اتصال آن ها با پروفیل های دیگر دشوار است.

معرفی تیر آهن IPE

تیرآهن IPE چگونه ساخته می شود

یکی از مزایای استفاده از فولاد برای ساخت تیرآهن IPE انعطاف پذیری بالای ترکیبات این گروه است. این بدان معنی است که تولید کنندگان چندین روش ساخت را برای تولید تیرآهن IPE در دست دارند از جمله این روش ها می توان به اکستروژن، نورد گرم یا جوشکاری از اجزای منفرد را نام برد. برخی از متالوژیست ها این تمایز را ایجاد می کنند که تیرهای H به هم جوش می خورند، در حالی که تیرهای I تنها از یک قطعه کاری فولادی ساخته می شوند. همان طور که گفته شد، هنگام ساخت تیرآهن IPE تنوع ترکیبی زیادی وجود دارد. با این حال، برای دستیابی به استحکام عملکردی مورد نیاز برای کاربردهای ساختمانی، به عنوان انتخاب اولیه، فولادهای ضد زنگ پیشنهاد می شود. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آهن 724 و یا از طریق تماس با کارشناسان فروش این مجموعه قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره، تیرآهن، میلگرد، پروفیل و ... را استعلام نموده و در صورت نیاز این متریال را با بهترین قیمت خریداری کنید.

نوشتن دیدگاه