سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است؟


فولاد و محصولات فولادی یکی از مهمترین کالاهایی هستند که می‌توانند سودآوری زیادی برای کشورمان به همراه داشته باشند. در ایران، کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید میلگرد فعالیت دارند؛ در حالی که میزان سالانه تولید فولادخام در سال به 25 میلیون تن می‌رسد. در بین تمامی کشورهای تولید کننده فولاد، ایران تقریبا در آمار دهم قرار دارد. با توجه به این آمار انتظار می‌رود که تولید فولاد ظرفیت بالایی در کشور داشته باشد و به 55 میلیون تن برسد.
یکی از مقاطعی که کاربرد زیادی هم در صنایع مختلف و هم ساختمان‌سازی دارند، میلگرد است. شاید برای خیلی از افراد سوال باشد که میزان تولید میلگرد در ایران چقدر است؟ برای بررسی این موضوع می‌توانید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

سهم 40 درصدی میلگرد از تولیدات فولادی

سهم 40 درصدی میلگرد از تولیدات فولادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، می‌توان مجموعه تولید فولاد در کشور ما رقم بالایی داشته است. تقریبا می‌توان گفت که طبق این گزارش، در سه ماه اول سال، پنج میلیون و ۳۳۵ هزار تن فولاد در کشور ما تولید شده است و برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
این آمار نشان دهنده این است که میلگرد در این مدت زمان، تقریبا آمار 2 میلیون و 171 هزار تن داشته است که می‌تواند نشان دهد نسبت به سال گذشته، رشد 5 درصدی داشته است. اگر بخواهیم میزان تولید تیرآهن را هم طبق این گزارش بیان کنیم باید بگوییم که تیرآهن افت یک درصدی داشته است و آمار تولید آن تقریبا به 297 هزار تن رسیده است.
علاوه بر تیرآهن و میلگرد، سایر مقاطع فولادی مانند ورق، نبشی و ناودانی، قوطی و ... 193 هزار تن در سه ماه اول سال تولید شده‌اند و حدود 5 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته داشته‌اند.
تمامی این گزارش‌ها می‌تواند حاکی از این باشد که سال گذشته، 28 میلیون تن فولاد تولید شده است و این آمار در سه ماه اول امسال هم رشد خوبی داشته است. شاید بتوان گفت که ممکن است تا آخر امسال هم حدود همین مقدار فولاد در کشورمان تولید شود.

تولید میلگرد و تیرآهن 12 درصد رشد کرد

تولید میلگرد و تیرآهن 12 درصد رشد کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تولید مقاطع فولادی مهم مانند میلگرد و تیرآهن نسبت به سال گذشته رشد خیلی خوبی داشته است و این آمار نشان دهنده 12 درصد رشد بوده است. طبق این گزارش، آمار میلگرد سه میلیون و ۲۳۰ هزار تن رسید و تولید تیرآهن هم 413 هزار تن بوده است. که تمامی این آمار نشان از رشد 12 درصدی تولید داشته است. در این میان، تولید برخی از محصولات مانند نبشی و ناودانی نسبت به سال گذشته، افت داشته است و به میزان کمتری تولید شده است.
اگر هم بخواهیم نگاهی به آمار ورق گرم فولادی داشته باشیم باید بگوییم که میزان تولید این محصول، سه میلیون و ۵۱ هزار تن بوده است. این آمار می‌تواند افزایش 1 درصدی این محصول را نسبت به سال گذشته نشان دهد.
به طور کلی از ابتدای امسال تا تیرماه، (به مدت 4 ماه) تولید فولاد 7 میلیون و 257 هزار تن بوده است که نسبت به پارسال توانسته رشد خوبی داشته باشد. این میزان تولید در سال گذشته، حدود یک میلیون کمتر بوده است. خیلی از مقاطع مانند میلگرد و ورق گرم علاوه بر این که برای مصارف داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرند، حتی می‌توانند جنبه صادراتی هم داشته باشند و برای بسیاری از کشورهای دیگر صادر شوند.
علاوه بر این‌ها، خبرنگار اقتصادی ایرنا، آمار آهن اسفنجی را نسبت به سال گذشته، بررسی کرده است. به طوری که در چهار ماه ابتدای سال 1400، حدود 10 میلیون و 581 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده است که نسبت به دو سال گذشته، تقریبا افزایش داشته است. کشورهای زیادی در زمینه آهن اسفنجی فعالیت دارند که کشور ما بر اساس میزان تولید، به عنوان دومین تولیدکننده آهن اسفنجی فعالیت دارد.

سخن پایانی

استفاده از میلگرد هم در ساختمان سازی و هم صنایع مختلف باعث شده است که کارخانه‌های زیادی در زمینه تولید این محصول فعالیت داشته باشند. تمامی این مطالب گفته شده در این مطلب و آمارهای نشان داده شده نشان از رشد تولید محصولات فولادی نسبت به سال گذشته دارد. حتی کشور ما در سال جاری به عنوان یکی از کشورهایی بوده است که در زمینه صادرات فعالیت خوبی داشته است. امید بر این است که با برنامه‌ریزی‌های دقیق بتوان این میزان تولید را برای سال آینده افزایش داد.
شما می توانید برای خرید میلگرد مرغوب از آهن 724 اقدام نمایید و در صورتی که نیاز به راهنمایی داشتید، با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید و از کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه