سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد لنگر مثبت

به منظور افزایش مقاومت سازه ها از روش های مختلفی استفاده می شود. میلگرد خمشی که با نام میلگرد لنگر مثبت نیز از آن نام می برند به عنوان یکی از کاربردی ترین میلگردها برای استفاده در آرماتور بندی به خوبی می تواند در افزایش مقاومت سازه، اثرگذار باشد. علاوه بر این استفاده از میلگرد لنگر مثبت در دال های بتنی و به منظور بالا بردن استحکام سازه در مقابل نیروهای مختلف به عنوان گزینه کاربردی همواره مد نظر مهندسین ساخت و ساز قرار میگیرد. با توجه به شرایط مختلف و نظر به اینکه در سازه ها با زاویه افقی از دال های بتنی استفاده می‌شود، به منظور تحمل فشار وارد شده و جلوگیری از ترک خوردگی و آسیب دیدگی، استفاده از میلگرد خمشی و لنگر مثبت اثرگذاری مناسبی خواهد داشت. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 اهواز ، قیمت میلگرد 14 میانه و دیگر انواع میلگرد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

میلگرد لنگر مثبت چیست؟

همانگونه که عنوان شد امروزه با پیشرفت در زمینه تولید تجهیزات ساختمانی و مصالح مختلف و به منظور رعایت استانداردهای لازم، استفاده از انواع میلگردها کاربرد فراوانی دارد. میلگرد لنگر مثبت یا میلگرد خمشی به عنوان یکی از مصالح کاربردی برای افزایش مقاومت دال ها و همچنین کاهش بار خمشی شناخته می‌شود. این نوع میلگرد در قسمت تحتانی دال ها قرار می گیرد. میلگرد لنگر مثبت وظیفه دارد که از ایجاد ترک در سازه ها جلوگیری کند. انتقال بار خمشی به تیرها نیز از طریق میلگرد لنگر مثبت انجام می پذیرد. کیفیت به کارگیری میلگرد لنگر مثبت به شکلی است که در المان های مختلف مانند فونداسیون، دال، تیر و دیوار برشی می تواند کاربرد خود را نشان دهد. به عنوان مثال استفاده از میلگرد خمشی در تیر موجب می شود که لنگر ایجاد شده بر اثر بارگذاری، به ستون ها انتقال یابد. این شرایط کمک می‌کند تا لنگر به طبقات پایین تر منتقل شده و در نهایت به فونداسیون برسد. فونداسیون که از میلگرد خمشی به تعداد زیاد بهره می برد، نیرو های وارد شده را به زمین منتقل خواهد کرد.

میلگرد لنگر مثبت چیست

مهار میلگرد لنگر مثبت چگونه انجام می شود؟

همانگونه که عنوان کردیم میلگردهای لنگر مثبت را در پایین‌ترین قسمت دال ها قرار می‌دهند. شرایطی که موجب می‌شود تنش ها و نیرو های وارد شده به تیرهای ساختمان انتقال داده شوند. برای مهار میلگرد خمشی باید به موازات لبه دال، این نوع میلگرد ادامه یابد. از هر طرف در درون تیرها و به مقدار ۱۵ سانتی متر از میلگرد لنگر مثبت استفاده می شود. در کنار این موارد باید در قطعات با تکیه گاه ساده حداقل یک سوم میلگرد لنگر مثبت و در قطعات یکسره، حداقل یک چهارم از این میلگرد ادامه داده شوند. فراموش نکنید که در ناحیه بتن کششی نمی‌توان میلگرد لنگر مثبت را قطع کرد. تنها زمانی ‏می توان این عمل را انجام داد که حداقل دو برابر مقدار مورد نیاز آرماتور به کار رفته به هر ناحیه بتن ادامه داشته باشد. علاوه بر این اگر در دال ها از تیر استفاده شود نیز باید در قسمت های گوشه دال از میلگرد لنگر مثبت بهره برد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه به کار بردن و مهار میلگرد لنگر مثبت می توانید از کارشناسان آهن ۷۲۴ اطلاعات لازم را کسب کنید.

نوشتن دیدگاه