سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
سبک ترین میلگرد در بازار آهن


در صنعت ساختمان، می توان همواره انواع مختلفی از میلگردها را در کاربردهای گسترده ای مشاهده نمود. به طور معمول، دارای دو نوع سبک و سنگین هستند که در کارخانجات متفاوتی تولید و عرضه می شود. هنگامی که تولید کنندگان میلگرد، وزن آن را از حد استاندارد تعیین شده، کمتر منظور می کنند، به آن سبک ترین میلگرد در بازار آهن گفته می شود.
ضمن آنکه دو کارخانه شناخته شده ای که در بازار فولاد بسیار مورد توجه بوده و به عنوان برترین تولید کنندگان میلگر سبک شناخته شده اند، کارخانه فولاد راد همدان و مجتمع فولاد ظفر بناب است که بیشترین میزان فروش را در این بازار به خود اختصاص داده و محصولاتی با کیفیت بالا را به بازار راهی می کنند.

به چه میلگردی سبک می گویند؟

به چه میلگردی سبک می گویند؟

همانگونه که پیش از این نیز اشاره شد، میلگردی سبک به شمار می آید که در مقایسه با دیگر میلگردهای تولید شده در کارخانجات مختلف، دارای وزن پایین تری است. اما به چه میلگردی سبک می گویند و چه مشخصاتی را در مقایسه با دیگر میلگردهای بازار دارد؟ در این خصوص باید اشاره کنیم که سبک ترین میلگرد در بازار آهن با هر سطح مقطعی که باشد، بایستی مطابق با بازه استاندارد تعیین شده باشد.
در صورتی که سبک بودن میلگرد، باعث شود تا وزن آن، از استاندارد های تعیین شده خارج شود، قادر نخواهد بود تا بار سازه را پاسخگو بوده و بنابراین می تواند مسائل بسیاری را برای آن ایجاد نماید به گونه ای که تبعات غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد. باید در نظر داشت که طول میلگرد و قطر و سایزی که برای آن منظور می شود، وابستگی مستقیمی با وزن آن دارد و کاهش وزن میلگرد، می تواند قطر و طول را کاهش داده و نوع آج ها را دستخوش تغییر نماید.

تاثیر وزن میلگرد بر قیمت میلگرد چقدر است؟

لازم به ذکر است که تمامی انواع میلگردهای موجود در بازار، دارای تلرانس عددی هستند که هنگام تولید، این امکان ایجاد می شود که این تلرانس ها دچار جابجایی شده و وزن استاندارد میلگرد، کمتر از عددی خاص نمایش داده شود. به عنوان نمونه در نظر بگیرید که برای خرید بیست شاخه از میلگرد نوع سبک کارخانه فولاد راد همدان به عنوان سبک ترین میلگرد در بازار آهن و با سایز 14 و استاندارد A3 اقدام کرده اید که دارای وزن 13/5 کیلوگرم است که با قیمت تقریبی 19000 تومان عرضه می شود.
همزمان نیز از کارخانه دیگری، میلگرد آجدار را با استاندارد A3 و سایز 14 با وزن 14 کیلوگرم و قیمت 18000 تومان در نظر بگیرید، به سادگی متوجه خواهید شد که قیمت میلگردهای سبک در بازار، در مقایسه با دیگر انواع، بیشتر است. توجه به این نکته نیز مهم است که میلگرد هر چه سبک وزن تر باشد، در هر بندیل، تعداد بیشتری از شاخه ها را قرار می دهند که این می تواند به سود طرفین معامله باشد. زیرا در بازار آهن، خرید میلگرد به شکل کیلویی بوده و فروش، در قالب شاخه ای صورت می گیرد.

میلگرد راد همدان چقدر سبک است و در رده چندم قرار می گیرد؟

میلگرد راد همدان چقدر سبک است و در رده چندم قرار می گیرد؟

یکی از کارخانجات تولید میلگرد که در رده یکم قرار دارد، کارخانه راد همدان است که فعالیت خود را از سال 1396 فعالیت خود را در ظرفیتی بالا (تولید 500 هزار تن در سال) در همدان شروع نمود و توانست، مطابق با استاندارد A2 و A3 میلگردهای آجدار را تولید نماید. این کارخانه، با تکیه بر استانداردهای ملی و جهانی و ماشین آلات اروپایی خود، قادر است در ایران، سبک ترین میلگرد در بازار آهن را عرضه نموده و محصولاتی با کیفیت بالا را به بازار راهی نماید.

دومین میلگرد سبک ایران میلگرد فولاد ظفر بناب

از سویی دیگر، باید اشاره کنیم که دومین میلگرد سبک ایران، مختص کارخانه فولاد ظفر بناب است که فعالیت خود را در سال 1386 آغاز کرده و تولید میلگرد سبک در مقاطع مختلف را در دستور کار خود قرار داده است. این کارخانه، با بهره مندی از استانداردهای ملی و جهانی، به یکی از شناخته شده ترین کارخانجات تولید میلگرد، تیرآهن، ناودانی و نبشی تبدیل شده است که پس از کارخانه راد همدان، سبک ترین میلگرد در بازار آهن را به خود اختصاص داده است که دارای کیفیتی ممتاز در بازار است.
مجموعه آهن 724 ارائه کننده انواع میلگردهای داخلی با بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت است. شما می توانید بصورت اینترنتی میلگرد مد نظر کارخانه تولیدی خود را از آهن 724 تهیه فرمایید و در مقصد تحویل بگیرید.

نوشتن دیدگاه