سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
حداقل و حداکثر میلگرد ستون

یکی از اصلی‌ترین المان‌های هر سازه،وجود ستون‌هایی است که در انتقال بارهای فشاری به فونداسیون، نقش اساسی دارند. در اصل می‌توان گفت هدف اصلی از ایجاد هر ستون در سازه این است که بتوان از آن سازه در برابر فشار و فروریختن جلوگیری شود. اما محاسبه تعداد میلگرد در ستون، یکی از مهمترین مواردی است که باید طبق نظر مهندس سازه و با دقت انجام شود. ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.  شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 اهواز ، قیمت میلگرد 14 میانه و دیگر انواع میلگرد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

محاسبه تعداد میلگرد در ستون

به طور کلی آرماتوربندی در ستون‌ها به دو شکل طولی و عرضی انجام می‌شود. طبق مقررات ملی ساختمان، تعداد میلگردهای استفاده شده در ستون، باید در محدوده بین یک تا هشت درصد سطح مقطع ستون تعیین شود. یک نکته قابل توجه این است که ستون‌ها در هر سازه، به شکل‌های مختلفی اجرا می‌شوند و اندازه‌های متفاوتی هم دارند، بنابراین تعداد میلگردهای استفاده شده در هر ستون، با توجه به این موضوع می‌‎تواند متفاوت باشد.
به عنوان مثال، اگر سطح مقطع ستون به شکل مربع باشد، در نهایت می‌توان از 4 عدد میلگرد استفاده کرد؛ در حالی که اگر ستون مورد نظر، از سطح مقطع مستطیلی برخوردار باشد، در نهایت به 6 الی 8 عدد میلگرد نیاز است. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

حداقل و حداکثر تعداد میلگرد در ستون ها بر اساس ضوابطی تعیین می شود

حداقل و حداکثر تعداد میلگرد در ستون ها بر اساس ضوابطی تعیین می شود

در نظر گرفتن حداقل و حداکثر تعداد میلگردهای یک ستون، باعث نفوذ آسان بتن در فضای میانی میلگردها می‌شود و در نهایت در بالا رفتن استحکام و مقاومت ساختمان نقش اساسی دارد.
میلگردهای طولی به این دلیل استفاده می‌شوند که بتوانند فشارها و کشش احتمالی وارد شده به ساختمان را تحمل کنند. همان‌طور که گفته شد، هم می‌توان از میلگردهای طولی و هم از میلگردهای عرضی در ستون سازه استفاده کرد. ملیگردهای عرضی باعث خنثی شدن نیروهای برشی سازه می‌شوند و استفاده از آن‌ها در نهایت می‌تواند باعث افزایش مقاومت ستون ساختمان شود. اینکه باید برای ستون‌ها حداقل میزان میلگرد مشخص شود، به این دلیل است که سازه به صورت استاندارد ساخته شود و مشکلاتی مانند عدم مقاومت کافی در برابر فشار و سطوح مقطع متغیر، سازه را تهدید نکند.
قیمت محصولات فولادی مانند میلگرد ساده، میلگرد آجدار و ... را در این سایت می‌توانید مشاهده کنید و پس از بررسی قیمت‌ها برای ثبت سفارش با کارشناسان ما در تماس باشید تا بتوانید درخواست خرید خود را ثبت کنید.

نوشتن دیدگاه