سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
مهار دیوار با میلگرد به چه صورت است؟

میلگرد به عنوان یکی از مهمترین مقاطع فولادی دارای استحکام زیادی است و همین موضوع باعث شده که استفاده از این محصول برای مهار دیوار گزینه مناسبی باشد. از میلگردها برای افزایش مقاومت سازه و همچنین جلوگیری از تخریب دیوار استفاده می‌شود. استفاده از میلگرد و ترکیب آن با بتن می‌تواند ساختار دیوار را تشکیل دهد. خواص مکانیکی و فیزیکی میلگرد باعث می‌تواند که دیوار بتواند فشار زیادی را در برابر عوامل خارجی تحمل کند. برای مهار میلگرد در دیوار می‌توان از اشکال مختلفی استفاده کرد، به عنوان مثال در برخی از موارد به صورت افقی و یا حتی عمودی در دیوار به کار گرفته می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد چگونگی مهار دیوار با میلگرد صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

روشی مناسب برای مهار دیوار غیرسازه ای با میلگرد

به طور کلی از میلگردها برای مقاوم سازی ساختمان، تعمیر و بازسازی ساختمان‌های قدیمی و همچنین مقاومت ساختمان در برابر سیل و زلزله استفاده می‌شود. یک نکته مهم این است که باید بین دیوار و سازه یکپارچگی مناسب وجود داشته باشد چرا که در غیر این صورت احتمال خرابی سازه وجود دارد. برای دیوارهای غیرسازه‌ای باید مهار میلگرد با دیوار به روش اصولی انجام شود تا کمترین آسیب به سازه برسد.
یک روش مناسب برای مهار دیوار غیرسازه‌ای با میلگرد، استفاده از میلگرد بستر است که باعث شود سازه استحکام و دوام بالایی داشته باشد.

روشی مناسب برای مهار دیوار غیرسازه ای با میلگرد

مهار دیوار با میلگرد چگونه انجام می شود؟

برای مهار دیوار با میلگرد از دو روش استفاده می‌شود:

  • شکل افقی: برای مهار میلگرد در دیوار به شکل افقی باید از میلگرد کلاف به صورت خرپایی با قطر 4 یا 6 میلیمتر استفاده کرد. در این روش میلگردهای بستر به شکل خرپایی در کنار هم دیگر قرار داده می‌شوند. اتصال میلگردها با استفاده از قلاب یا گیره خواهد بود.
  • شکل عمودی: در این روش هم نوع قرارگیری میلگردها به صورت عمودی در کنار یکدیگر است. از آنجایی که معمولا میلگردها در دو نوع میلگرد ساده و آجدار وجود دارند، بهترین گزینه این است که برای استحکام بیشتر، از میلگرد آجدار استفاده کنید. مهندسان معمولا روش‌های مختلفی برای مهار دیوار با میلگرد در نظر می‌گیرند. در برخی از موارد، لازم است که میلگرد درون ملات قرار بگیرد تا بتواند پیوستگی خوبی بین سازه و میلگرد بستر ایجاد کند.

نکته: بهتر است میلگردهایی که برای مهار دیوار استفاده می‌شوند، از پوشش فولاد ضد زنگ باشند و یا با پوشش اپوکسی پوشانده شده‌ باشند. این امر باعث می‌شود که دیوار تحمل ضربه و فشار بالاتری را داشته باشد.
همان‌طور که گفته شده برای مهار دیوار با میلگرد، بهترین گزینه استفاده از میلگرد بستر است که معمولا به دو روش افقی و عمودی انجام می‌شود. استفاده از میلگرد بستر به این دلیل که به خوبی پی ریزی می‌شود می‌توانمد دوام و استحکام سازه را دوچندان کند. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد ساده و میلگرد آجدار به سایت آهن 724 مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه