سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
نمودار قیمت میلگرد 1400

از ابتدای سال جدید تا به الان، کشور تحولات گوناگونی را تجربه کرده است و این تحولات روی قیمت مقاطع فولادی و بسیاری از پارامترهای دیگر تاثیرگذار بوده است. تمام تحولات اتفاق افتاده چه در سطح داخلی و چه در سطح جهانی، همگی بر روی قیمت میلگرد و سایر محصولات فولادی تاثیرگذار هستند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد نمودار قیمت میلگرد 1400 صحبت کنیم. اگر می‌خواهید در مورد اطلاع از روند قیمت میلگرد در سالی که گذشت، اطلاعاتی داشته باشید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

نمودار قیمت میلگرد فروردین الی آبان 1400

پیش‌بینی قیمت میلگرد به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. تحلیل گران بنیادی قیمت میلگرد را بر اساس قیمت فولاد بررسی می‌کنند؛ این در حالی است که تحلیل‌گران تکنیکال به تحولات اتفاق افتاده در بازار کاری ندارند و بر اساس نمودار قیمت و الگوهایی که در این نمودارها ایجاد می‌شود، می‌توانند بازار فولاد را در کوتاه مدت و در بلند مدت پیش بینی کنند.
روی کار آمدن دولت جدید، یکی از مهمترین عواملی بود که روی قیمت میلگرد در سال جدید تاثیرگذار بوده است. سیاست‌های دولت جدید، تا به الان، بر قیمت تمامی مقاطع فولادی تاثیرگذار بوده است. از سهم اختصاص یافته به بودجه عمرانی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ و همچنین اثرگذاری آن روی قیمت میلگرد نمی‌توان چشم پوشی کرد.
روند قیمت سنگ‌آهن هم بر روی قیمت نهایی میلگرد بی تاثیر نبوده است. در اواخر سال گذشته میلادی، قیمت سنگ آهن روند صعودی داشت وتولید فولاد خام در سطح آسیا و اروپا افزایش یافت. با توجه به این عوامل، تقاضای کشوری مانند کشور چین برای فولاد خام بالا رفته است و این به نوبه خود می‌تواند یکی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت میلگرد باشد. تمام این عوامل باعث می‌شوندکه تقاضا برای محصولات فولادی و همچنین میلگرد کاهش پیدا کند و به تبع شاهد افزایش قیمت میلگرد باشیم.
قیمت میلگرد در بهار ۱۴۰۰ مانند،متأثر از انتخابات ریاست جمهوری بود. در فرورین ماه، ما شاهد رکود بازار بودیم. بیشتر افراد فعال در حوزه آهن آلات منتظر این بودند که نتیجه انتخابات چه می‌شود. این در حالی بود که رکود تا تابستان 1400 هم ادامه داشت و بازار هیچ رونقی به خود نگرفت. در فروردین ماه، قیمت میلگرد تنها به میزان ۸۳۰ تومان (کمتر از ۱۰۰۰ تومان) افزایش داشت؛ یعنی قیمت‌ها از ۱۲۷۶۰۰ریال به ۱۳۵۹۰۰ رسیده است. در نمودار زیر می‌توانید نمودار قیمت میلگرد در بهار 1400 را مشاهده کنید.

نمودار قیمت میلگرد فروردین الی آبان 1400 

همان گونه که در نمودار افزایش قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۰ مشاهده می کنید، در سه ماه اول سال، شاهد افزایش قیمت میلگرد بودیم. قطعا این افزایش قیمت بیشتر به دلیل نتایج انتخابات بود و خیلی از خریداران و مصرف کنندگان منتظر بودند تا جو بازار آرام شود و بعد برای خرید اقدام کنند. یعنی در طی این سه ما بازار در حالت رکود نگه داشته شد و تقریبا می‌توان گفت که دست مصرف کنندگان و خریداران برای خرید بسته بود.
این در حالی بود که قیمت میلگرد در خرداد ماه، از ۱۴۱۹۰۰ ریال به ۱۵۱۶۰۰ ریال رسیده بود.
اما در تابستان و پاییز بازار فولاد چه روندی داشت؟در تابستانی که گذشت، متوسط میلگرد ۱۴ آجدار با رشد ۶۷۸ تومانی به ۱۷ هزار و ۸۴۰ تومان رسید، متوسط قیمت تیرآهن ۱۴ هم با ۳۵۰ تومان رشد به ۱۷ هزار و ۸۵۰ تومان رسید. در فصل مرداد ماه که با قطعی برق روبرو بودیم؛ در هفته دوم خبرها حاکی از احتمال رفع تدریجی مشکل برق واحدهای فولادی و کاهش دما و بود، اما کارشناسان معتقدند که ممکن است حتی یک ماه طول بکشد تا شرایط مثg قبل شود.
نمودار زیر می‌تواند بیانگر قیمت میلگرد در تابستان گذشته (مرداد ماه) باشد که همان طور که مشاهده می کنید، شاهد افزایش قیمت مقاطع فولادی بودیم.

آهن 724 ارائه انواع میلگرد به قیمت روز 

این در حالی است که به فصل پاییز که رسیدیم به دلیل نتیجه مذاکرات برجام، جو بازار فولاد کمی آرام شد و قیمت ها تقریبا روند کاهشی و ثبات را طی کردند. قیمتی که به عنوان قیمت پایه در بازار بورس کالا وضع می‌شود بر اساس دلار نیمایی است. باید توجه داشت افزایش نرخ دلار نیمایی باعث افزایش قیمت پایه میلگرد در بورس کالا و به تبع آن افزایش قیمت میلگرد در بازار خواهد شد.
از آنجا که سیاست‌های ارزی بانک مرکزی به سمتی پیش می‌رود که قیمت دلار نیمایی را به قیمت آزاد ارز نزدیک‌تر کنند در آینده شاهد افزایش نرخ دلار نیمایی و به تبع آن افزایش قیمت پایه میلگرد در بورس و نهایتا افزایش قیمت میلگرد در بازار آزاد خواهیم بود. شما عزیزان می توانید برای استعلام قیمت میلگرد به کانال قیمت لحظه ای میلگرد که به همت گروه صنعتی آهن 724 راه اندازی شده است مراجعه کنید و در هر زمان و هر مکانی آخرین قیمت میلگرد را مشاهده نمایید.

آهن 724 ارائه انواع میلگرد به قیمت روز

همان طور که گفته شد، عوامل مختلفی روی قیمت نهایی میلگرد تاثیرگذار هستند. در سالی که گذشت، در نیمه اول سال، به این دلیل که شرایط آب و هوایی مساعد بود، تقاضا برای مقاطع فولادی و میلگرد افزایش پیدا کرد و همین موضوع باعث شد که قیمت بسیاری از مقاطع فولادی افزایش پیدا کند.
آهن 724 یکی از سایت های معتبر در زمینه تولید میلگرد و سایر مقاطع فولادی است برای خرید میلگرد و اطلاع از قیمت میلگرد روز می‌توانیدبا کارشناسان ما در تماس باشید و پس از دریافت راهنمایی های لازم، .نسبت به خرید محصول مورد نظر اقدام نمایید.

نوشتن دیدگاه