سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
تحلیل و پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1401 (جدیدترین آپدیت)

لازم است این مسئله را بدانید که میلگرد، آهن، فولاد و به طور کلی تمامی محصولاتی که از خانواده آهن آلات هستند جزء محصولات استراتژیک دسته بندی می شوند. به همین خاطر تحلیل و پیش‌بینی قیمت آنها از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. امروزه آهن آلات به عنوان پر کاربردترین و مهمترین مصالحی شناخته شده‌اند که در زمینه صنایع مختلف و ساخت و ساز بسیاری از بناها و سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. تحلیل و پیش بینی قیمت میلگرد یکی از امور پرتقاضا در میان فعالان و کارشناسان حوزه کسب و کارهایی است که هر یک به نحوی با خانواده آهن آلات در ارتباط هستند.
قطعاً بر هیچ کس پوشیده نیست که قیمت آهن آلات ازجمله قیمت میلگرد در گروه عوامل بسیار زیادی است به همین خاطر است که برای تحلیل و پیش بینی قیمت آن باید عوامل مختلفی را در نظر گرفته و بدانیم که در این راستا عوامل مختلفی دست به دست هم میدهند تا قیمت نهایی آن تعیین شود. در این مقاله از سایت آهن ۷۲۴ قصد داریم موارد زیر را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و تا حد زیادی به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ دهیم از جمله: قیمت میلگرد در فروردین 1401 چه تغییراتی کرد؟ نوسان قیمت میلگرد در ماه های آتی سال جاری به چه صورت است؟ آیا می توان پیش بینی کرد که قیمت میلگرد تا پایان 1401 چه تغییراتی را تجربه می کند؟…. با ما همراه باشید تا به پاسخی معقول و مطلوب برای هریک از سوال های نامبرده برسید.

 


قیمت میلگرد در فروردین 1401 چه تغییراتی کرد؟

قیمت میلگرد در فروردین 1401 چه تغییراتی کرد؟

همانطور که قبلاً و در ابتدای مقاله اشاره کردیم قیمت گذاری میلگرد و به‌طورکلی آهن آلات در گرو عوامل مختلفی است و برای اینکه بتوان یک پیش بینی درست را از قیمت این محصولات در سال جاری ارائه داد باید اطلاعات جامع و کاملی از تمامی عوامل موثر بر قیمت میلگرد و آهن آلات در دسترس داشته باشیم. اگر بخواهیم در خصوص تغییرات قیمت میلگرد در فروردین ۱۴۰۱ صحبت کنیم باید به میزان عرضه و تقاضای این محصول در این ماه اشاره کنیم. میزان عرضه و تقاضا تنها یک عامل از عوامل مختلف است که تأثیر بسیار زیاد و مستقیمی در تعیین قیمت میلگرد و آهن آلات دارد.
به این منظور که هرچقدر عرضه و تقاضای این محصولات در سطح بازار بیشتر باشد قیمت محصولات کاهش پیدا خواهد کرد و اگر میزان عرضه و تقاضا کاهش یابد قیمت ها بیشتر خواهند شد. اکنون به نظر شما در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ روند میزان عرضه و تقاضا صعودی بوده است یا نزولی؟! با دانستن پاسخ این سوال قطعاً به تغییرات قیمت میلگرد در این ماه پی خواهید برد.

 نوسان قیمت میلگرد در ماه های آتی سال جاری به چه صورت است؟

نوسان قیمت میلگرد در ماه های آتی سال جاری به چه صورت است؟

در ادامه تنها چند نمونه از مواردی را معرفی خواهیم کرد که در نوسان قیمت میلگرد در ماههای آتی سال جاری بی تاثیر نیستند. یکی از این عوامل نیاز صنایع وابسته به آهن آلات و میلگرد است خوب طبیعتا صنایعی مثل پتروشیمی، خودروسازی، بسته بندی و سایر صنایع نیاز بیشتری به میلگرد و آهن آلات دارند. ارتباط مسئله در این است که هر چه قدر میزان عملکرد صنایع نام برده بیشتر شود تقاضا برای میلگرد و آهن آلات نیز بیشتر خواهد شد. البته فراموش نکنید که میزان رشد و افزایش تقاضای صنایع فولادی را حتماً باید در سطح بازار های جهانی مورد مطالعه قرار دهیم. چرا که میزان رشد و افزایش تقاضای صنایع فولادی داخلی آنچنان تاثیری را در نوسان قیمت میلگرد نخواهد داشت.
یکی دیگر از عواملی که باعث نوسان قیمت میلگرد در ماههای آتی سال جاری شده است قیمت دلار نیمایی و دلار آزاد در سال ۱۴۰۱ است. امروز همگان می دانند که یکی از قوی ترین عواملی که شرایط اقتصادی کشور را تحت تاثیر خود قرار داده ست نوسانات ارزی و قیمت دلار می باشد. متاسفانه در سال ۱۴۰۱ میزان ارزش پول ایران نسبت به ارزهای رایج دنیا مانند یورو و دلار به شدت کاهش پیدا کرده است. این امر در هزینه واردات مواد اولیه بی‌تأثیر نیست و قیمت همگی آنها از جمله میلگرد و آهن آلات را نیز افزایش داده است.

 آیا می توان پیش بینی کرد که قیمت میلگرد تا پایان 1401 چه تغییراتی را تجربه می کند؟

آیا می توان پیش بینی کرد که قیمت میلگرد تا پایان 1401 چه تغییراتی را تجربه می کند؟

پاسخ این سوال مثبت است چرا که می توان با شناخت عوامل موثر بر قیمت میلگرد و نوسان های آن تا حد زیادی پیش بینی کرد که قیمت میلگرد تا پایان سال ۱۴۰۱ چه تغییراتی را تجربه می‌کند. به عنوان مثال اگر تاثیر نرخ تورم را بر قیمت میلگرد و آهن آلات بدانیم قطعاً می توانیم پیش بینی کنیم که با گذشت زمان قیمت میلگرد و آهن آلات چه تغییراتی را خواهد کرد. چرا که می دانیم هر چقدر نرخ تورم افزایش یابد قیمت مواد اولیه محصولات آهنی بیشتر خواهد شد و در نتیجه قیمت کلی محصولات نامبرده را افزایش میدهد.
شاید برایتان جالب باشد که بیش از ۱۵ درصد از قیمت کلی میلگرد و آهن آلات به قیمت نفت وابسته است به همین خاطر یکی از عواملی که می توان با استفاده از آن قیمت میلگرد و آهن را پیش بینی کرد قیمت نفت است که به شما کمک می کند تا پیش بینی درستی را داشته باشید. عوامل دیگری وجود دارند که قیمت میلگرد به آنها وابسته است. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه، می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت آهن 724، با کارشناسان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان پیش از خرید میلگرد، بهره مند شوید.

نوشتن دیدگاه