سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
از میلگرد سنجاقی چه می دانید؟

میلگرد یکی از مقاطع طویل فولادی است که برای استحکام بخشی به سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. در این بین میلگرد سنجاقی به عنوان یکی از مهم‌ ترین اجزای آرماتوربندی به شمار می‌ آید و در سازه های بتنی نقش بسیار مهم و چشمگیری ایفا می کند. ما در این مقاله تصمیم گرفته ایم که به صورت تخصصی در در مورد قطر میلگرد سنجاقی، طول خم میلگرد سنجاقی و همچنین چگونگی استفاده از این میلگرد در سازه های بتنی بیشتر صحبت کنیم. پس تا انتها با ما همراه بمانید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت انواع میلگرد به کانال قیمت لحظه ای میلگرد آهن 724 مراجعه کنید.

میلگرد سنجاقی چه شکلی است؟

شکل ظاهری میلگرد سنجاق شبیه به قلاب بوده و نسبت به میلگردهای معمولی قطر کمتری دارد و کمی باریک تر است. در واقع میلگرد سنجاقی از جمله میلگردهای عرضی در تاسیس ساختمان های بتنی به شمار می‌ آید و نقش بسیار مهمی در دفع نیروهای وارده جانبی همچون نیروهای ناشی از بلایای طبیعی مانند زلزله و طوفان دارد. میلگرد سنجاقی از لحاظ ظاهر به چند دسته مختلف تقسیم بندی می‌ شود که شامل میلگردهای سنجاقی با خم ۹۰ درجه، میلگردهای سنجاقی با خم نیمه استاندارد و میلگرد های سنجاقی با زاویه ۱۳۵ درجه هستند.

قطر میلگرد سنجاقی چقدر است؟

قطر میلگرد سنجاقی چقدر است؟

همانطور که قبلا هم گفته ایم قطر میلگرد سنجاقی نسبت به میلگرد های طبیعی کمتر بوده و باریک تر است. طالبان قطر این میلگرد و حدود ۱۶ میلی‌ متر بوده و مقدار خم میلگرد نیز بر اساس قطر آن سنجیده می شود. به عنوان مثال میلگرد با قطر ۱۶ میلیمتر نیاز به خم ۲۰ سانتیمتر خواهد داشت. میلگرد های سنجاقی در قسمت های مختلف سازه بتنی مورد استفاده قرار می گیرند.
به عنوان مثال یکی از کاربردهای آن در دیوارهای برشی است. کاربرد در فونداسیون ساختمان و همچنین در اسکلت فلزی نیز از جمله کاربردهای بسیار رایج میلگرد سنجاقی بوده که باعث استحکام بیشتر ساختمان و دفع نیروهای وارد به ساختمان می شود.

طول خم سنجاقی چقدر است؟

میلگرد سنجاقی از جمله میلگردهای آجدار بوده که با گرید ۲ تولید می‌ شوند. در صورتی که خم میلگرد با زاویه ۹۰ درجه باشد اندازه و طول خم آن باید ۱۲ برابر قطر آن باشد. همانطور که قبلا هم مثال زده ایم در صورتی که قطر میلگرد ۱۶ میلیمتر باشد طول خم آن باید ۲۰ سانتی متر باشد. بنابراین مطابق با همین فرمول شما می توانید به راحتی طول خم میلگرد های سنجاقی را بر اساس قطر آن ها محاسبه کنید. برخی از میلگرد ها نیز در هر دو طرف دارای خم هستند که طول خم آن ها نیز بر اساس فرمول ذکر شده محاسبه می شود.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های موجود در سایت آهن 724 با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نموده و و سوالات خود را از آنها بپرسید.

نوشتن دیدگاه