سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
حداقل میلگرد دال

 

امروزه دال بتنی را می‌توان یکی از اعضای اصلی ساختمان‌سازی دانست که از بتن و فولاد به صورت یکپارچه تشکیل شده است. مهمترین کاربرد دال‌های بتنی، استفاده در سقف طبقات است که در ضخامت‌های بین 10 تا 50 سانتی‌متری وجود دارند. دال به دو دسته دال یک طرفه و دال دوطرفه تقسیم می‌شود. نکته مهم در مورد دال‌ها، تعداد میلگردهای استفاده شده است که در این مقاله می‌خواهیم درباره این موضوع صحبت کنیم. اگر مایل هستید در این باره اطلاعاتی به دست آورید، تا پایان مقاله همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

حداقل میلگرد در دال های بتنی چقدر است؟

تعداد میلگردهای دال یکی از مهمترین مواردی است که در ساختمان‌سازی انجام می‌شود. همان‌طور که گفته شد، می‌توان دو دسته‌بندی برای دال‌ها در نظر گرفت. اگر نسبت دهانه بزرگ به دهانه کوچک از عدد 2 بیشتر باشد، از دال یک طرفه استفاده می‌شود که در آن بارهای وارد شده در جهت طول منتقل می‌شوند. این در حالی است که اگر آن نسبت گفته شده از عدد 2 کمتر باشد، دال مورد نظری که استفاده می‌شود، دال دوطرفه است. 

طبق آییین مقررات ساختمان حداقل میلگردی که در دال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، مطابق با شرایط زیر است:

  • حداقل میلگردی که در دال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به  Ag0.0018 بستگی دارد.
  • فاصله‌ای که بین میلگردهای دال در نظر گرفته می‎شود، باید کمتر از 5 برابر ضخامت دال و 30 سانتی متر باشد.
  • برای استفاده از میلگردهای خمشی در دال، محدودیت داریم.

بررسی نکات اجرایی میلگرد گذاری دال بتنی

بررسی نکات اجرایی میلگرد گذاری دال بتنی

در سقف سازه‌های بزرگ، حساسیت زیادی وجود دارد، به همین دلیل برای قرار دادن میلگرد در دال، لازم است که از استانداردهای مشخصی در این زمینه پیروی کرد. در نظر گرفتن هرکدام از نکات اجرایی میلگرد گذاری دال بتنی کمک می‌کند که میلگردها به بهترین صورت در کنارهم چیده شوند و بتن از مقاومت بالایی برخوردار شود. اهمیت این نکات اجرایی به صورتی است که امروزه مهندسان با استفاده از نرم افزارهای خاص، این کار را انجام می‌دهند.

با توجه به اینکه دو نوع دال وجود دارد، نکات اجرایی میلگرد گذاری دال بتنی هم متفاوت خواهد بود. در دال یک طرفه، دال‌ها در یک جهت تحت خمش قرار می‌گیرند و در این مورد، دال‌ها در یک امتداد برای تحمل خمش میلگرد گذاری اجرا می‌شوند.

هرکدام از این‌ها برای میلگرد گذاری فقط در انتخاب نوار به عرض یک متر با هم متفاوت هستند. اگر از دال یک طرفه استفاده شود، طراحی میلگردها به صورتی است که در راستای لنگر خمشی، تعداد بیشتری میلگرد وجود داشته باشد. در برخی از موارد ممکن است نوع سازه و شرایط ساختمان به صورتی باشد که از دال‌ها می‌توان بدون نیاز به تیرها استفاده کرد.

اگر با وجود تمامی این موارد گفته شده، در رابطه با حداقل میلگرد دال سوالی در این زمینه دارید می‌توانید با شماره تماس های موجود در سایت آهن 724 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.  شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 اهواز ، قیمت میلگرد 14 میانه و دیگر انواع میلگرد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه