سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
ساخت قطعات فلزی | سفارش ساخت قطعات فلزی در کاوه ساخت

در ساخت قطعات فلزی مسئله مهم انتخاب روش تولید آن‌ها است. امروزه بسیاری از فرآیندهای تولید قطعات فلزی با کمک ماشین‌آلات اتوماتیک پیشرفته و با کمترین میزان دخالت دست انجام می‌شوند. بدین ترتیب محصولات فولادی تولید شده بالاترین میزان کیفیت و اطمینان را خواهند داشت و همچنین هزینه ساخت آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. در این مقاله علاوه بر آشنایی با مراحل تولید قطعات فلزی، با کاوه ساخت به عنوان یکی از مراکزی آشنا خواهید شد که می‌توانید ساخت محصولات فلزی خود را به آن بسپارید. سفارش ساخت قطعات فلزی در کاوه ساخت در سریع ترین زمان ممکن انجام می شود.

ساخت قطعات فلزی | سفارش ساخت قطعات فلزی در کاوه ساخت

ساخت قطعات فلزی

گاهی اوقات یک قطعه فلزی توانایی مونتاژ و اتصال به چندین قطعه دیگر را دارد. برای اتصال این قطعات به یکدیگر معمولا از بست اتصال استفاده کرده یا آن‌ها را به همدیگر لحیم می‌کنند. اما در برخی موارد ساخت قطعات فلزی به صورت یکپارچه از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه‌تر است. برای تولید قطعات فلزی باید اقدامات زیر صورت گیرد:

  • برش زدن قطعات فلزی
  • جوشکاری
  • مونتاژ قطعه تولید شده نهایی
  • پیاده‌سازی و اجرا
  • فرم‌دهی به قطعات

به یاد داشته باشید که بعضی از مواد در دمای محیط آماده کار می‌شوند، در حالی که برخی دیگر از آن‌ها به دمای بالا و کوره‌های صنعتی برای آماده‌سازی نیاز دارند. فردی که در زمینه تولید قطعات فلزی فعالیت می‌کند، باید بر اموراتی مانند جوشکاری، ماشین‌کاری، ریخته‌گری و کارپذیری تسلط داشته باشد. زیرا این مواد سخت بسیار شکننده و ترد هستند که نیاز به دقت کافی در حین کار دارند. به طور کلی به سه روش می‌توان یک قطعه فلزی را ساخت که در ادامه هر یک شرح داده شده است. هر یک از این روش‌ها محدودیت‌ها و مزایای خاص خود را دارند. برای مثال کار با ماده منعطف در هنگام ریخته‌گری ممکن است که مشکلاتی را در بخش سنگ‌زنی یا ماشین‌کاری برای شما به وجود آورد.

روش ریخته گری:

روش ریخته‌گری خود به 5 شاخه فرعی به نام‌های ریخته‌گری قالبی، ریخته‌گری دقیق، ریخته‌گری پیوسته، ریخته‌گری ماسه‌ای و فوم از بین رونده تقسیم می‌شود. این روش ساخت قطعات فلزی برای شکل‌دهی به فلزات و آلیاژها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این پروسه ساخت در ابتدا قالبی از قطعه مورد نیاز تهیه می‎شود. سپس فلز را در کوره‌های صنعتی مخصوص حرارت داده و ماده ذوب شده را درون قالب می‌ریزند. پس از اینکه مایع مذاب درون قالب سرد شد، به شکل قطعه سفارش داده مشتری تبدیل می‌گردد. امروزه روش ریخته‌گری ماسه‌ای بسیار کاربرد دارد، زیرا این روش هیچ محدودیتی را برای تهیه قطعات فولادی از لحاظ اندازه به وجود نمی‌آورد. البته دقت قالب‌های مورد استفاده در روش ماسه‌ای زیاد نیست، اما هزینه ساخت آن‌ها بسیار پایین است.

روش فرم دهی:

این روش نیز به 4 دسته کشش، نورد، اکستروژن و آهنگری مجزا می‌شود. در روش کشش، میزان قطر فلزات پس از کشیدن آن‌ها از درون قالب مخروطی کنترل می‌شود. این در حالی است که در روش نورد، غلتک‌های بکار رفته ضخامت قطعه فلزی را تعیین می‌کنند. روش اکستروژن گزینه‌ای مناسب برای تولید فلزات توخالی است. زیرا در این روش، میله‌ای وارد قالب شده و فلز به دور آن شکل می‌گیرد. روش آهنگری نیز یک روش بنیادی برای ساخت قطعات فلزی به شمار می‌رود که در آن باید به دمای استفاده شده، نوع قالب و محدوده ابعاد توجه کرد.

سایر روش ها:

در سایر روش‌های تولید قطعات فلزی از جوشکاری و متالورژی پودر بهره می‌برند. جوشکاری نیز با کمک روش‌های غیر ذوبی، مقاومتی، اصطکاکی یا فراصوت انجام می‌شود.

ساخت قطعات فلزی

سفارش ساخت قطعات فلزی در کاوه ساخت

اگر تمایل به ثبت سفارش ساخت قطعات فلزی دارید، کافی است که با شرکت کاوه ساخت تماس بگیرید. همچنین در صورتی که مایل به طراحی و تولید قطعات فلزی خاص هستید، اما در این زمینه اطلاعات کافی ندارید، نگران نباشید. شرکت کاوه ساخت تمام اقدامات لازم در این خصوص را انجام داده و همچنین راهنمایی‌های مفیدی را قبل از ثبت سفارش در اختیار شما قرار می‌دهد.

تنها کافی است که در هنگام تماس با کارشناسان ما اندازه قطعه فلزی مورد نیاز خود و همچنین میزان کیفیت و ضخامت سطح ورق را تعیین کنید و باقی کارها را به ما بسپارید. در واقع تمام پروسه تولید قطعه فلزی بر اساس سلیقه مشتری پیش خواهد رفت و یک قطعه فلزی درجه یک به دست شما خواهد رسید. مجموعه کاوه ساخت به منظور جلب رضایت مشتریان گرامی از مرغوب‌ترین متریال برای ساخت قطعات فلزی استفاده می‌کند. همچنین اگر به قطعه‌ای فلزی متشکل از چند قطعه به هم پیوسته نیاز دارید، می‌توانید سفارش ساخت قطعات فلزی را با خیالی آسوده به کاوه ساخت بسپارید.

نوشتن دیدگاه