سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
علامت میلگرد آجدار در نقشه

مجموعه ما امروز مقاله پیش روی شما مخاطبان عزیز را گردآوری کرده است تا نقشه خوانی میلگرد و آرماتور ها را به شما نشان دهد ضمن اینکه شما را با علامت میلگرد آجدار در نقشه آشنا نماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر پیشنهاد می کنیم تا پایان همراه ما باشید.

نقشه خوانی میلگرد و آرماتور ها

یکی از مهم ترین و اصلی ترین مقاطع فولادی میلگرد یا همان آرماتور است که قطعاً با کاربردهای وسیع آن آشنایی دارید. همانطور که می دانید نقشه خوانی نیاز به اصول و دانش خاصی دارد که در آن برای نشان دادن نوع میلگرد اعم از این که ساده باشد یا آجدار روی آنها علامت میزهای درج میشود. به عنوان مثال اگر روی میلگرد علامت فی درج شده باشد نشان دهنده ساده بودن میلگرد است و ما پی می بریم که میلگرد مدنظر فاقد هرگونه آج می باشد.
لازمه اینکه بتوان در صحیح ترین جایگاه ممکن میلگرد را در سازه مورد نظر مورد استفاده قرار داد این است که به شیوه های اصولی از نقشه خوانی استفاده شود. بنابراین می توان گفت که نقشه خوانی میلگرد ها و آرماتور ها یکی از پروسه های مهمی است که باید توسط افراد تحصیل کرده و متخصص انجام شود این کار باعث می‌شود تا در نهایت استحکام سازه تضمین شود.

علامت میلگرد آجدار در نقشه چیست؟

علامت میلگرد آجدار در نقشه چیست؟

همانگونه که از نام میلگرد آجدار بر می آید در می یابیم که اصطلاح آجدار به میلگرد هایی اطلاق می شود که روی سطح خود برجستگی هایی دارند. وجود این برجستگی ها در ساختار میلگرد خالی از لطف نیست و برای کاربر این امکان را فراهم می کند که میلگرد به راحتی و به شکل محکم تری در بتن قرار گیرد.
در نقشه با توجه به اینکه آج های میلگرد ها از گرید a یک تا گرید a چهار متفاوت است می‌توان از نام‌های مختلفی برای نمایش آنها استفاده کرد اما به طور کلی با علامت fi که به آن تور نیز میگویند نشان داده میشود. فراموش نکنید که فردی که میلگرد ها را در نقشه نشان می دهد باید درک درستی از آرماتور بندی داشته باشد متقابلاً فرد نقشه خوان نیز می‌بایست آموزش های لازم را در این زمینه دیده باشد.
در تعیین علامت میلگرد آجدار در نقشه باید موارد مهم و فاکتورهای تاثیر گذاری در نظر گرفته شود از جمله تعداد میلگرد ها، طول میلگرد ها، قطر میلگرد ها و فواصل میلگرد ها. اگر شما در نقشه خوانی به حروف آ و بی و سی برخورد کردید بدانید که حرف آ نشان دهنده تعداد میلگرد ها، حرف بی نشان دهنده قطر میلگرد ها و در نهایت حرف سی فواصل بین میلگرد ها را نشان می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تلفن های موجود در سایت، با کارشناسان آهن 724 تماس حاصل فرمایید. 

نوشتن دیدگاه