سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
کوره تولید میلگرد

روش ‎های مختلفی برای تولید مقاطع فولادی به خصوص میلگرد وجود دارد. همان‌طور که می‌دانید یکی از روش‌های متداول تولید میلگرد، ذوب این محصول در کوره است تا بتواند مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار داشته باشد و استحکام سازه را تضمین کند. البته برای تولید میلگرد می‌توان از کوره‌های مختلفی استفاده کرد. اما انواع کوره برای تولید میلگرد کدام‌اند؟ هرکدام چه تفاوتی با هم دارند؟و... برای پاسخ به این سوالات تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت انواع میلگرد به کانال قیمت لحظه ای میلگرد آهن 724 مراجعه کنید.

معرفی کوره‌های الکتریکی تولید میلگرد

همان‌طور که در ابتدای این مطلب گفته شده برای تولید میلگرد کوره‌های مختلفی وجود دارد. فرآیند کار به این صورت است که فولاد یا همان مواد اولیه درون قالب در کوره ریخته می‌شوند و پس از شکل‌دهی و خنک شدن به محصول نهایی تبدیل و برای بسته‌بندی آماده می‌گردند. در ادامه به معرفی انواع کوره‌های الکتریکی تولید میلگرد، می پردازیم؛ پس همراه باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد اروند اهواز، قیمت میلگرد زاگرس، قیمت میلگرد ابرکوه، قیمت میلگرد میاندوآب و دیگر محصولات با کیفیت کارخانجات داخلی به آهن 724 مراجعه نمایید.

انواع کوره‌های الکتریکی در تولید میلگرد

انواع کوره‌های الکتریکی در تولید میلگرد

کوره‌هایی که در گذشته برای تولید میلگرد استفاده می‌شد به صورت گازی بودند و با مضرات و مشکلات زیادی همراه بودند. این در حالی است که کوره‌های امروزی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی می‌توان در آن‌ها فولاد مقاوم ساخت و دیگر مشکلات کوره‌های قدیمی را ندارند.
کوره قوس الکترونیکی یکی از رایج‌ترین روش‌های تولید میلگرد است که معمولا حدود زیادی از فولاد در سراسر جهان با این روش تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌شوند. این نوع کوره از آجر، سیمان و پنبه نسوز تولید شده‌اند و نحوه طراحی آن به صورتی بوده است که باعث می‌شود فولاد موردنظر در برابر حرارت مقاومت بالایی داشته باشد.
این کوره دو روش قوس الکتریکی مستقیم و قوس الکتریکی غیر مستقیم دارد. نحوه کار روش غیر مستقیم به این صورت است که حرارتی که ایجاد می‌شود باعث انتقال به فلزات می‌‎شوند و در نهایت فلزات ذوب می‌شوند و به شکل میلگرد در می‌آیند.
این در حالی است که در روش مستقیم جریان پس از اینکه از اینکه از فلزات عبور کرد به الکترودهای دیگری منتقل می‌شود و از سیستم خارج می‌شود که البته این روش نسبت به روش‌های راحت‌تر و سریع‌تر است و راندمان بالاتری هم دارد. به غیر از این دو مورد، کوره های مقاومت الکتریکی و همچنین کوره های القائی هم دو روش دیگر تولید میلگرد هستند که هرکدام به نحوه متفاوتی عمل می‌کنند.
به عنون مثال کوره مقاومت الکتریکی دارای ویژگی و مزایایی مانند سیستم کنترل دما است که باعث می‌شود با گردش هوای مناسب، حرارت مناسب برای تولید این محصول ایجاد شود. کوره القایی هم یکی دیگر از روش‌هایی است که با توجه به وجود میدان مغناطیسی ایجاد شده کار می‌کند و جریان در این میدان مغناطیسی با عبور از فلزات باعث ایجاد حرارت در کوره و ذوب فلز مورد نظر می‌شوند.
نکته مهم و قابل توجه اینجاست که باید متناسب با نیازی که مد نظر است؛ بهترین نوع کوره را برای میلگرد استفاده کرد. به عنوان مثال، کوره‌های غیر مستقیم معمولا برای تولید مس استفاده می‌شوند. وجود هرکدام از این کوره‌های تولیدی باعث می‌شود که بتوان درصد زیادی از میلگرد را برای مصارف داخلی کشور و یا حتی صادرات به کشورهای دیگر تولید کرد.
اگر با وجود مطالب گفته شده، سوالی در این زمینه دارید می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای استعلام قیمت میلگرد ساده، میلگرد آجدار و ... نیز می‌توانید از طریق شماره تلفن های موجود در سایت آهن 724 با کارشناسان تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه