سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد برشی چیست؟

یکی از محصولات موجود در سایت اینترنتی آهن 724، میلگرد برش است. اگر نمی دانید میلگرد برش چیست؟ این مطلب را از دست ندهید. میلگرد برشی از جمله میلگردهای عرضی در ساخت سازه های بتنی بوده و همانطور که از نامش پیداست در جلوگیری از به وجود آمدن برش و ترک نقش ارزنده و چشمگیر ایفا می کند.
کارخانجات مختلفی در سطح کشور در زمینه تولید مقاطع فولادی مشغول به فعالیت هستند و از جمله تولیدات آن ها می توان به میلگرد برشی نیز اشاره کرد. ما در ادامه این مقاله به صورت تخصصی تر در مورد انواع میلگرد برشی و همچنین کاربرد میلگرد برشی در سازه های بتنی بیشتر توضیح خواهیم داد. در صورت تمایل برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما همراه بمانید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

انواع میلگرد برشی

میلگرد برشی به صورت کاملا تخصصی به منظور افزایش مقاومت سطح بتن و همچنین به دلیل مسطح کردن سطح بتن مورد استفاده قرار می‌ گیرند. از جمله مزایای استفاده از این میلگرد جلوگیری از وارد آمدن فشار و ضربه زیاد به سازه بتنی بوده و در زمان وارد شدن فشار زیاد از تخریب آن جلوگیری به عمل می آورد. بهتر است بدانید که انواع میلگرد برشی را می‌ توان هم برش داد و هم به راحتی جوش داد.
این میلگرد قابلیت جوشکاری بسیار خوبی دارد و می توان قسمت های مختلف بتن را به واسطه جوش دادن این میلگرد با یکدیگر متصل کرد. انواع مختلف میلگردهای برشی شامل میلگرد های ساده و آجدار هستند که بر اساس نوع سازه بتنی انتخاب شده و مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کاربرد میلگرد برشی چیست؟

کاربرد میلگرد برشی چیست؟

میلگرد های برشی در ستون های میانی قرار می گیرند و کمک بسیار زیادی به استحکام کلی ساختمان می کنند. این میلگردها نقش توزیع فشار وارد شده به دو طرف ستون را داشته و به همین دلیل نیز جلوی ورود فشارهای زیاد و نیروهای ناشی از بسیاری بلایای طبیعی را دفع می‌ کنند. به همین جهت نیز سازه های بتنی مقاومت بسیار زیادی در برابر سیل و زلزله از خود بروز می دهند.
میلگردهای برشی به دلیل داشتن قابلیت جوش پذیری خوبی که دارند کاملا مناسب برای کلاف کردن سازه های بتنی بوده و می توان با جوش دادن آن از قسمت های مختلف سازه را به یکدیگر متصل نمود. بتن هایی که با میلگرد برشی مسلح می‌ شوند به ندرت دچار تخریب می‌ شوند و در برابر فشارهای بالا مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهند.
البته امروزه به دلیل افزایش قیمت میلگرد در ساخت برخی ساختمان ها کمتر از این میلگردها استفاده می‌ شود. این در صورتی است که عدم استفاده از آن باعث سست شدن ساختمان در برابر فشار و ضربه می شود. به خصوص اینکه کشور ما جزو مناطق زلزله خیز بوده و قسمت‌ های زیادی از آن روی خط زلزله قرار دارد. بنابراین اهمیت استفاده از میلگرد برشی در سازه های بتنی مشخص می‌ شود.
مجموعه آهن 724 یکی از مجموعه های معتبر اینترنتی در زمینه خرید و فروش میلگرد است که شما می توانید خرید خود را به راحتی و تنها با چند کلیک انجام دهید. یکی از محصولات موجود در سایت اینترنتی آهن 724، میلگرد برش است.

نوشتن دیدگاه