سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400

 

از میان مقاطع فولادی میلگرد بیشترین کاربرد را در بخش ساختمان سازی به خود اختصاص می دهد. میلگرد در انواع و سایزهای مختلف، تولید می شود که هر کدام از انواع آن برای بخش خاصی در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به عنوان مثال میلگرد آجدار برای مسلح کردن بتن کاربرد دارد؛ در حالی که میلگرد ساده برای اجرای فونداسیون یا پی ساختمان استفاده می شود. بنابراین اطلاع از قیمت روز میلگرد در سال 1400 بسیار حائز اهمیت خواهد بود زیرا با توجه به شرایط اقتصادی این روزها به پیش بینی نهایی قیمت ساخت و ساز کمک می کند. هدف از ارائه این مطلب صحبت در مورد پیش بینی قیمت میلگرد در سال 1400 است. برای خرید و اطلاع از قیمت روز میلگرد تولیدی کارخانه های مختلف با کیفیت بالا و قیمت مناسب در 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز به فروشگاه اینترنتی آهن 724 مراجعه نمایید.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد در سال 1400

قیمت روز میلگرد به عوامل متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال برخی کارخانجات میلگرد را از ضایعات آهن تولید می کنند که این امر قطعا بر کیفیت محصول نهایی و میزان ماندگاری آن تاثیر می گذارد. به تبع آن قیمت روز چنین میلگردهایی نیز نسبت به میلگردهای دیگر، متفاوت خواهد بود. در مورد میلگردهای آجدار نیز نوع آج بر قیمت میلگرد موثر است. میلگردهای مارپیچ جناغی در دو نوع یکنواخت و دوکی عرضه می شوند و این گونه میلگردها مزیت بیشتری نسبت به آج های تقاطع طولی و عرضی دارد و نسبت به آن تنش تسلیم و مقاومت کششی بیشتری دارند. احتمال شکسته شدن میلگرد با آج تقاطع طولی عرضی از قسمت تقاطع آج ها بیشتر است و این می تواند خطرناک باشد. این موارد هم چون گذشته می تواند بر قیمت میلگرد در سال 1400 نیز تاثیر داشته باشد. قیمت روز میلگرد در سال جدید به صورت لحظه ای و بسته به شرایط سیاسی و اقتصادی تغییر می کند و به همین جهت رصد کردن آن، هم برای افرادی که در کار ساختمان سازی هستند و هم آن هایی که در بورس فعال اند، حائز اهمیت است. واضح است که شرایط کنونی کشور قبل و بعد از انتخابات و همچنین تحریم ها، در حال حاضر بر قیمت تمامی کالا ها در بازار تاثیر خواهد داشت و بازار آهن آلات و میلگرد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

عوامل موثر بر قیمت میلگرد در سال 1400

پیش بینی قیمت میلگرد در بازار ایران

قیمت میلگرد در بازار به خصوص در بازارهای داخلی تحت تاثیر نرخ ارزهای داخلی و خارجی است. از طرفی قیمت صادرات میلگرد باید با قیمت خرید آن در داخل کشور متفاوت باشد و با نزدیک شدن قیمت تقاضای داخلی به قیمت صادرات، متاسفانه با کاهش چشمگیر میزان تقاضای داخلی مواجه می شویم. البته طبق مصوبات دولت قیمت داخلی میلگرد باید تا حداقل 10 درصد کمتر از قیمت صادرات این محصول باشد که با این کار اختلالی در میزان عرضه و تقاضای داخلی ایجاد نشود. از طرف دیگر صادرات میلگرد زمانی پرسود می شود که قیمت دلار و قیمت های جهانی بالا باشند و تنها در این حالت است که صادرات برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی خواهد داشت. البته قیمت میلگرد در بازار به عوامل دیگری همچون تنش های سیاسی، کیفیت و مواد خام مورد استفاده در تولید، وزن میلگرد، نوع میلگرد و حتی نوع آج در میلگردهای آجدار بستگی دارد. این مقطع فولادی در دو نوع کلاف شاخه ای بسته بندی می شود و این امر نیز می تواند بر قیمت نهایی میلگرد تاثیرگذار باشد. با توجه به عوامل ذکر شده پییش بینی می شود در سال 1400 و حداقل در نیمه ابتدایی آن، قیمت میلگرد افزایش نداشته باشد و بازار میلگرد آرامش نسبی را تجربه کند البته همواره اتفاقات سیاسی پیش بینی نشده ای وجود دارند که صورت رخداد، بر قیمت محصولات در بازار تاثیر دارند و نباید این شرایط را نادیده گرفت.
به طور کلی بهترین راه پیش بینی قیمت میلگرد، استفاده از نمودارهایی است که قیمت این محصول را برای دوره های معین نشان می دهند، این نمودارها بر اساس دانش و تخصص افراد خبره تهیه شده اند و بنابراین استفاده از آن ها در پیش بینی های دقیق توصیه می شود.

 

نوشتن دیدگاه