سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
علامت ct روی میلگرد


میلگرد ها دارای انواع مختلفی هستند که بر روی آن ها علائم و حروفی درج شده است. این علائم نشان دهنده مواردی است که به عنوان شناسنامه میلگرد تعبیر می شود. شناختن این حروف و علامت ها برای خریدارن و فروشندگان میلگرد بسیار مهم است. امروزه میلگرد هایی که توسط کارخانه های معتبر تولید می شوند به همراه کارت اصالت کالا به خریدارن ارائه می شوند. در این کارت تمامی مشخصات لازم برای شناخت محصول مانند فرآیند تولید، کارخانه سازنده، نوع آلیاژ میلگرد و ... ثبت شده است.

Ct بر روی میلگرد، مخفف و نشان دهنده چیست؟

علامت هایی که بر روی میلگرد درج می شوند به مهندسان و طراحان کمک می کنند تا هر نوع از میلگرد را در جای درست استفاده کنند. علامت c بر روی انواع میلگرد آج دار جناغی یکنواخت و دوکی حک می شود و نشان دهنده سایز آج است. علامت c برای استاندارد مربوط به میلگرد A3 است و سایز آج 400 را نشان می دهد. این در صورتی است که علامت T فرآیند ساخت میلگرد را به روش خنک کاری یا ترمکس نشان می دهد. در فرآیند خنک کاری از شمش های فولادی با درصد کربن پایین استفاده می شود.

Ct بر روی میلگرد، مخفف و نشان دهنده چیست؟

علائم اختصاری بر روی میلگرد

علامت CT بر روی میلگرد از مهم ترین علائم اختصاری محسوب می شود. این علائم از سمت چپ و از ابتدا شروع به خواندن می شوند. نام کارخانه سازنده به همراه سایر اطلاعات فنی میلگرد نیز جز نشانه های اختصاری است. هر نوع میلگرد خریداری شده یا باید دارای کارت مشخصات باشد و یا علائم اختصاری بر روی آن ها و یا کمربندی که دسته های میلگرد را به هم وصل می کند درج شده باشد.
برای اطلاعات بیشتر درباره علامت ها و نشانه های درج شده بر روی میلگرد ها می توان به سایت آهن 724 مراجعه نمود. در این سایت می توان ااطلاعات کاملی درباره نوسانات و قیمت انواع میلگرد در بازار، نشانه ها و علائم اختصاری فنی محصول و ... به دست آورد.

 

نوشتن دیدگاه