سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
قیمت میلگرد صادراتی

سایت ما در این مقاله قصد دارد به قیمت میلگرد صادراتی بپردازد و آن را از ابعاد گوناگون مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. چنان چه در این باره کنجکاو هستید و تصمیم دارید با توجه به نیاز خود، میلگرد خریداری کنید، خواندن این مقاله را به هیچ وجه از دست ندهید.

میلگرد صادراتی چه ویژگی هایی دارد که آن را از میلگرد داخلی متمایز می ‌کند؟

عوامل تأثیر گذار بر قیمت میلگرد صادراتی کدامند؟

همان طور که احتمالا می ‌دانید، با توجه به کارخانه های میلگرد فراوانی که در کشورمان وجود دارد، چه کارخانه هایی که به صورت دولتی و چه کارخانه هایی که به صورت خصوصی به فعالیت خود ادامه می ‌دهند، ایران جزو تولید کنندگان ممتاز میلگرد در سطح خاورمیانه و حتی دنیا محسوب می ‌شود. با توجه به وجود چنین کارخانه هایی، نیاز داخلی کشور به صورت کامل برطرف می ‌شود و کارخانه های زیادی به فکر صادرات محصولات خود به کشور های همسایه می ‌افتند. با این کار هم خود کارخانه سود خوبی به دست خواهد آورد، هم این که می ‌تواند در ارز آوری به کشور بسیار مفید واقع شود.
همان طور که می ‌دانید، قیمت میلگرد در بازار های جهانی روز به روز در حال تغییر می باشد و همین مسئله سبب می ‌شود تا قیمت میلگرد های صادراتی، به شدت تحت تاثیر این مسئله قرار بگیرند. اما یک سری عوامل دیگر هم وجود دارند که می ‌توانند در قیمت نهایی میلگرد صادراتی یک کارخانه تاثیر بگذارند. به عنوان مثال، سابقه و برند یک کارخانه به شدت روی قیمت میلگرد تاثیر خواهد گذاشت. برخی کشور ها با توجه به سابقه ی یک کارخانه، به آن کارخانه اطمینان کافی دارند و معمولا از محصولات آن کارخانه خرید و سفارشات خود را انجام می ‌دهند.
یکی دیگر از مواردی که روی قیمت میلگرد صادراتی کارخانه تاثیر گذار خواهد بود، کیفیت میلگرد تولیدی است. همان طور که می ‌دانید، هر کارخانه با توجه به تکنیک و تکنولوژی مورد استفاده اش، میگرد هایی با استاندارد های مختلف تولید می ‌کند که این مسئله می ‌تواند قیمت آن میلگرد را تعیین کند. همچنین برخی از کشور ها، به میزان حمل بار کارخانه هم اهمیت می ‌دهند و بر همین اساس، ممکن است کارخانه ای که قادر است میزان بار بیش تری را صادر کند، قیمت بالاتری را برای میگرد خود تعیین کند.

میلگرد صادراتی چه ویژگی هایی دارد که آن را از میلگرد داخلی متمایز می ‌کند؟

میلگرد صادراتی چه ویژگی هایی دارد که آن را از میلگرد داخلی متمایز می ‌کند؟

یکی از عمده ترین وجه تمایز های میلگرد های صادراتی با میلگرد های داخلی این است که این میلگرد ها حتما باید طبق استاندارد جهانی تولید شوند تا کشوری این محصول را خریداری می ‌کند، از آن اطمینان حاصل کند. علاوه بر آن نیز، معمولا میلگرد های صادراتی را طوری تولید می ‌کنند که کیفیتی بیش تر از کیفیت میلگرد های داخلی داشته باشد. دلیل این امر هم واضح بوده، چنان چه کشوری متوجه کیفیت پایین یک محصول شود، آن را پس می ‎زند و اعتبار کارخانه کم رنگ خواهد شد و ممکن است، میزان صادرات به آن کشور، بسیار کاهش یابد.
همان طور که گفته شد، میلگرد ها باید طبق استاندارد تولید شوند، استانداردی که برای تولید میلگرد ها مورد توجه قرار می ‌گیرد، معمولا استاندارد A۱ ، A۲ ، A۳، A۴ است. یکی از کشور های همسایه ای که بیش ترین واردات میلگرد را از ایران دارد، ترکیه است که بیش تر از سایر کشور های همسایه، میلگرد های صادراتی ایران را خریداری می ‌کند. با توجه به این مطالب، کارخانه ای که قصد تولید میلگرد و فروش آن به صورت صادراتی دارد، می ‌تواند سود خوبی از این طریق به دست آورد. علاوه بر این ها نیز، چون این کارخانه ها با صادرات خود در ارز آوری به کشور نقش بسزایی دارند، سیاست ها طوری طراحی شده اند تا این کارخانه ها از مالیات ۹ درصد ارزش افزوده معاف باشند و به این نوع محصولاتشان تعلق نگیرد.
شما عزیزان می توانید برای خرید میلگرد از طریق سایت آهن 724 اقدام نمایید. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی، می توانید با کارشناسان آهن 724 تماس حاصل فرمایید.

 

 

نوشتن دیدگاه