سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
قیمت جهانی میلگرد

برای تعیین قیمت جهانی میلگرد عوامل زیادی مطرح است. عواملی که بر تعیین قیمت میلگرد صادراتی تاثیرگذار هستند، در بین کشورها متفاوت است. هر کشوری با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی خود، اقدام به تعیین قیمت می کند.
در ایران نیز بر اساس نوع میلگرد، کیفیت آن، حجم باری که صادر شده، هزینه های گمرک و نام کارخانه تولید کننده، قیمت صادرات میلگرد تعیین می شود. از طرف دیگر نرخ ارز نیز تاثیر مستقیمی دارد که به دلیل نوسانات موجود در بازار ارزی ایران، نمی توان قیمتی را به صورت ثابت اعلام کرد.
حال در ادامه مبحث ما را همراهی نمایید تا بیشتر به قیمت جهانی میلگرد و نحوه تعیین آن بپردازیم.

قیمت امروز میلگرد در بازارهای جهانی

قیمت امروز میلگرد در بازارهای جهانی

برای دسترسی به قیمت جهانی میلگرد، منابع موثقی وجود دارد. کلیه شرکت ها و افراد برای دستیابی به قیمت های روز میلگرد در بازارهای جهانی می توانند با مراجعه به منابع اطلاعاتی معتبر، از قیمت های روزانه و لحظه ای میلگرد آگاه شوند.
میلگرد ها در دو نوع ساده و آجدار تولید می شوند که در ساختمان سازی و مصارف صنعتی کاربرد فراوانی دارند. در واقع میلگردها به عنوان مصالح مهم برای صنایع مختلف در جهان به شمار می روند و بالطبع نیاز به این محصول نیز در حد بالایی قرار دارد.
با توجه به نیازهای موجود در جهان، لازم است میلگرد در سطح بالایی تولید شود تا بتواند جوابگوی نیاز همه باشد. با توجه به بازار پر رونق میلگرد درجهان، قیمت های آن نیز دچار نوسان است.
اما برای تاجران یا خریداران که قصد معامله میلگرد را دارند، دسترسی سریع به قیمت های صحیح و لحظه ای، از اهمیت فراوانی برخوردار است. زیرا هنگام انجام معاملات میلگرد، باید با استفاده از قیمت های روز و لحظه ای اقدام کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

منبع اصلی تعیین قیمت جهانی میلگرد کجاست؟

همانطور که می دانیم میلگردهای آجدار و ساده از شمش های فولادی تولید می شوند. بنابراین برای تعیین قیمت جهانی میلگرد، قیمت شمش فولادی را باید مدنظر قرار داد. برای خرید و فروش میلگرد، قیمت آن را به صورت کیلویی در نظر می گیرند.
میلگرد که اغلب به صورت شاخه ای در بازار عرضه می شود، با توجه به وزن آن قیمت گذاری شده و عرضه می گردد. در حقیقت منبع اساسی برای تعیین قیمت جهانی میلگرد، وجود بازار عرضه و تقاضای میلگرد و وضعیت اقتصادی و سیاسی موجود در کشورهای تولید کننده و مصرف کننده به شمار می رود.
کشورهای چین، آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و برزیل به عنوان اصلی ترین معامله گران میلگرد به شمار می روند. اما اغلب مواقع قیمت گذاری در سه منطقه آمریکای شمالی، اتحادیه اروپا و آسیا صورت می گیرد. پس از قیمت گذاری، بر اساس قیمت دلار، میلگرد را در بازارهای جهانی خرید و فروش می کنند.

وقتی صحبت از نرخ میلگرد جهانی می شود، کدام قیمت صحیح است؟

وقتی صحبت از نرخ میلگرد جهانی می شود، کدام قیمت صحیح است؟

زمانی که از قیمت جهانی میلگرد صحبت می شود، منظور قیمت صادرات آن است. همانطور که ذکر کردیم، کشورهایی هستند با نام CIS که با تصمیمات اقتصادی خود، قیمت های جهانی را جابجا می کنند. بنابراین تعیین قیمت آن ها در بازار میلگرد بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
با اینکه ایران تحریم است و جزو این اتحادیه به شمار نمی رود، اما قیمت ها در ایران، نسبتا متاثر از تعیین قیمت CIS است. برای به دست آوردن قیمت های میلگرد در ایران می توان به بازار بورس محصولات فولادی، توجه به نوسانات بازار ارزی و همچنین میزان عرضه و تقاضا توجه نمود.
بنابراین معامله گرانی که اقدام به خرید و فروش میلگرد در سطح جهانی می کنند، لازم است از تجربه بالا و تخصص زیاد برخوردار باشند تا سرمایه خود را از دست ندهند.
جمع بندی
همانطور که اشاره کردیم، با توجه به بازار پررونق میلگرد در جهان، دسترسی به قیمت جهانی میلگرد از طریق منابع معتبر امکان پذیر است. معامله گرانی که قصد خرید و فروش میلگرد را دارند، به منظور جلوگیری از بروز ضرر و زیان، نیاز به کسب اطلاعات دقیق و سریع قیمت های لحظه ای میلگرد دارند.
قیمت میلگرد به صورت جهانی به چندین عامل بستگی دارد که از میان آن ها وجود بازار عرضه و تقاضا، وضعیت اقتصادی کشورها، شرایط سیاسی و دولت های مستقر در کشورها وابسته است. با این وجود، معامله گران لازم است دارای تبحر بالایی باشند تا دچار زیان نشوند. شما می توانید برای آگاهی از تمامی این موارد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه