سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
سفره میلگرد چیست؟


در عصر جدید که عصر آهن نیز نامیده می شود برای افزایش استحکام و مقاومت ساختمان ها از سفره میلگرد استفاده می‌کنند همانطور که می‌دانید بتن به تنهایی نمی‌تواند ایمنی و استحکام ساختمان را تضمین کند به همین جهت نیز باید یک سفره آهنی به عنوان زیر ساز ساختمان برای افزایش ایمنی آن اجرا شود. استفاده از سفره میلگرد در پایین سازه بسیار کاربردی تر و مقرون به صرفه تر نسبت به انواع سفره های فلزی دیگر است؛ اما در ادامه این مطلب بیشتر در مورد سفره میلگرد و مشخصات آن صحبت کرده‌ ایم و ویژگی‌ های یک ساختمان مجهز به سفره میلگرد را نیز برای شما بیان خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

منظور از سفره میلگرد چیست

منظور از سفره میلگرد استفاده از میلگرد های مخصوص بوده که به صورت کلاف شده در زیر سازه قرار می‌ گیرند و باعث استحکام بیشتر از ساختمان ها می شوند. در صورتی که از سفره میلگرد به عنوان سفره پایین سازه استفاده شود و سپس بر روی آن بتن ریزی انجام شود مقاومت ساختمان و سازه در برابر فشار در برابر آب و آتش و همچنین در برابر بلایای طبیعی از جمله زلزله افزایش پیدا خواهد کرد. علاوه بر آن مقاومت ساختمان در برابر فشارهای وارده از طبقات متعدد نیز بسیار افزایش پیدا می کند.
نکته دیگری که می‌ توان در مورد سفره میلگرد به آن اشاره کرد این است که سفره میلگرد در صورت افزایش طبقات ساختمان، جلوی انحراف ساختمان را گرفته و از تغییر شکل آن جلوگیری به عمل می‌آورد. البته بهتر است بدانید که سفره میلگرد برای جلوگیری از نشست ساختمان نیز بسیار موثر است. بدین صورت که در بسیاری از مواقع کمبود سفره‌ های زیرزمینی باعث نشست ساختمان ها می‌ شود، که ساختمان های مجهز به سفره میلگرد از این عارضه در امان هستند.

مشخصات سفره میلگرد

مشخصات سفره میلگرد

از جمله مشخصات سفره میلگرد آرماتور بندی میلگرد ها و کلاف کردن آن ها در یکدیگر به وسیله جوشکاری سرد می‌ باشد که باعث افزایش مقاومت ساختمان می‌ شود. پس از اینکه سفره میلگرد در زیرسازی اجرا شده در داخل آن بتن ریزی انجام شده و سپس ساختمان روی آن بنا می‌ شود. این روش یکی از روش های متداول تاسیس و احداث انواع مختلف ساختمان ها در کشورهای توسعه یافته می باشد، که در صورت بروز بلایای طبیعی انواع خسارت‌های جانی و مالی را به حداقل خود می رساند.
بهتر است بدانید که از جمله مشخصات سفره میلگرد این است که به راحتی می توان به وسیله مهندس ناظر ساختمان اندازه میلگرد ها را تغییر داد. به عنوان مثال برای ساختمان های بزرگ و چند طبقه از میلگردهای سایز بزرگتر و برای ساختمان های کوچک تر از میلگرد سایز کوچکتر استفاده می‌ شود.
اصلی ترین مشخصه سفره میلگرد قابلیت جوش پذیری آن است. علاوه بر آن برای سفره میلگرد از انواع میلگردهای فولادی مقاوم در برابر اکسید شدن و زنگ زدن استفاده می شود. به همین جهت نیز عمر و دوام آن ها بسیار بالا بوده و به هیچ عنوان در برابر رطوبت پوسیده نمی شوند. این مسئله باعث شده است تا با استفاده از سفره میلگرد برای شهرهای شرجی و مناطق مرطوب نیز به راحتی و بدون دغدغه خاطر انجام شود.
شما می توانید برای خرید سفره میلگرد باکیفیت از طریق سایت اینترنتی آهن724 اقدام نمایید.

نوشتن دیدگاه