سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
انواع قوطی آهن

پروفیل ها از جمله محصولات فلزی پرکاربرد هستند که در صنعت ساختمان سازی از آن ها استفاده می شود. پروفیل ها در انواع مختلفی تولید شده که پروفیل قوطی از جمله آن هاست. قوطی یا باکس (BOX)، پروفیلی به شکل قوطی یا جعبه است و چهار گوشه دارد. پروفیل های قوطی مقاطعی بلند و سطحی ثابت داشته و مانند لوله هایی تو خالی هستند. از انواع قوطی ها می توان به قوطی های آهنی، آلومینیومی و استیل اشاره نمود که بر اساس جنس شان دسته بندی شده اند. قوطی های آهنی نسبت به قوطی های آلومینیومی و استیل پرکاربردتر بوده و اکثر پروفیل های قوطی به صورت نورد گرم تولید می شوند. لذا از مهم ترین مقاطع فلزی در صنعت و ساختمان سازی قوطی آهن است که انواع مختلفی دارد و پرکاربردترین قوطی در بین انواع قوطی های فلزی، قوطی پروفیل آهنی است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت آهن 724 و یا از طریق تماس با کارشناسان فروش این مجموعه قیمت هر کیلو آهن درب و پنجره، تیرآهن، میلگرد، قوطی، پروفیل و ... را استعلام نموده و در صورت نیاز این متریال را با بهترین قیمت خریداری کنید.

ابعاد قوطی آهنی

با توجه به نوع کاربرد، قوطی های پروفیل در سایزهایی به طول 6 و 12 متری تولید می شوند. برای قوطی پروفیل آهنی نیز با توجه به نوع کاربردشان، سایزهای متنوعی وجود دارد. در بین مشخصات قوطی پروفیل به گوشت پروفیل یا ضخامت آن ها می توان اشاره کرد. قوطی های پروفیل آهنی دارای ضخامت های متغیر بوده و به قوطی هایی با ضخامت 0.6 تا 1.5 میلیمتر، قوطی مبلی یا قوطی سبک گفته می شود. قوطی های ساختمانی دارای ضخامتی برابر با 2-3 میلی متر هستند و قوطی های صنعتی نیز ضخامتی بیشتر از 4 میلی متر دارند. وزن پروفیل به ضخامت پروفیل بستگی دارد. قوطی آهن با ضخامت 2.5-8 میلیمتر در ساخت ستون و اسکلت فلزی ساختمان ها کاربرد دارد. اما اگر با ویژگی های فیزیکی خاصی ساخته شوند، در ساخت شاسی تریلرها و نفت کش ها نیز از قوطی آهن استفاده می شود. در قوطی پروفیل مربع، مربعی به اضلاع یک سانتی متر یا 10*10 میلی متر، کمترین طول و عرض پروفیل بوده که این ابعاد می تواند تا 500*500 افزایش یافته که مربعی با اضلاع 0.5 متر است.

وزن پروفیل قوطی وابسته به ضخامت آن است. لذا هر چه ضخامت قوطی بیشتر باشد وزن آن نیز بیشتر خواهد شد و متناسب با آن، هزینه آن نیز بالاتر می رود. برای این که بتوانید وزن پروفیل قوطی را محاسبه نمایید، می توانید فرمول زیر را به کار ببرید:

تعداد * طول به متر *وزن مخصوص به پروفیل به واحد کیلوگرم = وزن قوطی

ابعاد قوطی آهنی

موارد استفاده از پروفیل قوطی

از کاربردهای پروفیل قوطی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • در ساخت ستون و اسکلت فلزی از پروفیل های مستطیل و مربع استفاده می شود.
  • جهت ساخت شاسی تریلرها و نفت کش ها، کاربرد دارند.
  • در صنایع خودروسازی کاردبرد فراوانی دارند، به عنوان مثال در ساخت انواع اتاق ماشین های سنگین و سبک، انواع یدک کش ها و تریلرها، باربندها و ...
  • در ساخت انواع تخت خواب های فلزی، مبلمان، صندلی ها و ... مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای درب و پنجره، انواع آلاچیق، تابلوهای رانندگی و تبیغاتی و ... کاربرد دارند.

از مهم ترین مقاطع فلزی در صنعت و ساختمان سازی قوطی آهن است که پرکاربردتر از دیگر انواع قوطی های فلزی از جمله قوطی استیل یا قوطی آلومینیومی است.

نوشتن دیدگاه