سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
 روش تولید میلگرد کلاف را بشناسید

میلگردها المانی بسیار پرکاربرد هستند که در انواع ساده و آجدار به بازار عرضه می شوند. صنعتگران و تولیدکنندگان میلگرد، این محصول را به دو صورت شاخه ای و کلاف به بازار عرضه می کنند تا متقاضیان فراخور نیاز خود، بهترین نوع میلگرد مورد نیاز خود را خریداری نمایند. میلگردهای کلاف نسبت به انواع شاخه ای منعطف تر بوده و از نظر شکل ظاهری در هم تنیده به نظر می رسند. می توان گفت وجه تسمیه این محصول نیز بر اساس فرم ظاهری آن گزینش شده است. به کار گیری از این میلگرد در سازه های صنعتی و ساختمانی بسیار متداول است و سبب افزایش مقاومت بنا در برابر فشارهای وارده بر آن می شود.


فرآیند تولید میلگرد کلاف چیست؟

متریال اصلی مورد استفاده در تولید میلگرد کلاف، شمش هایی متشکل از سیلیسیوم، کربن، فسفر، منگنز و گوگرد هستند. پروسه تولید میلگرد کلاف با حرارت دادن فولاد در کوره های حرارتی مخصوص آغاز می شود. به عبارت بهتر می توان گفت که شمش های فولادی در داخل کوره ها تا دمای 1100 درجه سانتی گراد حرارت دیده و تغییر حالت می دهند. در این مرحله، متریال آماده سازی شده در کوره ها توسط غلتک های موجود به قسمت رافینگ منتقل می شوند. در گام بعد و به واسطه پایین بودن سطح تنش های پلاستیک در نورد گرم، شمش های برافروخته از روی غلتک هایی که به صورت مرتب در کنار یکریگر ردیف شده اند، رد می شود. پس از انجام سه مرحله عملیات، تغییر شکل نهایی حاصل شده و قطر محصول به اندازه تعیین شده می رسد. در این لحظه فعالیت های مربوط به نورد میلگرد به پایان رسیده است و تولیدات حاصل در این مرحله به دور یک حله پیچیده می شوند و به بخش بعد انتقال داده می شوند. در گام آخر برای تولید کلاف میلگرد باید محصول، خنک سازی شده و دمای آن به سطح دمای محیط برسد. پس از بسته بندی تولیدات، میلگردهای کلاف آماده ارسال به بازار و مصرف خواهند بود.

فرآیند تولید میلگرد کلاف چیست؟

با مراحل تولید میلگرد کلاف آشنا شوید

آشنایی با مراحل تولید میلگرد می تواند سبب افزایش آگاهی افراد در رابطه با انواع میلگرد شود. در نتیجه متقاضیان قادر خواهند بود با توجه به ویژگی های اختصاصی هر محصول، میلگرد مورد نیاز خود را به درستی انتخاب نمایند. فرآیند تولید کلاف میلگرد به طور کامل در بخش قبل تشریح شد و به طور کلی می توان گفت که برای تولید این نوع میلگرد باید مراحل زیر پیگیری شود:

  1. حرارت دادن شمش های فولادی در کوره ها
  2. انتقال متریال مذاب توسط غلتک
  3. حرکت دادن مواد حاصل در طول غلتک های موجود
  4. انجام سه مرحله عملیات بر روی مواد
  5. تغییر شکل ماده اولیه به صورت نهایی و کم شدن قطر محصول تا اندازه دلخواه
  6. پیچیدن میلگردها به دور حله

  7. سرد کردن محصول تولید شده
  8. بسته بندی محصولات نهایی

نکته مهم در رابطه با میلگردهای کلاف، نحوه نگهداری آن ها است. این نوع میلگرد باید با استفاده از خرک های چوبی انبار شوند تا در معرض گرد و خاک و رطوبت قرار نگیرند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با روش تولید میلگرد کلاف می توانید با کارشناسان ما در آهن 724 در ارتباط باشید و قبل از خرید مشاوره رایگان دریافت کنید. 

نوشتن دیدگاه