سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد عصایی چیست؟

اگر در بازار فولاد فعالیت داشته باشید، بدون شک نام «میلگرد عصایی» را شنیده‌اید. میلگرد عصایی نوعی میلگرد است که از نظر شکل ظاهری، شبیه به عصا است و به دلیل اینکه نقش مهمی در استحکام یک سازه دارد، در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول با نام‌های میلگرد اتکا، ادکا و یا اوتکا شناخته می‌شود. هدف اصلی استفاده از این نوع میلگرد برای مقاومت و استحکام سازی پروژه مدنظر است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد کاربرد میلگرد عصایی و همچنین ویژگی‌هایی این محصول صحبت کنیم. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.  شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 اهواز ، قیمت میلگرد 14 میانه و دیگر انواع میلگرد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

میلگرد عصایی چیست؟

کاربرد میلگرد عصایی

به بیان ساده، از میلگرد عصایی برای وصل کردن تیرچه و بلوک به هم استفاده می‌شود. در آرماتورهای بتنی، تیرچه‌ها بر روی بال پایینی قرار دارند به همین دلیل لازم است که برای متصل کردن آن‌ها از میلگرد عصایی استفاده شود تا تیرها محکم سرجای خود باقی بمانند. مهمترین کاربرد استفاده از میلگرد اتکا این است که در مواقعی که حوادث ناگوار رخ دهد، اجازه نمی‌دهد که سقف به طور کامل پایین بیاد و دوام زیادی به سازه شما می‌بخشد.
شکل ظاهری این محصول باعث شده که بتوان از آن در ستون‌های بزرگ ساختمان، پی یا همان فونداسیون و سقف استفاده کرد. یک نکته قابل توجه این است که این محصول از نظر شکل ظاهری شباهت زیادی به نوعی میلگرد به نام «ممان منفی» دارد که باید در هنگام خرید با دقت هرچه تمام‌تر به کاربرد و ویژگی‌های هرکدام توجه داشته باشید.

ویژگی های میلگرد عصایی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، مهمترین هدف و کاربرد استفاده از میلگرد عصایی، دوام و استحکام سازه مورد نظر است. به طور کلی، از مهمترین ویژگی‌هایی میلگرد اتکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
و از فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود؛ بنابراین مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد و به راحتی دچار زنگ‌زدگی نمی‌شود.

  • این محصول به گونه‌ای ساخته می‌شود که در برابر شکستگی بسیار مقاوم است.
  • میلگرد اتکا بسیار انعطاف‌پذیر است؛ به گونه‌ای که می‌توان این محصول را تا 180 درجه خم کرد بدون اینکه دچار شکستگی و یا آسیب شود.
  • برای ماندگاری و دوام عمر و همچنین جلوگیری از اکسید شدن و زنگ‌زدن این نوع میلگرد می‌توان آن را رنگ آمیزی کرد.
  • استفاده از میلگرد عصایی، خیز سقف را کاهش می‌دهد و همچنین استفاده از آن باعث کاهش ارتعاشات می‌شود.

میلگرد عصایی چیست؟

آهن 724 یکی از شرکت‌های معتبر در زمینه تامین بسیاری از مقاطع فولادی از جمله میلگرد عصایی است، برای تهیه این محصول می‌توانید با مراجعه به سایت از قیمت روز میلگرد عصایی مطلع شوید و سپس برای ثبت سفارش با کارشناسان ما تماس بگیرد. این شرکت بهترین نوع این محصول را با بهترین کیفیت در اندازه و قطرهای مختلف در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

 

نوشتن دیدگاه