سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده

سیاست و رویدادهای سیاسی هر کشور رابطه مستقیمی با اقتصاد آن دارد، به طوری که هر اتفاقی در بخش سیاسی کشور بیفتد اثرات آن در اقتصاد هم قابل مشاهده هست. صنعت فولاد و آهن که یکی از بخش های بزرگ اقتصاد ماست، چند سالی است که با پوست و استخوان این تاثیر مستقیم را حس می کند. در این چند سال گذشته با ایجاد تحریم ها اوضاع برای این صنعت بسیار سخت و طاقت فرسا شده است و هر سخنرانی و بحثی در رابطه با این موضوع اوضاع را تغییر می دهد.
با ایجاد تحریم ها علیه اقتصاد ایران و پس از آن تحریم جدی صنعت فولاد و آهن کشورمان، تهیه مواد اولیه و همچنین صادرات آهن و فولاد دچار مشکل شد. علاوه بر این ها نوساناتی در نرخ ارز جهانی پیش آمد و سیر صعودی به خود گرفت، تمامی این ها موجب افزایش ناگهانی قیمت میلگرد شد.
دانستن این موارد، به پیش بینی قیمت میلگرد در سال ۱۴۰۰ به ما کمک می کند و باعث می شود تا بهترین موقعیت را برای خرید محصول مورد نظر خود بفهمیم.

کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده1 

تاثیر قیمت نرخ ارز و تحریم ها بر قیمت میلگرد

یکی از اثرات تحریم ها، به مشکل برخوردن صنعت فولاد و آهن در تهیه مواد اولیه است. از آنجایی که قبل از این اتفاق این صنعت مواد اولیه خود را از کشورهای دیگر وارد می کرد، پس از این اتفاق برای تهیه مواد خود دچار مشکل شد و برای وارد کردن مواد اولیه باید هزینه بیشتری را متحمل می شد. از آن طرف به دلیل مشکلات داخلی، نرخ ارز جهانی هم افزایش شدیدی داشت و به سیر صعودی خود ادامه می داد.
این دو دلیل با مشکلات داخلی کشور به هم دست داد و باعث افزایش شدید قیمت میلگرد و ایجاد تورم شد. سال 1399 یکی از سخت ترین سال های این چند سال گذشته برای اقتصاد کشورمان و به خصوص صنعت فولاد بود. در این سال علاوه بر تحریم و قیمت بالای دلار کرونا، فشارهای اقتصادی، و ... بیش از همه باعث سخت شدن اوضاع شد. معضلات بورس هم می توان بدترین اتفاق سال گذشته برای این صنعت دانست، زیرا هم باعث از دست رفتن سرمایه بسیاری از مردم شد و هم مشکلات این صنعت را بیش از پیش کرد.

تاثیر قیمت نرخ ارز و تحریم ها بر قیمت میلگرد 

بررسی کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده

آیا میلگرد ارزان میشود؟ با پیروز شدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهور آمریکا همگی به احیای برجام امیدوار شدیم، زیرا این اتفاق باعث کاهش فشارهای اقتصادی و سیاسی می شود و همین اتفاق هم افتاد. چند وقتی است که صحبت های مختلفی در رابطه با برجام و بازگشت آمریکا به آن و رفع تحریم ها می شود، این اتفاق به بازگشت آمریکا و مواضع ایران نسبت به شرط و شروط این بستگی دارد.
با این حال با اینکه هنوز اتفاقی در رابطه با برجام نیفتاده است، ما شاهد کاهش قیمت میلگرد در بازار هستیم. علاوه بر برجام، نرخ ارز جهانی این روزها نیز، سیر نزولی پیدا کرده است. بنابراین اگر کشور آمریکا و ایران بر سر برجام به توافق برسند و همه یا برخی از تحریم ها که به صنعت فولاد و آهن مرتبط است، رفع شوند با کاهش قیمت بیشتری برای میلگرد طرف هستیم.
به غیر از تغییراتی که در آمریکا رخ داده است و بر برجام تاثیرگذار است، در کشور خودمان نیز، این دوره ریاست جمهوری روزهای پایانی خود را می گذارند، فرد انتخاب شده می تواند آینده ما را مشخص کند و بر سر میز برجام با رئیس جمهور آمریکا بنشیند و نه تنها برای 8 سال آینده صنعت فولاد و آهن و قیمت میلگردکه بر آینده اقتصاد تمام کشور تاثیرگذار است.

بررسی کاهش قیمت میلگرد در روزهای آینده 

تحلیل افراد بر قیمت میلگرد در روزهای آینده

با توجه به اتفاقات مختلفی که در این چند وقت در حال رخ دادن است، تحلیلگران امیدوارند که اوضاع اقتصادی بهتر شود و حبابی که برای قیمت ها ایجاد شده است، بشکند تا قیمت میلگرد روند کاهشی پیدا کند.
البته که تا وقتی که قیمت ارز جهانی به ثبات نرسد و این بازار به سکونی نرسد، نمی توان بر کاهش یا افزایش قیمت میلگرد اعتمادی کرد زیرا از این افزایش و کاهش های قیمت ناگهانی زیاد دیده ایم که دوام نیاورده اند و باعث خراب تر شدن اوضاع و بازار شده اند.
به همین دلیل مهم تر از تحریم و رفع آن، مدیریت اوضاع است که مهم تر است تا بتواند اوضاع را در بهترین حالت به ثبات برساند و دست دلالان را از این بازار کوتاه کند. این صنعت همیشه مورد علاقه دلالان و واسطه ها بوده است و قصد سواستفاده از آن را داشته اند، از آنطرف عدم مدیریت رییسان و رها کردن این صنعت باعث شده تا پیش بینی قیمت همیشه سخت باشد.
این افراد دشمن اصلی ثبات بازار آهن هستند و باعث ایجاد تشنج در بازار می شوند تا با ایجاد هرج و مرج و با استفاده از این بی قانونی به سود خود برسند

نوشتن دیدگاه