سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد خمشی چیست؟

میلگردها انواع مختلفی دارند و هرکدام با توجه به کاربرد و ویژگی‌های مختلف، در بخش‌های مختلفی از یک سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. شاید در مورد میلگرد خمشی چیزهایی شنیده باشید. به طور کلی در بخش‌هایی از آرماتوربندی، دو نوع میلگرد کاربرد دارد که یکی از آن‌ها، میلگرد خمشی است. در این مطلب می‌خواهیم در مورد این نوع میلگرد، کاربرد و ویژگی‌های آن و همچنین تفاوت آن با میلگرد برشی صحبت کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

میلگرد خمشی چیست؟

کاربرد میلگرد خمشی چیست؟

در اصل مهم‌ترین کاربرد میلگرد خمشی در دال‌ها، تیر، ستون، دیوار برشی و فونداسیون است که باعث می‌شود سازه مقاومت بالایی در برابر تنش و لرزه داشته باشد. به کمک این میلگرد می‌توان لنگر ایجاد شده را به ستون منتقل کرد. میلگردهای خمشی به صورت عمودی بر آرماتورهای اصلی قرار می‌گیرند و معمولا در پایین دال در سازه مورد نظر کارگذاشته می‌شوند و باعث ایجاد مهار بسیاری از تنش‌هایی می‌شود که قرار است در سازه ایجاد شوند.

کاربرد میلگرد خمشی چیست؟

تفاوت میلگرد خمشی و برشی

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفته شد، میلگردهای خمشی و برشی هر دو در فونداسیون کاربردهای گسترده‌ای دارند. هدف اصلی استفاده از میلگرد برشی این است که بتواند نیرو و بارهای مختلفی که به سازه وارد می‌شوند و به عنوان (نیروی برشی) شناخته می‌شوند را مهار کند، اما بین هرکدام از این میلگردها تفاوت‌های جزئی وجود دارد. یکی از پارامترهایی که باعث تفاوت میلگرد برشی و خمشی می‌شود، قیمت است. در برخی از موارد ترجیح بر این است که برای صرفه جویی در هزینه‌ها از میلگردی با قیمت کمتر استفاده شود. از دیگر تفاو‌ت‌های هر کدام از این دو نوع میلگرد این است میلگرد برشی در قسمت بالایی نوار دال و میلگرد خمشی در قسمت پایین قابل استفاده است. میلگردهای برشی، میلگردهایی با اندازه و سایز کوچکتر هستند، در حالی که میلگردهای خمشی که در یک سازه به کار می‌روند، از سایز بیشتری برخوردار هستند. از دیگر تفاوت این‌ها کاربرد جزئی هرکدام است. میلگردهای برشی تنش ایجاد شده را به قسمت بالایی منتقل می‌کنند، در حالی که میلگردهای خمشی باعث انتقال تنش به تیرها می‌شوند. اگر با وجود موارد گفته شده، باز هم سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید با کارشناسان آهن 724 در ارتباط باشید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. فروشگاه اینترنتی آهن 724 ارائه کننده باکیفیت ترین میلگرد خمشی است. برای سفارش میلگرد خمشی به وب سایت آهن 724 مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه