سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
اتصال تیرچه به تیر با میلگرد

همیشه در سازه‌های فولادی، استحکام و مقاومت حرف اول را می‌زند. میلگردها انواع مختلفی دارند که معمولا هر کدام برای بخش‌هایی از سازه استفاده می‌شوند. یکی از میلگردهایی که برای اتصال تیر به تیرچه استفاده می‌شود، میلگرد اوتکا است؛ چرا که به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند فضای خالی بین تیر و تیرچه را پُر کند و به سازه استحکام زیادی ببخشد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم. با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت انواع میلگرد به کانال قیمت لحظه ای میلگرد آهن 724 مراجعه کنید.

تیرچه و تیر از کدام محل به هم متصل می شوند؟

در مورد اتصال تیر به تیرچه با میلگرد، مهمترین نکته این است که سازه مورد نظر فلزی باشد یا بتنی؛ چرا که در هر کدام باید موارد مختلفی رعایت شوند. به عنوان مثال، در سازه بتنی، باید تیرچه‌ها در یک قالب (فلزی یا چوبی) در زیر تیر قرار داده شوند؛ در حالی که اجرای این کار در سازه فلزی به نحو دیگری است.
برای اتصال تیر و تیرچه به یکدیگر، در اولین گام، باید محال اتصال بررسی شود. یکی از نکاتی که باید همواره به آن توجه داشت این است که باید از هر دو طرف تیرچه، حداقل فاصله 5 سانتی متری برای محدودیت برش جوشکاری در نظر گرفته شود. در برخی از موارد با توجه به نظر مهندس سازه، می‌توان از نبشی‌های استاندارد استفاده کرد. میلگردهای به کاررفته در تیر و تیرچه باید با دقت و حساسیت بالا به همدیگر جوش داده شوند تا بتوانید یک سازه مستحکم و بادوام داشته باشید.

برای اتصال بهتر تیر به تیرچه از چه میلگردی باید استفاده شود؟

برای اتصال بهتر تیر به تیرچه از چه میلگردی باید استفاده شود؟

همان‌طور که در مقدمه این مقاله گفتیم، بهترین میلگرد برای اتصال تیر به تیرچه، میلگرد بستر است. شکل ظاهری این میلگرد به صورتی است که می‌تواند فضای ناکافی را پر کند و همچنین به دلیل استحکام و دوامی که دارد، باعث مقاومت سازه مورد نظر می‌شود. از دیگر ویژگی‌های میلگرد اوتکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• جلوگیری از ارتعاشات
• استحکام و مقاومت بالای سازه (به دلیل کاهش شدید مقدار خیز سقف)
اگر برای اجراهای پروژه‌های خود و اتصال تیر به تیرچه، به میلگرد بستر نیاز دارید، بهتر است که آن را از یک مرکز معتبر انتخاب کنید؛ چرا که بالابودن کیفیت میلگرد بستر ، می‌تواند نقش تاثیرگذاری در مقاومت ساختمان داشته باشید. برای ثبت سفارش خود می‌توانید با کارشناسان آهن 724 در تماس باشید و خرید خود را انجام دهید.

نوشتن دیدگاه