سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میزان صادرات میلگرد

صادرات میلگرد در کشور ایران که در سال های اخیر با کاهش فروش نفت و سایر مشکلات اقتصادی مواجه بوده است یکی از روش های جایگزین کردن ارز است. گسترش صادرات مقاطع فولادی از جمله میلگرد می تواند نقش بسزایی در رونق اقتصادی کشور ها داشته باشد. ایران به دلیل دارا بودن منابع سنگ آهن، پتانسل بسیاری برای تولید پروفیل های آهنی و میلگرد دارد. رقابت سالانه برای صادرات میلگرد از سوی کارخانه های سازنده میلگرد صورت گرفته است. صادرات پروفیل های فولادی مانند میلگرد بسته به شرایط خاصی اعمال می شود. صادرات این محصول به برخی از کشور ها به دلیل تحریم هایی که علیه ایران وجود دارد با محدودیت هایی مواجه است. با این حال هنوز برخی از کشور ها خواهان میلگرد های تولید شده در ایران هستند. ایران به عنوان یکی از قطب های تولید کننده مقاطع فولادی در چهان شناخته می شود. کیفیت مطلوب این محصولات باعث شده است که کشور ما به عنوان یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان میلگرد محسوب شود.

میزان صادرات میلگرد

میزان صادرات میلگرد ایران چقدر است؟

همانطور که بیان شد صادرت میلگرد معلول شرایطی است که در صورت تحقق آن ها این محصول با شرایط بهتری به کشور های دیگر فرستاده می شود. کارخانه های تولید کننده میلگرد با بررسی شرایط موثر، با عقد قرار داد، محصولات تولیدی خود را صادر می کنند. از جمله شرایطی که برای صادرات میلگرد مورد استفاده قرار می گیرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاثیر اقتصاد بر صادرات میلگرد: شرایط اقتصادی هر کشوری تاثیر مستقیم بر میزان تولید، صادرات و واردات میلگرد دارد. میلگرد ها در اجرای سازه ها نقش اساسی دارند و بدون وجود آن ها تقریبا ساختن هیچ ساختمانی میسر نیست. کشور هایی که با افزایش جمعیت مواجه هستند و هم چنین کشور های در حال توسعه از مهم ترین متقاضیان میلگرد محسوب می شوند. هر چقد میزان تقاضا برای میلگرد بیشتر باشد عرضه این محصول نیز باید بیشتر شود. ایران به عنوان یکی از تولید کننده های برتر در منطقه یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان این محصول به کشور هایی مانند امارات، افغانستان، گرجستان، سوریه، عراق و ... محسوب می شود.
  • تاثیر موقعیت جغرافیایی ایران در صادرات میلگرد: موقعیت ایران در منطقه باعث شده است که صادرات میلگرد به راحتی و از طریق حمل و نقل زمینی انجام شود. کشور های همسایه از مهم ترین متقاضیان میلگرد ایران محسوب می شوند.
  • تاثیر کیفیت میلگرد در صادرات: کارخانه های سازنده میلگرد در ایران از بهترین کارخانه های منطقه محسوب می شوند که میلگرد تولیدی آن ها دارای کیفیت بسیار مطلوبی است.

سایر عوامل موثر در صادرات میلگرد عبارتند از:

  • تولید بالای میلگرد در ایران
  • شرایط و تصمیمات سیاسی
  • قیمت مناسب میلگرد در ایران

میزان صادرات میلگرد ایران چقدر است؟ 

 آیا میزان صادرات میلگرد ایران در سال های اخیر افزایشی بوده است؟

با توجه به آمار هایی که در رابطه با صادرات میلگرد در کشور وجود دارد. سال 1400 نسبت به سال 1399 دارای افزایش 45 درصدی صادرات این محصول بوده است. این آمار در صورتی است که در سال 99 میزان صادرات میلگرد نسبت به سال 98 دچار رکود شده بود و روندی کاهشی داشت. افزایش صادرات میلگرد متاثر از عواملی است که می توان به برخی از آن ها اشاره کرد:

  • شرایط سیاسی و دستورالعمل های داخلی
  • وجود بازار های جدید در منطقه
  • تغییرات در شرایط تحریمی ایران
  • بالا رفتن تولیدات میلگرد در کشور

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با میزان صادرات میلگرد می توانید با کارشناسان ما در آهن 724 در ارتباط باشید و قبل از خرید مشاوره رایگان دریافت کنید.

نوشتن دیدگاه