سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
نحوه تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصل

امروزه وجود کارخانجات متعدد تولید میلگرد، تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصل را مشکل کرده است. از آنجا که میلگرد به عنوان یکی از مصالح مهم و کاربردی در ساختمان سازی به کار می رود، تعداد کارخانجات تولید میلگرد را افزایش داده است.
وجود سوددهی بالا در این شغل، برخی افراد سودجو را به این واداشته که با تولید اجناس تقلبی و بی کیفیت، به جای میلگرد اصل، آن را به خریداران بفروشند و از سود بالایی برخوردار شوند. غافل از اینکه استفاده از میلگردهای تقلبی خسارات جبران ناپذیری را به بار می آورد.
بنابراین خریداران قبل از خرید، باید از اصل بودن محصول موردنظر اطمینان پیدا کنند و سپس اقدام به خرید نمایند. اگر شما نیز جزو خریداران میلگرد هستید، با ما همراه باشید تا شما را برای خریدی مطمئن کمک کنیم.

چگونه میلگرد تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

چگونه میلگرد تقلبی را از اصل تشخیص دهیم؟

به منظور تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصل، کافیست به دنبال علائم اختصاری حک شده روی آن باشید. از آنجا که کلیه کارخانجات تولید میلگرد نشان اختصاری دارند و آن را روی تمام محصولات خود حک می کنند، بنابراین تشخیص میلگرد تقلبی را آسان تر نموده است. باید دقت شود که این علائم به صورت دستی حک نشده باشند.
یکی دیگر از روش های تشخیص این است که به پلاک های نصب شده روی میلگرد توجه کرد. این پلاک ها به عنوان شناسنامه محصول به شمار می روند که شامل اطلاعات مختلفی از جمله نوع میلگرد، سایز میلگرد، طول میلگرد، کد شمش، تاریخ تولید، نام و آدرس کارخانه و ... است.
یکی از بهترین معیارهای تشخیص، وزن میلگردها است. به این ترتیب که کارخانجات معتبر بر اساس وزن استاندارد و جدول اشتال اقدام به تولید میلگرد می کنند. اما اجناسی که به صورت تقلبی تولید شده اند، از نظر وزن با نوع اصل آن، اختلاف دارند. بنابراین خریداران هنگام خرید نباید به دنبال میلگردهای سبک وزن بروند.

میلگرد اصل چه مشخصاتی دارد که در میلگرد های تقلبی مشاهده نمی شود؟

میلگرد اصل چه مشخصاتی دارد که در میلگرد های تقلبی مشاهده نمی شود؟

برای تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصل، می توان با مشاهده رنگ میلگرد به آن پی برد. به این معنا که میلگردهای اصل که با کیفیت بالایی تهیه شده اند، دارای رنگ تیره هستند. لازم به ذکر است که زنگ زدگی نمی تواند از نشانه های تقلبی بودن میلگرد به شمار آید. زیرا آهن فارغ از کیفیت، در مقابل رطوبت دچار زنگ زدگی می گردد.
برخی کارخانه های تولید میلگرد، هنگام خرید اقدام به ارائه گواهی کنترل کیفیت به مشتریان می کنند. مشتریان با مشاهده گواهی می توانند با مشخصات کلی میلگرد، خواص فیزیکی، میزان استحکام، خواص شیمیایی، نتیجه آزمایش کشش، تاشدگی و جوش پذیری آشنا شوند و بر اساس آن به خریدی آگاهانه بپردازند.
همانطور که اشاره کردیم وزن مناسب میلگردها نیز در نوع اصل آن مشخص می شود. به طوری که در میلگرد تقلبی وزن کمتر از نوع استاندارد است. بنابراین میلگردهای تقلبی از کیفیت قابل قبولی برخوردار نیستند و استفاده از آن ها می تواند علاوه بر زیان مالی، خسارات جبران ناپذیر جانی را نیز به دنبال داشته باشد.
همانطور که در متن به آن اشاره کردیم، برای تشخیص میلگرد تقلبی از میلگرد اصل، راه های زیادی وجود دارد. خریداران با استفاده از این روش ها از فعالیت تولید کنندگان سودجویی که اقدام به تولید میلگردهای تقلبی می کنند، جلوگیری می نمایند.

جمع بندی

در متن به چندین روش اشاره شد که با استفاده از آن ها می توان میلگرد اصل و تقلبی را از هم متمایز کرد. توجه به علائم اختصاری حک شده روی میلگردها، پلاک های روی میلگردها، وزن میلگردها، تاثیر رنگ در اصل یا تقلبی بودن میلگرد و مشاهده گواهی کنترل کیفیت را می توان به عنوان نکات مهم قبل از خرید در نظر داشت. با خرید میلگرد از سایت آهن 724 دیگر نیازی نیست نگران این موارد باشید. میلگردهای موجود در آهن 724 همگی از لحاظ کیفیت بررسی شده و سپس به مشتری تحویل داده می شوند. با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

 

نوشتن دیدگاه