سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد ساده چیست؟ میلگرد ساده را به صورت کامل بشناسید

میلگرد نامی آشنا در اذهان عموم مردم است که از فولاد ساخته می شود و در پروژه های صنعتی و ساختمانی بکار گرفته می شود. این محصول در دو نوع ساده و آجدار در دسترس قرار دارد. میلگردهایی که سطح رویی آنها منقش به اشکالی نظیر جناغ، مارپیچ یا هر دو باشند را اصطلاحاً آجدار می نامند. میلگردهایی که از این ویژگی برخوردار نباشند یعنی سطح آنها صاف باشد، ساده نامیده می شوند. این نوع میلگرد بسیار مقاوم و بادوام است و قادر به تحمل بار مکانیکی زیادی است.
به طور کلی میلگردها را می توان به دو دسته کلاف و شاخه ای نیز تقسیم بندی نمود. این بخش بندی بدون توجه به ساده یا آجدار بودن میلگرد صورت می گیرد. در ادامه اطلاعات جامعی در رابطه با میلگرد ساده و کاربردهای آن ارائه می شود.

میلگرد ساده چیست

میلگرد ساده چیست

نخستین بار میلگرده ساده در قرن بیستم در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گرفت. این محصول یکی از اصلی ترین مواد و مصالحی است که امروزه در پروژه های ساختمانی بکار گرفته می شود. این عنصر را می توان بر اساس ویژگیهای ظاهری، جنس، ضخامت و قطر دسته بندی نمود.
میلگردهای ساده را می توان با استناد به جنس و نوع متریال بکار رفته در ساخت آن به 6 دسته استیل، گالوانیزه، با پوشش اپوکسی، پلیمری، اروپایی و پرکربن تقسیم بندی نمود. میلگرد ساده نسبت به سایر انواع آن دارای مقاومت کششی کمتری است و در دسته فولادهای نرم قرار می گیرد. این نوع میلگرد را می توان با توجه به شکل ظاهری آن به چهار دسته A1، A2، A3 و A4 تقسیم کرد.

کاربرد میلگرد ساده چیست

میلگردهای ساده در انواع گوناگون ساخته و تولید می‌شوند. بکارگیری از این محصول در ساختمان سازی موجب تقویت بتن و حذف ضعف های آن می گردد. به طور کلی کاربردهای عنوان شده برای میلگرد ساده عبارتند از:
• تقویت بنا به وسیله افزایش مقاومت بتن: بکارگیری میلگرد همراه با میلگرد موجب نگهداشت بهتر بتن و تقویت آن می شود و این یکی از کاربردهای میلگرد ساده است.
• مناسب برای استفاده در مواقع نیاز به خمکاری: میلگرد ساده در هنگام اجرای خمکاری بر روی آن بسیار ایده آل و مطلوب است و عملکرد کارامدی از خود بروز می دهد. لذا بکارگیری آن در شرایط ویژه و خاص می تواند بسیار راهگشا باشد.
• کنترل تغییرات دمایی و به حداقل رساندن آن: فولاد بکار گرفته شده در تولید میلگرد ساده از ضریب مقاومتی بسیار مناسب و بالایی برخوردار است. لذا استفاده از آن درکنار بتن در ساختمان های در حال ساخت باعث کاهش تغییرات دمایی و حرارت، به حداقل ممکن می شود.

میلگرد ساده صنعتی

میلگرد ساده صنعتی

استفاده از میلگردهای ساده در صنعت بیشتر از ساختمان سازی رونق دارد و هر چقدر سطح کیفی این محصول بالاتر باشد؛ قابلیت مصرف آن در صنایع بیشتر می شود. می توان گفت که میلگردهای ساده زمانی که در اختیار صنعت قرار می گیرند به عنوان میلگرد ساده صنعتی شناخته می شوند. این نوع میلگردها کاربری های بسیار ارزشمندی در صنایع مختلف دارند. به دلیل موارد مصرف متفاوت، میلگردهای ساده صنعتی در ابعاد و سایزهای گوناگون در دسترس صنعتگران قرار دارد. میلگردهای ساده صنعتی در حقیقت همان میلگردهای تولید شده تحت استاندارد A1 هستند که از نظر قطر و ساختار هندسی با انواع میلگردهای آجدار متفاوت هستند.
اکثر میلگردهایی که در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند، دارای سطح صافی هستند اما استثنائاتی نیز در این امر وجود دارد و در مواقع خاصی میلگردهای صنایع به شکل آجدار تولید می شوند. این محصولات سفارشی سازی شده و صرفاً در صورت ثبت سفارش تولید می شوند. میلگردهای مورد استفاده در صنعت باید قابلیت خمکاری و قطر بیشتری نسبت به انواع مورد استفاده در ساختمان سازی داشته باشند.
میلگرد ساده صنعتی دارای تنش تسلیمی بیشتر از 240 مگاپاسکال بوده و میزان استحکام کششی آن بیشتر از 360 است. اگر چه این میلگردها مقاومت مناسبی در مواجهه با رطوبت دارند اما بکارگیری از آنها برای ساخت بناها نامطلوب است. جالب است بدانید که مفتول ها نوعی میلگرد صنعتی محسوب می شوند که بسیار منعطف بوده و حداقل قطر را دارند. میلگردهای صنعتی نیز مانند سایر انواع این محصول دارای سایز بندی در محدوده 8 تا 130 میلیمتر هستند و مصرف کنندگان برای انتخاب محصول مناسب خود، دست بازی در گزینش دارند.
آهن 724 یکی از معتبرترین سایت های موجود است که در زمینه خرید و فروش انواع میلگرد فعالیت دارد. در سایت آهن 724 می توانید انواع میلگرد را با تمامی مشخصات و قیمت به روز مشاهده و با مشاوره رایگان بهترین انتخاب را انجام داده و از طریق سایت خرید کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه