سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
چگونه نوع میلگرد از روی ظاهرش تشخیص دهیم؟

میلگرد به عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی با حساسیت بالایی انتخاب می شود. با توجه به این‌که امروزه این قطعات فولادی در شکل های مختلف و با استانداردهای گوناگون تولید می شوند، انتخاب یک محصول متناسب با نیاز، از اهمیت بالایی برخوردار است. امروزه کارخانجات مختلف این مقطع فولادی را به گونه ‌ای تولید می ‌کنند که بتوان از آن ها در شرایط مختلف بهره برد. میلگردهای آجدار و ساده برای سطوح خاص از کیفیت بالایی برخوردار هستند، به همین علت فعالان در این حوزه با ارائه راهکارهایی به مصرف کننده کمک می کنند تا بتوانند میلگرد را با استفاده از راهکارهای مختلف شناسایی کنند. تشخیص صحیح نوع مصالح برای مهندسین عمران و مصرف ‌کنندگان آن ها از نظر استاندارد بودن و کاربردی بودن، اهمیت بالایی دارد.

چگونه نوع میلگرد از روی ظاهرش تشخیص دهیم؟

شناسایی میلگرد از روی آج

آگاهی شما از انواع میلگرد می تواند کمک کند تا برای استفاده از آن ها بهترین گزینه را انتخاب کنید. میلگردها بر اساس آنالیز و استاندارد سنتی به چهار دسته میلگرد A1، میلگرد A2، میلگرد A3 و میلگرد A4 تقسیم می ‌شوند. امروزه این نامگذاری با تغییراتی همراه شده است، به عنوان مثال میلگردهای A1 را با نام میلگرد S240 یا رده مقاومتی ۲۴۰ می شناسند. این نوع میلگرد به واسطه عدم داشتن آج، به نام میلگرد ساده نیز بیان می شوند. به لحاظ سختی، این نوع میلگرد به دسته میلگردهای نرم ارجاع داده می شوند. میلگردهای A2 با نام میلگرد سری ۳۴۰ نیز شناخته می شوند. این نوع میلگرد به صورت آجدار نمایش داده می شود و نسبت به میلگردهای A1 از مقاومت و استحکام بالاتری برخوردار است. به لحاظ کاربرد در مکان ‌هایی مانند کمرکش های دیوارهای برشی قابل استفاده هستند. دسته بعدی که با نام میلگرد A3 شناخته می ‌شوند، در سری میلگردهای S400 قرار می ‌گیرند. این نوع میلگرد آجدار با بهره مندی از آج های مارپیچ، از لحاظ سختی آن ها را در دسته میلگردهای نیمه سخت قرار می دهند. شکل آج های قرار گرفته شده بر روی این میلگرد نسبت به محور طولی آن به صورت جناقی قرار دارند. به لحاظ مقاومت، این نوع میلگرد نسبت به دو دسته قبلی، مقاومت و استحکام بالاتری دارند. میلگردهای آجدار که در دسته میلگردهای سخت قرار می ‌گیرند با نام میلگرد سری 500 نیز از آنان نام برده می شوند. شکل قرار گرفتن آج ها بر روی این نوع میلگرد به صورت مرکب، نسبت به محور طولی قرار دارند، اخیراً این نوع میلگرد به واسطه کیفیت بسیار بالایی که دارد در سازه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

شناسایی میلگرد از روی آج

تشخیص میلگرد از روی استحکام

برای شناسایی میلگرد از روی استحکام باید بدانید که دسته میلگردهای A1 که بدون آج تولید می ‌شوند به واسطه استفاده از فولاد نرم در ساخت آن ها به راحتی قابل تشخیص هستند. میلگرد A2 نسبت به میلگرد A1 مقاوم تر است و با انعطاف پذیری بیشتری که دارد به راحتی قابل خم شدن است. در عین حال میلگردهای A3 با وجود داشتن مقاومتی بالاتر و قرار گرفتن در دسته میلگردهای نیمه سخت، شکنندگی بیشتری دارند.
استحکام بالای میلگردهای A4 و قابلیت استفاده در انواع سازه ها به راحتی می تواند شما را برای شناسایی یاری کند. مجموعه آهن ۷۲۴ با ارائه انواع میلگرد ساده و آجدار در گریدهای مختلف، خدمات خود را به شما ارائه می دهد.

 

نوشتن دیدگاه