سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد نرمال چیست و چه مشخصاتی دارد؟

میلگرد نرمال یکی از انواع میلگرد های موجود در بازار است که در شرایط خاصی کاربرد دارد. میلگرد ها را در سایز های متفاوت و گرید های مختلف تولید و به بازار عرضه می کنند. میلگرد ها که عمدتا در ساختمان سازی کاربرد دارند، در سایز های استاندارد 6 و 12 متری تولید می شوند.

اما در شرایطی خاص، سازندگان به سایز های کمتر از 12 متر احتیاج دارند و ناچار به برش میلگردهای 12 متری هستند. در این موقعیت، میلگرد های نرمال به کمک می آیند و از دور ریز مصالح و پرتی آن جلوگیری می کنند. بنابراین هزینه های ساخت و ساز نیز کاهش خواهد یافت.
در ادامه مبحث برای شناخت میلگرد های نرمال و مصارف آن ها ما را دنبال کنید.

کدام میلگرد نرمال است؟

کدام میلگرد نرمال است؟

میلگرد نرمال نوعی از میلگرد است که دارای شاخه های کمتر از 12 متر است. همانطور که می دانیم، برای تولید میلگرد ها استانداردی در نظر گرفته شده است که بر اساس استاندارد، طول میلگرد ها 6 و 12 متری هستند. بنابراین برای مصرف کنندگانی که به میلگردهایی به اندازه کمتر از 12 متر نیاز دارند، میلگردهای نرمال طراحی و تولید شده است.
به این ترتیب مجریان پروژه های ساختمانی با استفاده از میلگرد های نرمال می توانند هزینه های ساخت و ساز را کاهش دهند و از هدر رفتن میلگردها جلوگیری نمایند. میلگرد های نرمال به گونه ای هستند که برخی کارخانه ها آن ها را تولید نمی کنند، بلکه خریداران لازم است آن را سفارش دهند.
طول میلگرد های نرمال از 1 متر تا 11.9 طراحی و تولید می شود که استفاده از آن، برای سازندگان در مواقعی به صرفه تر است.

کدام کارخانه ها میلگرد نرمال تولید می کنند؟

همانطور که اشاره شد، برخی از کارخانه ها هستند که به صورت مداوم میلگرد نرمال تولید می کنند و برخی دیگر صرفا با سفارش مشتری، اقدام به تولید این نوع میلگرد می نمایند. تعدادی از کارخانه های بزرگ تولید میلگرد در کشور مانند کارخانه ذوب آهن، میلگرد های نرمال را تولید و روانه بازار می کنند.
علاوه بر این لازم به ذکر است، میلگرد های نرمال که در کارخانجات معتبر آهن و فولاد تولید می شوند، دارای کیفیت ساخت بالایی هستند و جزو مقاوم ترین میلگرد ها به شمار می روند.

مصارف میلگرد نرمال چیست؟

مصارف میلگرد نرمال چیست؟

میلگرد نرمال دارای ویژگی هایی است که استفاده از آن را برای شرایط خاص امکان پذیر کرده است. میلگرد های نرمال دارای مصارف متفاوتی هستند که به آن ها اشاره می کنیم.
• از میلگرد های نرمال به منظور افزایش مقاومت بتن در سازه و همچنین تقویت فونداسیون استفاده می شود.
• در برخی صنایع، کاربرد میلگرد های نرمال، به عنوان میلگرد حرارتی است.
• میلگرد های نرمال در صنایع فنرسازی کاربرد دارند.
• میلگرد های نرمال که سایز کمتر از 12 متر دارند، در سازه ها به عنوان خاموت استفاده می شوند.
• میلگرد های نرمال که دارای سایز های بالا هستند، در ساخت تیرچه و بلوک کاربرد دارند.
مهم ترین وجه تمایز میلگرد نرمال با دیگر میلگرد ها، در سایز آن است. علاوه بر این، نوع گرید در میلگرد نرمال نیز با دیگر میلگرد ها تفاوت دارد. به این معنا که در ترکیبات شیمیایی میلگردها تفاوت وجود دارد و همین تفاوت باعث ایجاد نوع مقاومت کششی میلگرد می شود.

سخن آخر

همانگونه که در متن اشاره کردیم، میلگرد نرمال در شرایط خاصی کاربرد دارد. از آنجا که مجریان پروژه های ساختمانی گاها در فرایند ساخت و ساز، به سایزهایی کمتر از 12 متر نیاز دارند، میلگرد های نرمال تولید و روانه بازار شده است. برخی کارخانه ها در محصولات خود میلگرد های نرمال را تولید می کنند و برخی دیگر صرفا با سفارش خریدار اقدام به تولید می نمایند. شما می توانید بهترین میلگردهای تولید شده توسط کارخانه های مختلف را از طریق سایت آهن 724 بدون نیاز به رفتن به شهری دیگر، خریداری نمایید.

 

نوشتن دیدگاه