سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد ترانس چیست؛ با نحوه ساخت و کاربرد میلگرد ترانس آشنا شوید

سایت ما در این مقاله قصد دارد به میلگرد ترانس بپردازد و آن را از ابعاد گوناگون مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. چنان چه در این باره کنجکاو هستید خواندن این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

میلگرد ترانس چیست؟

همان طور که می ‌دانید، برای ساخت یک خانه، از بتن استفاده می ‌شود تا استحکام آن خانه افزایش پیدا کند؛ اما یکی از مشکلاتی که بتن ها از آن رنج می ‌برند، این است که از مقامت کششی خوبی برخوردار نیستند، به همین دلیل امروزه از یک سری مصالح به نام میلگرد در بتن ها استفاده می ‌شود تا بتوانند این مشکل را حل کنند. همان طور که احتمالا خود شما می ‌دانید، میلگرد ها بسته به نوع کاربردشان از انواع مختلفی برخوردار اند که می ‌توانید بسته به سازه ی خود، یکی از این انواع را تهیه کنید. اما یکی از انواع آن که امروز در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، میلگرد ترانس است. در کارخانه ها، برای تولید این نوع میلگرد، سطح میلگرد را سیقل می ‌دهند و آن را تبدیل به میلگرد ترانس می ‌کنند. این نوع میلگرد در ساختمان سازی و سازه های تزئینی، کاربرد های زیادی دارد.

با انواع میلگرد ترانس آشنا شوید

با انواع میلگرد ترانس آشنا شوید

معمولا میلگرد های ترانس به صورت روغنی و کششی تولید می ‌شوند و در سایز های مختلف وارد بازار می ‌شوند. در ادامه به معرفی انواع این نوع میلگرد می ‌پردازیم:

  • ترانس تک پولیش

برای تولید این نوع میلگرد، از روش نورد گرم بهره می ‌برند و میله ای که در کارخانه از سطح ناصافی برخودار است را، در مرحله ی پولیش به صورت کاملا صیقلی و صاف در می ‌آورند. این نوع میلگرد معمولا طوری طراحی می ‌شود که چنان چه شما قصد داشته باشید آن را مورد ماشین کاری هم قرار دهید، باز هم سطح صیقلی خود را حفظ می ‌کند و از این رو، یک ویژگی برجسته برای آن محسوب می ‌شود.

  • ترانس دو پولیش

همان طور که گفته شد، برای تولید یک میلگرد تک پولیش، از فرایند گرم استفاده می ‌کنند؛ برای تولید میلگرد ترانس دو پولیش نیز از همان روش استفاده می ‌کنند، منتها سطح میلگرد نسبت به نمونه ی قبلی، از براقیت بیش تری برخودار خواهد بود. همین براقیت باعث زیبایی این میلگرد می ‌شود و می ‌توان از آن برای سازه هایی که نیاز به استحکام و در عین حال زیبایی دارند، استفاده کرد. به همین دلیل است که ممکن است رد پای آن را در برخی سازه های معماری و برخی قطعات خودرو، مشاهده کنید.

  • سنگ خورده

شاید تا به حال اسمی از دستگاه سنگ سنترلس LIDKOPING نشنیده باشید؛ در واقع این ابزار، برای کارخانه های تولید میلگرد به کار می ‌آید و از دقت فوق العاده ی بالایی برخوردار است. این دستگاه با توجه به این ویژگی خود، برای تولید این نوع میلگرد به کار می ‌رود و از حساسیت بالایی برخوردار است.

  • مفتول

چنان چه تا به حال این نوع میلگرد را دیده باشید، حتما متوجه شده اید که معمولا از ضخامت کمی برخوردار است و همین ویژگی سبب می ‌شود تا شما بتوانید حین کار، برای سازه های مختلف آن را خم کنید و از آن بهترین استفاده را داشته باشید. با توجه به این ویژگی، می ‌توانید کاربرد های این نوع میلگرد را در فنر ها، سیم کشی برق، گیره های کاغذ و تولید انواع سیم های مفتولی مشاهده کنید.

  • میلگرد ترانس شش‌پَر

فولاد آلیاژی ST37 ماده ای است که برای تولید این نوع میلگرد استفاده می ‌شود باعث استحکام بالا و زیبایی آن می ‌شود. با توجه به این که در عین داشتن استحکام، از زیبایی هم برخودار است، می ‌توانید ردپای آن را در صنایع خودروسازی مشاهده کنید.

مزایای میلگرد ترانس

مزایای میلگرد ترانس

همان طور که پیش‌ تر هم اشاره کردیم، با توجه به روش ساخت این نوع میلگرد، حساسیت زیادی روی زیبایی و استحکام آن وجود دارد و همین دو ویژگی، مهم ترین مزیت های این نوع میلگرد به حساب می ‌آیند. با توجه به این که این نوع میلگرد هم از استحکام و هم از زیبایی خوبی برخوردار است، می ‌توان در سازه های مختلف از آن بهره برد.

معایب میلگرد ترانس

چنان چه بخواهیم دنبال معایب آن بگردیم، نمی ‌توان چیز زیادی پیدا کرد و شاید تنها عیب این نوع میلگرد، قیمت بالاتر آن نسبت به سایر نمونه های موجود آن باشد که هزینه های سازه ی شما را افزایش خواهد داد، اما باید در نظر بگیرید که استحکام و زیبایی را برای سازه ی شما به ارمغان خواهد آورد.

مراحل ساخت میلگرد ترانس

مراحل ساخت میلگرد ترانس

همان طور که پیش‌ تر هم اشاره کردیم، در کارخانه ها برای تولید این نوع محصول، سطح میلگرد را صیقلی می ‌کنند تا علاوه بر استحکام، زیبایی خود را حفظ کند. اما برای این که بتوانند چنین کاری انجام دهند، از چه روشی استفاده می ‌کنند؟
اولین مرحله ای برای تولید این نوع میلگرد، نورد گرم گرم است که قبلا هم به آن اشاره کرده ایم؛ این روش به این صورت است که دو غلتک رو به روی هم قرار می ‌گیرند، به طوری که فاصله ی آن ها از قطر میله ی ورودی کم تر باشد. اما شاید با خود بپرسید که میله چگونه از بین این دو غلتک عبور خواهد کرد؟ پاسخ این است که هنگام عبور میله از بین این دو غلتک، دمای بالایی را اعمال می ‌کنند تا میله حالت مذاب پیدا کند و سپس با عبور از بین این دو غلتک، چون قطر آن کاهش پیدا می ‌کند و حجم آن ثابت است، طول آن افزایش پیدا خواهد کرد.
فرآیند تابکاری جزو مرحله ی پس از نورد گرم است که باید انجام شود. همان طور که گفته شد، برای مرحله ی قبل، دمای فلز را به شدت افزایش می ‌دهند، در این مرحله برای این که ساختار متالوژیکی فلز به حال قبل برگردد، فلز را گرم و سرد می ‌کنند. انجام این مرحله ی بسیار مهم است و چنان چه در یک کارخانه این مرحله را به درستی انجام ندهند، کیفیت محصول به شدت افت خواهد کرد و محصول نهایی، از مقاومت استاندار برخوردار نخواهد بود.
مرحله ی سوم تولید این نوع میلگرد، پولیش کاری آن است. در این مرحله ی سطح فلز را پس از مرحله ی تابکاری، صیقلی می ‌کنند تا از این طریق، زیبایی را به استحکام ان بیفزایند و محصولی با کیفیت به بازار عرضه کنند. این مرحله، آخرین مرحلۀ این فرایند است و در زیبایی آن نقش زیادی خواهد داشت.

جمع بندی

جمع بندی

در این مقاله به وزن میلگرد ترانس خریداران پرداختیم و آن را از ابعاد گوناگون برای شما همراهان عزیز سایت مورد بررسی و تحلیل کامل و دقیق قرار دادیم.
به طور کلی باید اظهار کرد که میلگرد ها بسته به نوع کاربردشان از انواع مختلفی برخوردار اند که می ‌توانید بسته به سازه خود، یکی از این انواع را تهیه کنید. در کارخانه ها، برای تولید این نوع میلگرد، سطح میلگرد را سیقل می ‌دهند و آن را تبدیل به میلگرد ترانس می ‌کنند. این نوع میلگرد در ساختمان سازی و سازه های تزئینی، کاربرد های زیادی دارد. به طور معمول میلگرد های ترانس به صورت روغنی و کششی تولید می ‌شوند و در سایز های مختلف وارد بازار می ‌شوند.
در پایان از این که با مقاله میلگرد ترانس تا انتها همراه با سایت آهن 724 بودید از شما همراهان عزیز بسیار سپاس گزار و ممنون هستیم. و امیدوار هستیم که جواب همه ی سوال های خود را درباره میلگرد ترانس گرفته باشید.

 

نوشتن دیدگاه