سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
سود صادرات میلگرد

صادر کننده میلگرد از ایران به کشور های مرزی ایران از جمله عراق، ارمنستان، آذربایجان، افغانستان، ترکمنستان، امارات و ... است. شاید بپرسید که کاربرد میلگرد چیست؟ از میلگرد برای مقاومت بتن استفاده می ‌کنند. میلگرد ها بسته به نوع استانداردشان در ایران دارای قطر های متفاوتی هستند. میلگرد حرارتی و آلیاژ سازی از روش های تولید میلگرد است. قیمت آلیاژسازی نسبت به ترمیک در ایران گران تر است. میلگرد ها در ایران با علائمی مانند نام سازنده محصول، اندازه و نوع میلگرد و عیار مشخص می ‌شوند.
با توجه به این که ایران جزو 10 کشور اول دنیا در تولید میلگرد است، سهمی از این میلگرد تولیدی را، به کشور های دیگر صادر می ‌کند تا از این طریق بتواند سود خوبی را وارد کردن ارز به کشور، به دست آورد. همان طور که می ‌دانید، ساخت و ساز ها و پروژه های مختلف عمران در سراسر دنیا افزایش چشم گیری داشته است، به همین دلیل، کشور های زیادی در صدد واردات میلگرد برای ساخت چنین پروژه هایی هستند. ایران با توجه به تولید بالای این محصول، صادرات خود را افزایش داده است و نیاز خیلی از کشور ها را نیز بر طرف ساخته است.
همان طور که احتمالا خودتان هم می ‌دانید، کارخانه های مختلفی در ایران وجود دارند که مواد اولیه برای تولید میلگرد را با پایین ترین قیمت ممکن تهیه می ‌کنند. علاوه بر این نیز، هزینه ای که برای نیروی انسانی خود در نظر می ‌گیرند، نسبت به سایر کشور ها پایین تر است و همین مسئله کمک می ‌کند تا با صادرات این محصول، سود بسیار کلانی را به دست آورند.

سود صادرات میلگرد چقدراست؟

سود صادرات میلگرد چقدر است؟

یکی از مسائلی که در این چند ساله وجود داشته است، این است که برخی از صادرکنندگان کشورمان، برای این که بتوانند کشور وارد کننده را مجاب به خرید محصول کنند، قیمت میلگرد خود را پایین تر از قیمت جهانی تعریف می ‌کردند. با این اوصاف، کشور های همسایه برای واردات خود مالیات تعریف می ‌کردند و سود بیش تری به جیب کشور های وارد کننده می ‌رفت. علاوه بر این نیز، رانت و فساد زیادی از این طریق به وجود آمد که دولت با سیاست های خود، قصد از بین بردن آن را داشت.

چه کسانی از صادرات میلگرد سود می ‌برند؟

با توجه به مطالب که گفته شد، با توجه به ارز نیمایی که وجود داشت، برخی از افراد به رانت و فساد روی آورده بودند و با فروش محصولات، به قیمتی پایین تر از قیمت جهانی آن، عملا هیچ ارزی را وارد کشور نمی ‎کردند. یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد، این است که برخی از کشور های همسایه، میلگرد ها را با قیمت ریالی از ایران وارد می ‌کنند؛ این مسئله سبب می ‌شود تا با توجه به ارزش پایین ریال، سود هنگفتی از این طریق به جیب این کشور ها رود و عملا، سود اصلی را این کشور ها داشته باشند. با توجه به این که این کشور ها میلگرد را با قیمت ریالی می ‌خرند، نه تنها سود خوبی به جیب می ‎‌زنند، بلکه حتی هیچ ارزی هم وارد کشور نخواهد شد و عملا صادرات این محصول، فایده و سود چندانی برای کشور نخواهد داشت.
شما می توانید برای خرید میلگرد، از طریق سایت آهن 724 اقدام نمایید.

نوشتن دیدگاه