سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
از میلگرد اوتکا و ممان منفی چه می دانید؟

کیفیت بالای میلگرد ممان منفی و اوتکا موجب شده است که امروزه از محبوبیت بالایی در صنعت ساختمان سازی کشور برخوردار باشند. این دو مدل از میلگردها کاربرد فراوانی در سقف های تیرچه بلوک دارند، با این حال آگاهی شما از تفاوت‌های میلگرد اوتکا و ممان منفی می تواند کمک کند تا برای استفاده از آن ها، گزینه مناسب را انتخاب کنید. میلگرد اوتکا که دارای اصلیتی روسی هستند با ظاهری شبیه به گردن اردک تولید می شود. کاربرد گسترده میلگرد اوتکا در سقف های تیرچه بلوک و عملکرد مناسب آن ها موجب شده که فعالان در صنعت ساختمان سازی همواره به دنبال خرید و استفاده از آن ها باشند. اگر برای تیرچه بلوک دارای فضای کافی و مناسب نیستید و ممکن است در مکان مورد نظر بر اثر تردد انسان یا وسیله، بار وارده با افزایش مواجه شود، میلگرد اوتکا به عنوان بهترین گزینه در نظر گرفته می شود. در طرف مقابل میلگرد ممان منفی نیز با ایجاد استحکام در سقف به خوبی می‌تواند ضمن مقاوم سازی، برای جلوگیری از ترک برداشتن نیز کاربرد خود را نشان دهد.  شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 اهواز ، قیمت میلگرد 14 میانه و دیگر انواع میلگرد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

از میلگرد اوتکا و ممان منفی چه می دانید؟

محاسبه طول میلگرد اوتکا چگونه انجام می شود؟

به دست آوردن ابعاد لازم و طول میلگرد اوتکا ارتباط مستقیمی با نحوه اجرای آن دارد، به عبارت دیگر این موارد به عنوان مکمل یکدیگر باید با رعایت استانداردهای لازم انجام شود. حفظ اندازه ها و فواصل اصولی و قرارگیری مناسب آرماتورها در مکان مناسب، علاوه بر ارتقاء استحکام و مقاومت سازه می تواند به سهولت در نصب آن ها نیز کمک کند. آرماتور اوتکا به شکل یک طرفه و دوطرفه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

  • برای به کار بردن میلگرد اوتکا باید این قطعات بر روی تیرچه قرار گرفته شوند.
  • علاوه بر این خم حداقل ۱۸۰ درجه ای [max(4db,6cm)] برای به کار بردن این میلگرد در نظر گرفته می شود.
  • در دهانه میانی = عرض تیر + خم + ۲× طول میلگرد اریب شده+ ۲× حدود ۵۰ سانتیمتر + خم
  • در انتهای دهانه = عرض تیر + خم + طول میلگرد اریب شده+ حدود ۵۰ سانتیمتر + خم.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

محاسبه طول میلگرد اوتکا چگونه انجام می شود؟

طول میلگرد ممان منفی چقدر است؟

با توجه به این‌که در تیرهای سقف تیرچه بلوک، اتصال تیرچه ها به شکل ساده یا مفصلی هستند، ضروری است تا با کمک گرفتن از میلگرد ممان منفی برای تأمین تکیه گاه اقدام کرد. در واقع می توان عنوان کرد که درصد های تیرچه بلوک آرماتور ممان منفی به عنوان یک فیوز می تواند اثر گذاری خود را نشان دهد. با توجه به تکیه گاه ساده، لازم است که ۱۵ درصد از وسط دهانه تیرچه از آرماتور ممان منفی استفاده شود.
برای تعیین میزان طول میلگرد ممان منفی، نکات زیر در نظر گرفته می شوند.

  • روی هر تیرچه قرار می گیرد
  • خم حداقل ۹۰ درجه (db 12)
  • میانی = عرض تیر L/5 +L/5 + 12db +
  • در انتها = عرض تیر + L/5 + 12db

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از نظرات کارشناسان آهن 724 بهره ببرید، هم چنین برای خرید میلگرد اوتکا و ممان منفی می توانید به وب سایت آهن 724 مراجعه کنید و پس از اطلاع قیمت دقیق و به روز، اقدام به خرید کنید.

نوشتن دیدگاه