سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
نحوه تولید میلگرد حرارتی

امروزه در ساخت سازه برای حذف نقاط ضعف بتن از میلگرد استفاده می شود. یکی از پرکاربردترین میلگردهای مورد استفاده در ساختمان ها، انواع حرارتی آن هستند که به جهت کاهش اثرات ناشی از تغییر حرارت در بناها به کار گرفته می شود. نام گذاری این نوع میلگرد نیز بر اساس همین ویژگی صورت گرفته است.
با توجه به اینکه جمع شدگی و انقباض در مراحل اولیه پس از خشک شدن بتن امری طبیعی است، لذا ایجاد ترک های ریز در سطح آن نیز غیر قابل اجتناب خواهد بود. بهره گیری از میلگردهای حرارتی مانع از توسعه ترک های ایجاد شده در بتن شده و از شدت انقباضات می کاهند. در نتیجه محدوده وقوع ترک توسعه نیافته و کنترل می شود.
میلگردهای حرارتی مانند سایر انواع این محصولات با استفاده از روش نورد سرد و گرم تولید می شوند که در ادامه تشریح می گردد.

فرآیند تولید میلگرد حرارتی

نورد گرم، روش اصلی تولید میلگردهای حرارتی است. البته در برخی از کارخانه ها نورد سرد نیز برای تولید محصولات با کیفیت تر به کار گرفته می شود. در این حالت ویژگی های مکانیکی میلگردهای تولیدی افزایش چشمگیری خواهند داشت.
در فرآیند تولید میلگرد حرارتی با استفاده از شیوه نورد گرم، ابتدا متریال اولیه که متشکل از قراضه های فولاد می باشد را در کوره های مخصوص تا 1200 درجه سانتی گراد حرارت داده و ذوب می کنند. سپس ماده حاصل با عبور از بین غلتک های ویژه در نظر گرفته شده، تغییر حالت داده و به شکل ایده آل مورد نظر می رسد.

مراحل تولید میلگرد حرارتی

مراحل تولید میلگرد حرارتی

چنانچه جهت تولید میلگرد حرارتی روش نورد گرم مورد نظر باشد، لازم است مراحل زیر برای ساخت آن به طور دقیق پیگیری شود:
1. تولید شمش به روش سنتی یا با استفاده از قالب
2. برش کاری شمش های تولید شده و تغییر ابعاد آن به طول های 6 یا 12 متری
3. ذوب شمش های تولید شده در کوره های مخصوص
4. انجام فرآیند رافینگ و کاهش قطر شمش ها
5. حرکت میلگردهای تولید شده به سمت استند نورد و تغییر قطر محصول تا حدود 4 تا 7 میلی متر
6. برش کاری محصول در ابعاد مورد نیاز
7. بسته بندی تولیدات
چنانچه نورد سرد در تولید میلگرد حرارتی مورد نظر باشد، انجام تمامی مراحل پیش گفته ضروری خواهد بود با این تفاوت که مرحله رافینگ دو مرتبه اجرا می شود. در مرتبه اول، فولاد ذوب شده روی غلتک ها حرکت کرده و شکل می گیرد. در مرتبه دوم، رافینگ در دمای محیط صورت می گیرد تا مقاومت کشسانی آن ارتقاء یابد.
میلگردهای آماده شده توسط متخصصان کنترل کیفیت کارخانه و همچنین مجموعه آهن 724 سنجیده شده و سپس تقسیم و بسته بندی می گردند. بنابراین شما با خیال راحت می توانید از سایت اینترنتی آهن 724 میلگرد مد نظر خود را خریداری نمایید.

 

 

نوشتن دیدگاه