سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
نمودار قیمت آهن در یکسال اخیر

قیمت آهن همیشه با نوساناتی همراه بوده است. در سالی که گذشت به دلیل بسیاری از نابه سامانی‌هایی که در نرخ طلا، ارز، تورم و ... دیده می‌شد، قیمت آهن روزهای باثباتی نداشت. بسیاری از افراد فعال در حوزه آهن آلات همیشه به دنبال بررسی و روند کاهش یا افزایش قیمت آهن هستند. اما به نظر شما در سال جدید، قیمت آهن کاهشی است یا افزایشی؟ ما تصمیم گرفته ایم در این مقاله به بررسی نمودار قیمت آهن در یکسال اخیر بپردازیم. با ما همراه باشید.

بررسی نمودار قیمت آهن در یکسال اخیر

در سالی که گذشت با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور هر لحظه شاهد تغییرات زیادی در قیمت اکثر مقاطع فولادی بودیم. قیمت محصولات جهانی در طی این چندماه، بیش از 50 درصد افزایش داشت و البته قیمت بسیاری از محصولات داخلی هم صعودی بود. به طور کلی عوامل مختلفی وجود دارند که روی قیمت آهن آلات تاثیرگذارند.
روند دلار آزاد و دلار نیمایی، تورم، قیمت مواد اولیه که مقاطع فولادی با آن تهیه می‌شوند و ... همگی از عواملی هستند که باعث شدند قیمت‌ها در یک سال اخیر روند نسبتا افزایشی داشته باشند. یکی دیگر از عواملی که تاثیر به سزایی در تقاضای فولاد کشور دارد، بودجه عمرانی است که در سال های گذشته کم شده و همین موضوع نشان دهنده این است که قیمت مقاطع فولادی به صورت افزایشی حرکت خواهند کرد. البته قیمت سنگ آهن هم روی قیمت نهایی آهن در یکسال اخیر تاثیرگذار بوده است.
بدون شک فولاد یکی ازکالاهای حیاتی و تاثیر گذار برای صنعت های مانند مسکن، خودروسازی، پتروشیمی و ... است. قطعا این را می‌دانید که صنعت خودرو به فولاد وابسته است و بسیاری از قطعات خودرو را با مقاطع فولادی می‌سازند. با توجه به این مطالب می‌توان گفت که تغییرات نمودار قیمت آهن آلات تاثیر مستقیمی بر روند افزایش و کاهشی رونق این صنایع دارد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آهن 724 و یا از طریق تماس با کارشناسان فروش این مجموعه قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره، تیرآهن، میلگرد، قوطی، پروفیل و ... را استعلام نموده و در صورت نیاز این متریال را با بهترین قیمت خریداری کنید.

 بررسی نمودار قیمت آهن در یکسال اخیر

مثلا در نمودار بالا می‌توانید نمودار قیمت سنگ آهن را در این مدت مشاهده کنید. به علت عدم عرضه محصولاتی مانند انواع ورق فولادی و تیرآهن از سوی تولیدکننده، قیمت آهن در سال 99 رشد زیادی داشت. در روزهای اخیر، افزایش قیمت دلار و کاهش رونق بازار تاثیر چشمگیری در افزایش قیمت آهن و کاهش معاملات داشته است. نوسانات شدید ارز از مهم ترین دلایل بی ثباتی بازار داخلی است. جدا از این موارد، نوسانات فصلی هم در این قضیه تاثیرگذار هستند.
در فصل زمستان ساخت و ساز کاهش پیدا می‌کند و در مقابل نیاز به مقاطع فولادی مانند میلگرد، تیرآهن، پروفیل و ... کم می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود که خریداران کمتر باشند و قیمت‌ها صعودی شوند.
امکان پوسیدگی و زنگ‌زدگی آهن در برابر رطوبت یکی دیگر از دلایل کاهش تقاضا در فصل سرما است. در نتیجه خریداران که عمدتا آن را در فضای آزاد انبار می‌کنند، سعی می‌کنند مدت انبارداری خود را کاهش دهند تا محصول دچار پوسیدگی نشود.

بررسی نمودار قیمت آهن در یکسال اخیر

آهن 724 ارائه انواع آهن آلات

آهن 724 ارائه انواع آهن الات از جمله میلگرد، تیرآهن، نبشی و ناودانی، قوطی پروفیل، ورق های فولادی ... است. به عنوان مثال، در میان انواع تیرآهن دو محصول تیرآهن ۱۴ و ۱۶ به این دلیل که کاربرد بیشتری دارند، گاهی در بازار با کمبود عرضه مواجهه می‌شوند و همین مسئله می‌تواند در قیمت نهایی آهن تاثیرگذار باشد.
این فروشگاه به عنوان یک فروشگاه اینترنتی آنلاین فعالیت دارد و برای خرید و سفارش مقاطع فولادی از آن هم می‌توان به صورت تلفنی اقدام کرد و هم اینکه به صورت کاملا آنلاین محصول مورد نظر را خریداری کرد. نکته قابل توجه اینجاست که ما به صورت روزانه قیمت‌ها را به روز رسانی می‌کنیم و شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما از روند کاهشی یا افزایشی مقاطع آگاه شوید و سپس تصمیم بگیرید که الان زمان مناسبی برای خرید است یا خیر.

آهن 724 ارائه انواع آهن آلات

سخن پایانی

همان‌طور که می‌دانید، قیمت آهن آلات با نوسانات شدید عرضه و میزان تقاضا همراه است و به طور کلی نمی‌توان در مورد قیمت و یا روند کاهشی و افزایشی مقاطع در طول هفته صحبتی داشت. اگر در بازار فولاد فعالیت دارید و قیمت روز آهن برای شما اهمیت دارد، باید با کارشناسان ما در تماس باشید. ما در سایت آهن 724، هر روز قیمت تمامی مقاطع را به روزرسانی خواهیم کرد و شما با توجه به قیمت روز می‌توانید خرید خود را انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس حاصل فرمائید.

نوشتن دیدگاه