سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
مواد اولیه تولید میلگرد

از آنجا که میلگرد یکی از مصالح مهم در ساختمان سازی به شمار می رود، به توصیف مواد اولیه تولید میلگرد می پردازیم. استفاده از میلگردها در ساختمان سازی نقش پررنگی دارد. با کمک میلگردها، استحکام و مقاومت سازه در برابر شکستگی و پوسته شدن افزایش می یابد.
میلگردها که از جنس فولاد هستند، با توجه به استانداردهای خاصی تولید می شوند. میلگردها انواع مختلفی دارند و با توجه به کاربرد آن، از مواد اولیه متفاوتی ساخته می شوند. حال در این بخش به مواد اولیه ای که در تولید میلگرد استفاده می شوند، اشاره می نماییم.

مواد اولیه برای تولید میلگرد چیست؟

ماده اصلی در مواد اولیه تولید میلگرد، فولاد پربازده است. در ترکیب فولاد، آهن به همراه درصد کمی از عناصر دیگر از جمله کربن، گوگرد، فسفر و منگنز وجود دارد. فولادهای مورد استفاده از کیفیت های متفاوتی برخوردار هستند که اغلب مواقع میزان کیفیت فولاد، به کربن موجود در آن بستگی دارد.
برای ساختن میلگرد، شمش SP5 به کار می رود. این شمش ها که دارای سایزهای متفاوتی هستند، اغلب طول آن ها کمتر از 12 متر است. همچنین برخی دیگر از میلگردها از ضایعات آهن ساخته می شوند. به این صورت که ضایعات آهن آلات را در کوره ذوب می کنند و سپس قالب بندی می شوند.
میلگردها بر اساس استاندارهای مشخصی تولید می شوند که می توان با مشاهده علائم اختصاری روی میلگرد، به نوع استاندارد آن پی برد. به این ترتیب نوع مواد اولیه ای که برای تولید میلگرد استفاده شده است، بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارد.

مواد تشکیل دهنده میلگرد و نقش آن ها در تولید

مواد تشکیل دهنده میلگرد و نقش آن ها در تولید

از آنجا که میلگردها در ساختمان سازی بسیار مورد استفاده هستند، اطلاع از مواد اولیه تولید میلگرد نیز اهمیت پیدا می کند. میلگردها که همواره به عنوان مصالحی پرکاربرد و پرفروش به شمار می روند، موجب افزایش عمر سازه و بالا رفتن خاصیت کشسانی آن می شوند.
برای ساخت میلگرد، شمش‌ هایی که از جنس فولاد هستند، داخل کوره ذوب می شوند و به حالت مایع در می آیند. سپس توسط قالب های استاندارد، قالب بندی می شوند. قالب هایی که آماده شده اند، از چند غلتک رد می شوند. چنانچه نوع میلگرد آجدار باشد، در این مرحله اقداماتی برای آن صورت می گیرد.
سپس با برش میلگردهای آماده شده، ساخت میلگرد به مرحله آخر می رسد. کارشناسان با کنترل کیفیت میلگردها، آن ها را به قسمت بسته بندی هدایت می کنند. برای فروش میلگردها لازم است کارت مشخصات فنی برای آن ها آماده شود که از طریق این کارت، ویژگی های میلگرد برای مشتریان مشخص باشد.
جمع بندی
همانطور که اشاره کردیم، اطلاع از مواد اولیه تولید میلگرد برای سنجیدن میزان کیفیت آن لازم است. میلگرد که به عنوان مصالحی مهم در ساختمان سازی کاربرد دارد، موجب افزایش استحکام و عمر سازه می شود.
میلگرد که از ذوب کردن و قالب بندی شمش های فولادی ساخته می شود، دارای اندازه های استاندارد است. همچنین در مرحله نهایی میلگردهای آماده شده توسط متخصصان کنترل کیفیت کارخانه و همچنین مجموعه آهن 724 سنجیده شده و سپس تقسیم و بسته بندی می گردند. بنابراین شما با خیال راحت می توانید از سایت اینترنتی آهن 724 میلگرد مد نظر خود را خریداری نمایید.

نوشتن دیدگاه