سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
اجرای وال پست با میلگرد

همان‌طور که می‌دانید برای ساختمان‌سازی اصول و قواعد خاصی در نظر گرفته می‌شود. یکی از اقداماتی که برای مقاوم سازی سازه موردنظر باید اجرا شود، استفاده از وال پست است. میلگردها میله فولادی هستند که از مقاومت بالایی برخوردارند و وجود آن‌ها در ساخت یک سازه ضروری است. اجرای میلگرد با وال پست باعث دوام و ماندگاری ساختمان می‌شود؛ اما این کار نیازمند توجه به نکاتی است که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

وال پست با کدام نوع میلگرد اجرا می شود؟

برای نصب وال پست‌ها باید نکاتی در نظر گرفته شود. برای نصب وال پست با میلگرد، استفاده از میلگرد 14، بهترین گزینه است. این نکته را هم اضافه کنیم که وال پست‌ها به دو روش «جوشکاری» و «استفاده از پیچ و مهره» می‌توانند به دیوار و ستون‌ها متصل شوند. بهترین محلی که می‌توان برای نصب وال پست در نظر گرفت، پایین‌تر از سقف سازه (به فاصله یک تا یک و نیم متر) خواهد بود.
تفاوت استفاده از وال پست در اسکلت بتنی و فلزی این است که در سازه‌های بتنی، در وهله اول وال پست را نصب می‌کنند سپس به کمک بتن آن را پُر می‌کنند و این امر باعث استحکام و دوام سازه می‌شود.
این در حالی است که در یک سازه فلزی، با کنارگذاشتن وال پست و آجرها در کنارهم باعث مقاومت ساختمان در برابر ضربه و فشار و همچنین وقوع زلزله می‌شوند.

وال پست با کدام نوع میلگرد اجرا می شود؟

نحوه اجرای وال پست با میلگرد به چه صورت است؟

اجرای وال پست با توجه به محل نصب آن متفاوت است. وال‌ها به سه روش افقی، عمودی و ترکیبی قابل اجرا هستند که برای هرکدام از این‌ها باید قواعد خاص اجرای وال پست در نظر گرفته شود.همان‌طور که در بالا توضیح دادیم هم از روش جوشکاری و هم از روش پیچ و مهره می‌توان برای اجرای وال پست به ستوتن‌ها یا تیر استفاده کرد. جنس وال پست‌ها از پروفیل و نبشی است. البته استفاده از روش جوشکاری در بسیاری از کشورهای دیگر، امروزه کمتر دیده می‌شود؛ اما در ایران هنوز هم قابل اجراست.

  • وال پست افقی: برای اجرای وال پست افقی با میلگرد، باید بین دیوار و ستون فاصله باشد و بهترین کار این است که از میلگرد 14 استفاده شود.
  • وال پست عمودی: در برخی از موارد اگر لازم باشد که از وال پست عمودی استفاده شود، باید از میلگرد نمره 10 استفاده کرد.

یک نکته مهم در این زمینه این است که نصب وال پست برای دیوارهایی که ارتفاع بیش از 30 متر دارند، لازم و ضروری است و اجرای هر کدام از این وال پست‌ها نیازمند در نظر گرفتن و اجرای قواعد و دستورالعمل‌های خاص است تا بتوان استحکام سازه موردن ظر را تضمین کرد. فروشگاه آهن 724 یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه تامین و فروش مقاطع فولادی است و شما عزیزان می‌توانید برای خرید آهن آلات و اطلاع از قیمت روز مقاطع فولادی به سایت ما مراجعه کنید و اگر هم قصد خرید برای ثبت سفارش با کارشناسان ما در تماس باشید.

نوشتن دیدگاه