سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
حداکثر فاصله آزاد بین میلگردها چقدر است؟

 میلگردها یکی از مقاطع فولادی مهم و پُرکاربرد در صنعت ساختمانی است که بدون آن نمی‌توان هیچ پروژه ساختمانی را به اتمام رساند. قرار دادن میلگردها در کنار هم در یک سازه، کار تخصصی است و هرگونه اشتباه در صورت انجام این کار، می‌تواند ایمنی و استحکام سازه شما را در خطر بیاندازد و در نهایت باعث تخریب سازه خواهد شد. بنابراین ما در این مقاله تصمیم داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که حداکثر فاصله آزاد بین میلگردها چقدر است؟. تا پایان مطلب همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

حداکثر فاصله آزاد بین میلگردها چقدر است؟

محدودیت فاصله میلگردها از هم چقدر است؟

اهمیت قرار دادن میلگردها و فاصله‌ای که باید بین آن‌ها در نظر گرفته شود، یک مسئله مهم است. فاصله‌ای که بین میلگرد در یک سازه در نظر گرفته می‌شود، باید از قطر میلگرد بزرگ‌تر کمتر باشد، همچنین این فاصله نباید از 1.33 برابر قطر اسمی بزرگترین سنگدانه بتن کمتر باشد. نحوه‌‌ قرار گیری میلگردهای موازی باید به صورتی باشد که از میلگردهای بالایی و پایینی عبور کند تا مستحکم شود. در برخی از قسمت‌های سازه که تحت فشار و یا خمش هستند، فاصله بین هر دو میلگرد نباید از 40 میلی‌متر کمتر باشد.  شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 اهواز ، قیمت میلگرد 14 میانه و دیگر انواع میلگرد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

محدودیت فاصله میلگردها از هم چقدر است؟

حداکثر فاصله آزاد بین میلگردها بر اساس ضوابطی تعیین می شود؟

یکی از موارد مهمی در ساخت یک سازه باید در نظر گرفته شود، حداکثر فاصله آزاد بین میلگردها است. این کار باید به شکل تخصی و با تسلط بر علم و دانش در این زمینه انجام شود. در آیین نامه مبحث نهم در سال 99، این‌گونه ذکر شده بود که کم‌ترین میزان میلگرد به کار رفته در ستون 1 درصد است، در حالی که بیشترین این مقدار می‌تواند 8 درصد باشد، اما در این میان بهترین وضعیتی که می‌توان برای میلگردهای ستون در نظر گرفت، حداکثر 3 درصد است، چرا که در این حالت از بتن ریزی و تراکم میلگردها در بتن جلوگیری می‌شود. بنابراین فاصله‌ای که برای میلگردهای طولانی در نظر گرفته می‌شود، از 200 میلی‌متر باید کمتر باشد. برای خرید میلگرد باید از قیمت به روز میلگرد مطلع باشید تا بتوانید در بهترین فرصت نسبت به خرید این محصول اقدام کنید. شما می‌توانید برای دریافت راهنمایی‌های بیشتر در مورد حداکثر فاصله آزاد بین میلگردها با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرد و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید، می توانید با کارشناسان آهن 724 در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه