سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
مشخصات میلگرد a2 + کاربرد میلگرد a2

حتی تصور ساخت یک بنا بدون استفاده از میلگرد نیز غیر ممکن است چرا که این المان پرکاربرد در ساخت سازه ها نقش بسیار موثری در افزایش مقاومت و استحکام ساختمان دارد. به دلیل کاربرد گسترده ای که میلگردها در تکمیل پروژه های عمرانی دارند، انواع گوناگونی از این محصول توسط صنعت گران تولید شده است که هر یک دارای شکل ظاهری و مشخصات مکانیکی منحصر به فردی هستند. هر یک از انواع میلگرد موجود در بازار برای استفاده در شرایط خاصی ساخته شده اند و کاربرد مخصوصی دارند.
ساخت میلگرد در ایران بر اساس استانداردهای روسی صورت می گیرد. تمام میلگردهای ایرانی بر اساس استاندارد ملی ایران 3132 ساخته و طبقه بندی می شوند. محصولات موجود در بازار بر اساس مندرجات این استاندارد، و با توجه به مشخصات مکانیکی و شکل ظاهریشان به انواع ساده و آجدار تقسیم بندی می شوند. تفاوت این دو دسته در شکل ظاهری آن ها است. میلگردهای ساده هیچ برجستگی بر روی سطح خود ندارند در حالیکه سطح میلگردهای آجدار با استفاده از برجستگی های عرضی و طولی، شکل داده می شود. میلگردهای آجدار خود به سه دسته مارپیچی، جناغی و آجدار مرکب تقسیم بندی می شوند. میلگردهای آجدار مارپیچی با نام a2 یا S340 در بین مصرف کنندگان شناخته می شوند.

مشخصات میلگرد a2 + کاربرد میلگرد a2

مشخصات میلگرد a2

میلگردهای a2 از نظر شکل ظاهری در دسته بندی میلگردهای آجداری قرار می گیرند که بر روی سطح آن برجستگی های مارپیچی و موازی شکل وجود دارد. میلگردها بر اساس ویژگی های مکانیکی به سه دسته سخت، نیمه سخت و نرم تقسیم بندی می شوند. میلگردهای نوع a2 از این لحاظ در دسته میلگردهای نیمه سخت یا نیمه نرم قرار می گیرند. ویژگی خمش، استحکام تسلیم و کششی، جوش پذیری و خستگی از دیگر مشخصه های میلگردها محسوب می شوند که تحت عنوان مشخصات فنی از آن ها یاد می شود. میلگردهای a2 از انواع نیمه خشک این محصول هستند که جوش کاری بر روی آن ها توصیه نمی شود اما؛ چنانچه در شرایط خاص نیاز به انجام این عمل بر روی این نوع میلگرد وجود داشته باشد، این کار امکان پذیر است. همچنین میزان مقاومت میلگرد a2 در مواجهه با تنش های سیکلی پس از انواع a1 میلگردها، در سطح بالاتری نسبت به دیگر محصولات قرار دارد. این امر در مورد مشخصه خستگی نیز صادق است. یعنی میزان استقامت میلگرد a2 در مقابل خم شدگی، شکستگی، ترک و پارگی در میان دیگر محصولات در رده دوم قرار دارد. این نوع میلگرد در دسته مقاطع نیمه سخت دسته بندی می شود و حداقل استحکام تسلیم آن 340 است. میزان استحکام کششی میلگرد a2 در سطح متوسط رده بندی می شود. این میزان از استحکام کششی میلگردهای نوع a1 کمتر و از نوع a2 بیشتر است.

مشخصات میلگرد a2

کاربرد میلگرد a2

همان طور که گفته شد، انواع مختلف میلگرد با مشخصات منحصر به فرد برای استفاده در شرایط مخصوص تولید می شوند. واضح است که استفاده نا به جا از انواع میلگرد می توانند تاثیر بسیار نامناسبی در نتیجه کار داشته باشد و حتی ممکن است سلامت و ایمنی کل ساختمان را تحت تاثیر قرار دهد. به همین جهت لازم است متقاضیان با آگاهی کافی در این زمینه، اقدام به تهیه میلگرد های مورد نیاز خود نمایند. می توان گفت اصلی ترین کاربرد میلگردهای a2 در ساخت ساختمان ها است. به طوریکه اغلب افراد این محصول را با عنوان میلگرد ساختمانی می شناسند. از این نوع میلگرد برای مش بندی و خاموت زنی تیرها، تیرچه ها و ستون ها به طور گسترده استفاده می شود. همچنین این محصول در شرایطی که نیاز به شکل پذیری در سطح بالا وجود دارد، مورد توجه قرار می گیرد.

نوشتن دیدگاه