سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
فی میلگرد

 

میلگردها یکی از مهمترین مقاطع فولادی هستند که هدف اصلی استفاده از آن‌ها بالابردن مقاومت کششی سازه است. به این دلیل که بتن مقاومت کششی بالایی ندارد، لازم است که در کنار آن برای ساخت سازه از میلگرد استفاده شود. از میلگرد در صنایع مختلفی هم می‌توان استفاده کرد اما هدف عمده استفاده از این محصول، اکثر در ساختمان‌سازی است. شاید تا به حال چیزی در مورد فی میلگرد چیزی نشنیده باشید. در این مطلب می‌خواهیم به این موضوع بپردازیم که فی میلگرد به چه معناست؟ در این مطلب همراه ما باشید. 

فی میلگرد به چه معناست؟ 

میلگردها انواع مختلفی دارند و از نظر گرید به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. قطر میلگردها و همچنین کاربرد آن‌ها متفاوت است. هرکدام از تولیدکنندگان در کشور ما یک علامت اختصاری روی میلگردهای تولید شده دارند. هرکدام از این تولیدکنندگان باید اطلاعات محصول خود را به خریدار عرضه کنند.

علامتی که روی میلگرد درج شده است، می‌تواند نماد کارخانه تولیدکننده باشد. این نمادها به صورت اعداد و حروف انگلیسی هستند. یکی از علامت‌هایی که روی برند کارخانه درج می‌شود، علامت فی Ø است. این علامت در اصل، بیانگر قطر اسمی میلگردها از نوع ساده است. دقت داشته باشید که این علامت بین المللی است و فقط روی میلگردهای ساده درج می‌شود و به هیچ عنوان روی میلگردهای آجدار دیده نخواهد شد.

نوشتن Φ فی میلگرد در اتوکد

نوشتن Φ فی میلگرد در اتوکد

نقشه‌های مهندسی و صنعتی را با کمک نرم افزارهای مختلفی می‌توان انجام داد. قطعا این را می‌دانید که یکی از این نرم افزارها، اتوکد است.  برای نوشتن این علامت، در برنامه اتوکد از %%C استفاده می‌شود. به زبان ساده، اگر بخواهید برای میلگرد این نماد را تعریف کنید و در اتوکد نقشه میلگرد را ترسیم کنید؛ باید %%C نوشته شود. 

این را هم اضافه کنیم که قیمت میلگرد چه از نوع میلگرد ساده و چه میلگرد آجدار در سایت آهن 724 برای کاربران به صورت روزانه قابل مشاهده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید و از آنجا به دستته بندی قیمت میلگرد دسترسی داشته باشید.

فی میلگرد به چه کار می آید؟

در اصل فی میلگرد در اتوکد برای نقشه خوانی میلگرد استفاده می‌شود که همان‌طور که گفته شد، می‌تواند نشان قطر میلگرد باشد. نقشه‌خوانی میلگرد در اصل کاری است که به دانش خاص نیاز دارد. این کار را هر فردی نمی‌تواند انجام دهد. آرماتوربند به فردی گفته می‌شود که توانایی انجام این کار را داشته باشد. برای ساخت یک سازه، نقشه آن مهمترین و اولین قدام است. در نقشه فرد آرماتوربند باید میلگردها را در کنار هم قرار دهد و نوع ساخت سازه را مشخص کند. به طور کلی برای نوشتن فی میلگرد در اتوکد باید مراحل و موارد زیر را در نظر داشته باشید. 

  • محورها: محورها در این نقشه کشی متشکل از اعداد و حروف انگلیسی هستند. 
  • آدرس دهی: آدرس دهی صحیح در نقشه میلگرد از اهمیت زیادی برخوردار است؛ شیوه آدرس دهی و نوشتن حروف و اعداد باید در نهایت دقت انجام شود تا نقشه واضح و شفاف باشد و هیچ ابهامی در آن وجود نداشته باشد.

 فی میلگرد به چه کار می آید؟

  • فونداسیون: فونداسیون یا همان پی ساختمان، انواع مختلفی دارد. قبل از هرچیز باید نوع فونداسیون انتخاب شود، چرا که در برخی از موارد با توجه به نوع نقشه، نیاز است که برش مقطع داشته باشد. 
  • میلگردهای طولی و عرضی استفاده شده در سازه: همان‌طور که از اسم آن مشخص است، میلگردی که در راستای طولی باشد میلگرد طولی و میلگردهایی که در راستای عرض استفاده می‌شوند، میلگرد عرضی نام دارند. فرد آرماتوربند باید این دو مورد را با دقت در نقشه لحاظ کند. 
  • روش اجرای میلگرد: فرد آرماتوربند باید نسبت به اجرای میلگرد اطلاعات و شناخت کافی داشته باشد. برای اینکه کار خروجی درستی داشته باشد و اجرا به صورت دقیق باشد، لازم است فرد اطلاعات کامل در این زمینه داشته باشد. 

قیمت میلگرد از برند تمامی کارخانه‌ها در سایت قابل مشاهده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آهن 724 تماس تلفنی داشته باشید. کارشناسان ما به بهترین شکل ممکن در مورد خرید میلگرد شما را راهنمایی می‌کنند تا با اطلاعات بیشتر خرید کنید و تجربه یک خرید خوب را داشته باشید.

 

نوشتن دیدگاه