سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد پیچشی چیست؟

میلگردها یکی از مهم‌ترین مقاطع فولادی هستند که انواع مختلفی دارند و هرکدام بر اساس نوع، خواص مکانیکی و همچنین خواص شیمیایی، برای کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میلگرد پیچشی یکی از انواع میلگردها است که از نظر شکل ظاهری، به صورت مارپیچ و استوانه است که برای اطراف میلگردهای طولی در یک سازه کاربرد دارد تا باعث افزایش استحکام و مقاومت آن شود. این نوع میلگرد کاربرد‌های زیادی در سازه دارد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن این است که به راحتی می‌توان این نوع میلگرد را برش زد و متناسب با ارتفاع سازه از آن استفاده کرد. برای این‌که در مورد این محصول بیشتر بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

میلگرد پیچشی چیست؟

میلگرد پیچشی چه کاربردی دارد؟

این محصول با طول و عرض‌های مختلفی در یک سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد. میلگردهای مارپیچ برای این‌که در ساختمان بتواند دوام و استحکام بیشتری داشته باشد، در سرتاسر میلگردها در ستون، فنوداسیون، دال و همچنین تیرها پیچیده می‌شوند که در این صورت سازه مورد نظر دچار نشت و یا حتی فروریختگی نمی‌شود. به غیر از کاربرد پروژه‌های ساختمانی از این نوع میلگرد در پل‌ها و در قسمت‌هایی مانند شاه تیر، پایه، عرشه و... استفاده می‌شود. از میلگرد پیچشی در راک بولت تونل هم می‌توان استفاده کرد. ساختار محکم این میلگردها باعث شده است که امروزه بتوان از آن‌ها هم در ساختمان‌سازی و هم در صنایع مختلف استفاده کرد.

میلگرد پیچشی چه کاربردی دارد؟

میلگرد پیچشی در تیرهای بتن آرمه

در بتن آرمه باید از میلگردهای پیچشی استفاده کرد. این نوع میلگردها بر اساس قطری که دارند، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در هنگام خرید میلگرد پیچشی باید به استاندارد بودن ابعاد آن دقت زیادی داشته باشید، چرا که باعث می‌شود فونداسیون به بهترین شکل ممکن اجرا شود. هدف اصلی استفاده از این میلگردها در بتن آرمه این است که ساختمان ایمنی بالایی داشته باشد. نحوه استفاده از آن به این صورت است که میلگردهای پیچشی باید قبل از این‌که در بتن ریخته شود، دور تا دور تیر قرار داده شوند و کاملا به هم متصل شوند. باید بتن درون ستون ریخته شود تا بتواند سازه شما را مستحکم کند. این کار باعث می‌شود که تیرهای آرمه دوام فوقالعاده‌ای داشته باشند. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید میلگرد ساده، میلگرد آجدار، میلگرد پیچشی و ... به سایت آهن 724 مراجعه کنید و برای ثبت سفارش با کارشناسان آن در تماس باشید.

 

 

نوشتن دیدگاه