سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
تولید میلگرد از ضایعات

استفاده از مقاطع فولادی را امروزه می‌توان در همه جا دید؛ از وسائل کوچک و روزمره گرفته تا صنایع مختلف مانند صنعت خودرو! هر کدام از مقاطع فولادی از روش‌های مختلفی تولید می‌شوند. میلگردها مهمترین مقاطع فولادی هستند که نسبت به سایر مقاطع فولادی با درصد بیشتری در کشور ما تولید می‌شوند. شاید شما هم شنیده باشید که تولید میلگرد از ضایعات امکان‌پذیر است. اما آیا این موضوع حقیقت دارد و این کار می‌تواند به‌صرفه باشد یا خیر؟ برای پاسخ به این سوالات، تا انتهای این مقاله از اهن724 همراه ما بمانید.  شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 اهواز ، قیمت میلگرد 14 میانه و دیگر انواع میلگرد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

تولید میلگرد از ضایعات

آیا تولید میلگرد از ضایعات ممکن است؟

قطعا این را می‌دانید که ماده اولیه تولید بسیاری از مقاطع فولادی مانند میلگرد، شمش فولادی است که از طریق ذوب آن در کارخانه می‌توان میلگرد ساخت. این روش، متداول‌ترین روش تولید میلگرد است اما بهتر است این را هم بدانید که روش دومی هم برای تولید میلگرد وجود دارد و آن تولید میلگرد از ضایعات است. فرآیند تولید میلگرد از ضایعات به این صورت است که ضایعات آهنی باید در کوره‌های الکتریکی ذوب شوند و مواد آلیاژی مورد نظر به آن اضافه شوند و طی چند فرآیند در نهایت میلگرد تولید شود. برای تولید میلگرد از ضایعات لازم است با دقت تمام ضایعات را بررسی کنید؛ در برخی از موارد ممکن است میلگرد استفاده شده ارزش بازیافت نداشته باشد و ایمنی سازه یا حتی پروژه موردنظر شما را به خطر بیاندازید. برای تولید میلگرد از ضایعات، یادتان باشد که میلگرد قدیمی باید فاقد زنگ‌زدگی باشد. در برخی از موارد می‌توانید میلگرد قدیمی را با دستگاه‌های برش، برش داد و در کوره آماده کرد. در کوره در دمای 1200 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد و طی چند فرآیند شکل داده می‌شوند و در این فرآیندها، 20 سانتی‌متر به طول میلگرد اضافه می‌شود. در مراحل پایانی، میلگردها با عبور از غلتک‌ها شکل می‌گیرند و پس از اینکه وزن شدند، به صورت بندیل‌ بسته‌بندی و برای ارائه و فروش آماده هستند.

آیا تولید میلگرد از ضایعات ممکن است؟

تولید میلگرد از ضایعات توجیه اقتصادی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله. تولید میلگرد از ضایعات می‌تواند توجیه اقتصادی داشته باشد در بسیاری از موراد به دلیل مسائلی زیر این کار انجام می‌شود:

  • قیمت پایین ضایعات آهنی
  • نیاز نداشتن به تجهیزات گران قیمت
  • هزینه زیاد استخراج مواد اولیه

به طور کلی کارآفرینی با استفاده از محصولات فولادی و تولید میلگرد از ضایعات می‌تواند هم توجیه اقتصادی داشته باشد و هم در آینده به یک حرفه موفق تبدیل شود.
بسیاری از میلگردهایی که در پروژه‌های ساختمانی و یا در مصارف تزئینی استفاده می‌شوند؛ به وسیله بازیافت ضایعات تولید شده‌اند که این کار می‌تواند به محیط زیست کمک زیادی کند و به نوعی هم توجیه اقتصادی داشته باشد.
یک نکته مهم در این زمینه این است که قبل از اقدام برای تولید میلگرد از ضایعات باید نگاهی به بازار و میزان عرضه و تقاضا داشت. در بازار فولاد رقبای زیادی وجود دارند؛ بنابراین لازم است که نگاه بلند مدت به آینده داشته باشید تا بتوانید چالش‌های پیش رو را مهار کنید. اگر با وجود موارد گفته شده، سوال دیگری در این زمینه دارید می‌توانید در قسمت نظرات، سوالات خود را مطرح کنید.

نوشتن دیدگاه