سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
شابلون میلگرد

میلگردها کالاهایی بسیار مهم در صنعت ساختمان سازی هستند. همچون دیگر ابزارهای مورد نیاز برای ساخت و ساز، میلگردها هم در انواع و اندازه های مختلف تولید می شوند. هر نوع از میلگرد کاربرد متمایزی نسبت به نوع دیگر دارد. ویژگی و نوع میلگردها به شرایط ساختمانی بستگی دارد.
مثلا برخی از میلگردها به نحوی ساخته می شوند که بتوان آن را خم کرد اما میلگردهای دیگر باید به گونه ای باشند که در صورت ایجاد فشار، شکل خود را حفظ کنند. برای محاسبه کردن اندازه دقیق میلگردها از ابزار مختلفی همچون شابلون میلگرد، آچار فرانسه و ترازو استفاده می شود. در ادامه این مقاله بیشتر درباره شابلون میلگرد توضیح خواهیم داد.

شابلون میلگرد چیست؟

شابلون میلگرد مهم ترین وسیله ای است که برای اندازه گیری و تشخیص سایز میلگردها مورد استفاده قرار می گیرد. جنس شابلون میلگرد معمولا از فولاد زنگ زنگ یا استیل است. شابلون میلگرد وسیله ای است که مهندس ها و ناظران ساختمانی همیشه در کنار خود دارند تا در صورت لزوم از آن جهت اندازه گیری میلگرد استفاده کنند. با استفاده از شابلون میلگرد می توان سایز میلگردهای آجدار را از شماره ۱۲ تا ۲۸ تشخیص داد.
روی این وسیله اعدادی قرار دارد که توسط لیزر روی آن ایجاد شده است. شابلون میلگرد ابزاری با کیفیت و کاربردی است که مزیت های فراوانی دارد. تشخیص و شناسایی سایز توسط این وسیله بسیار با دقت انجام می شود.
جالب است بدانید که شابلون میلگرد در مقایسه با ابزارهای دیگری که کاربرد مشابهی دارند قیمت و اندازه بهتری دارد؛ به طوری که حمل آن بسیار آسان است. بعد از مدتی استفاده از شابلون میلگرد، شخص می تواند از طریق نگاه کردن به میلگرد و به طور چشمی اندازه آن را حدس بزند.

طریقه استفاده از شابلون میلگرد

طریقه استفاده از شابلون میلگرد

به عنوان محصولی که هنگام انجام کار ساختمان سازی در همه جای ساختمان استفاده شده و به کار می رود، دانستن اندازه و میزان استحکام میلگرد بسیار مهم است. برای تشخیص اندازه میلگردها غیر از استفاده از شابلون از روش های دیگری نیز استفاده می شود.
از جمله این روش ها می توان به تشخیص چشمی، اندازه گیری از طریق طناب، اندازه گیری با بند انگشت، تشخیص سایز با استفاده از فرمول محاسبه قطر و استفاده از ابزارهای دیگر اشاره کرد. ساده ترین و متداول ترین روش اندازه گیری میلگردها استفاده از شابلون میلگرد است.
این شابلون ها ظاهری شبیه قیچی دارند که روی آن شماره هایی درجه بندی شده اند. شابلون های میلگرد یک قسمت به شکل حفره دارند که میلگرد داخل آن می رود و اندازه قطر و سایز آن با توجه به شماره های روی وسیله مشخص می شود.
یکی از موارد مهمی که در هنگام اندازه گیری میلگرد باید به آن توجه شود، استاندارد میلگرد در کشور ایران است. استاندارد میلگرد در هر کشوری متفاوت است. به طور کلی میلگردهایی که در ایران تولید می شوند در سه دسته فولاد A1, فولاد A2 و فولاد A3 قرار می گیرند.
گاهی اوقات خود مهندسان و ناظران ساختمان با توجه به شکل و طرحی که خودشان بخواهند اقدام به ساخت شابلون میلگرد می کنند.

خرید شابلون میلگرد

خرید شابلون میلگرد

برای خرید شابلون میلگرد باید به فروشگاه های ابزار آلات صنعتی مراجعه نمایید. هنگام خرید شابلون میلگرد باید حتما دقت کنید که درجه بندی درج شده روی محصول دقیق و صحیح باشد. یک شابلون استاندارد باید از اندازه و وزن سبک و مناسبی نیز برخوردار باشد.
البته نوعی از شابلون وجود دارد که در قسمت پایین آن یک خط کش قرار دارد و با کمک آن خط کش اندازه میلگرد مشخص می شود. پس اگر شابلون مورد نظر شما از نوع بدون خط کش بود، لازم است که کوچک و دستی باشد و در جیب جا بگیرد.

قیمت شابلون میلگرد

با توجه به ابعاد کوچک، وزن کم و سادگی این وسیله انتظاری از بالا بودن قیمت آن نیست. قیمت شابلون میلگرد به عواملی بستگی دارد که یکی از آنها جنس آن است. برای مثال شابلونی که از جنس فولاد ضد زنگ و با دوام باشد قیمت نسبتا بالاتری از انواع دیگر آن دارد.
فاکتور دیگری که در تعیین قیمت شابلون میلگرد تاثیر دارد نحوه خرید شما خواهد بود. اگر میلگرد را از سایت آهن 724 خریداری کنید، قیمت آن از وقتی که آن را از فروشگاه های دیگر تهیه می کنید، کمتر می شود.

نوشتن دیدگاه