سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
اسپیسر میلگرد چیست؟

اسپیسر میلگرد که به‌عنوان نگه‌دارنده میلگرد شناخته می‌شود، یک قطعه است که باهدف پوشش مناسب برای میلگرد کاربرد دارد. این قطعه می‌تواند کمک کند که میلگرد موردنظر دیرتر دچار زنگ‌زدگی شود و همچنین باعث طول عمر بتن خواهد شد. میلگردها انواع مختلفی دارند و معمولاً هرکدام برای کاربردهای خاصی استفاده می‌شوند. در ادامه در مورد این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد.

انواع اسپیسر میلگرد کدم‌اند؟

همان‌طور که گفته شد، اسپیسر میلگرد قطعه‌ای است که می‌تواند هم از میلگرد و هم از بتن محافظت کند. استفاده از این قطعه می‌تواند کمک کند که میلگرد دیرتر دچار زنگ‌زدگی شود. انواع مختلف میلگرد اسپیسر، از نوع فلزی، بتنی و پلاستیکی وجود دارد که در ادامه در مورد هرکدام توضیحاتی خواهیم داد:

  • اسپیسر بتنی

استفاده از اسپیسر بتنی، امروزه نسبت به گذشته، رواج بیشتری دارد. این نوع اسپیسر، دوام خیلی زیادی دارد و فاقد تخلخل است. به همین دلیل افراد بیشتر ترجیح می‌دهند این محصول را خریداری کنند. البته این را هم بگوییم که شما برای خرید این قطعه باید هزینه بیشتری هم پرداخت کنید.

  • اسپیسر فلزی

اسپیسر فلزی همان‌طور که از اسم آن مشخص است، از میلگردهای مفتول باضخامت بالا ساخته می‌شود و از طرفی هم استفاده از آن‌ها می‌تواند در دوام سازه تأثیر بسزایی داشته باشد.

  • اسپیسر پلاستیکی

اسپیسر پلاستیکی بااینکه شکل‌پذیری بالایی دارند، اما از طرفی هزینه ساخت آن‌ها کمتر است. از این نوع اسپیسر معمولاً بیشتر استفاده می‌شود؛ چراکه در برخی از موارد به دلیل هزینه‌های بالا، از دو نوع دیگر به‌صرفه‌تر است. یکی از معایب استفاده از این محصول این است که به‌خوبی در بتن نمی‌چسبد و شاید همین موضوع باعث شود که دوم بالایی نداشته باشد. علاوه بر این، مقاومت بالایی در برابر مواد شیمیایی ندارند

اسپیسر میلگرد حرارتی چیست؟

اسپیسر میلگرد حرارتی چیست؟

قطعاً این را می‌دانید که میلگردها در برابر عوامل محیطی و یا حتی رطوبت دچار زنگ‌زدگی می‌شود؛ بنابراین به‌ صرفه نیست که شما بخواهید پس از چند سال، میلگرد را تعویض کنید.
یک راهکار ساده، همان‌طور که گفتیم، استفاده از اسپیسر است. اسپیسر میلگرد حرارتی باعث محافظت میلگرد در برابر این عواملی که گفتیم، خواهد شد و درنتیجه راندمان و مقاومت سازه بالا می‌رود.

سخن پایانی

همان‌طور که در این مقاله گفتیم، اسپیسرها انواع مختلفی دارند و خیلی از افراد شاید نتوانند در زمان خرید این قطعه، به‌راحتی در مورد بهترین نوع آن تصمیم بگیرند. اسپیسرها انواع مختلفی دارند؛ شما قبل از هر چیز باید نوع پروژه خود و همچنین هزینه و بودجه‌تان را برآورد کنید و یک محصولی را انتخاب کنید که دوام بالایی داشته باشد.
همچنین باید به قیمت اسپیسر هم دقت کافی داشته باشید. اگر با وجود تمامی موارد گفته‌ شده، بازهم سؤالی در این زمینه‌ دارید، می‌توانید در بخش ارسال نظرات، سؤالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید یا از طریق شماره تلفن های موجود در سایت آهن 724، با کارشناسان تماس حاصل فرمایید. 

نوشتن دیدگاه