سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار آهن

از آنجا که میلگرد به عنوان یکی از مصالح پر کاربرد در ساختمان سازی به شمار می رود، اطلاع از تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار آهن برای سازندگان اهمیت زیادی پیدا می کند. همانطور که می دانیم میلگرد در ساخت و ساز بسیار مورد استفاده است و سازندگان هزینه زیادی برای خرید میلگرد متحمل می شوند.
به این ترتیب سازندگان به دنبال راهی هستند که بتوانند این هزینه ها را کاهش دهند. یکی از راه ها خرید میلگرد از درب کارخانه است. با این کار، امکان تهیه میلگرد به صورت عمده و با قیمتی به مراتب کمتر وجود دارد. حال در این مبحث به بررسی قیمت میلگرد در کارخانه و بازار اشاره می کنیم.

بررسی قیمت میلگرد در کارخانه و بازار

آگاهی از تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار آهن برای سازندگان لازم است، زیرا برای ساختن سازه های بتنی، وجود میلگرد پایه و اساس کار است. همانطور که می دانیم میلگردها دو نوع ساده و آجدار دارند و دارای گریدهای مختلف هستند. هر یک از گریدها، از مقاومت و انعطاف پذیری متفاوتی نیز برخوردارند.
بنابراین میلگردها بر اساس آج، انعطاف پذیری، مقاومت و سایز قیمت گذاری می شوند. از آنجا که مشتریان به دنبال خرید میلگرد با مناسب ترین قیمت هستند، روش خرید از درب کارخانه را انتخاب می کنند. لازم به ذکر است که کارخانه ها صرفا به صورت عمده، میلگردها را به فروش می رسانند.
اما خرید از فروشندگان به صورت جزئی می تواند هزینه های بیشتری برای سازندگان به دنبال داشته باشد. بنابراین خرید از درب کارخانه و به صورت عمده، همواره روشی مقرون به صرفه محسوب می شود.

علت تفاوت قیمت میلگرد درب کارخانه و بازار چیست؟

علت تفاوت قیمت میلگرد درب کارخانه و بازار چیست؟

همانطور که اشاره کردیم، تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار آهن در حجم بالا بسیار قابل توجه است. در این میان، عواملی هستند که باعث ایجاد تفاوت قیمت میلگرد در کارخانه و بازار می شوند که به آن ها اشاره می کنیم.
یکی از عوامل، هزینه حمل ونقل است که در صورت وجود فاصله زیاد بین کارخانه و محلی که بار تحویل می شود، هزینه آن بر قیمت فروش میلگرد اضافه می شود. هزینه های مربوط به بیمه و انبارداری نیز جزو عوامل تاثیرگذار در ایجاد تفاوت قیمت میلگرد به شمار می آیند.
همچنین وجود رقابت در بازار میلگرد و تاثیرات نرخ ارز را نمی توان در این امر نادیده انگاشت. علاوه بر این، همواره میزان عرضه و تقاضا در بازار یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت است. به این معنا که اگر فروشندگان در عرضه میلگرد محدودیت ایجاد کنند، قیمت آن به شدت بالا خواهد رفت.
جمع بندی
همانگونه که اشاره کردیم، در صورت خرید میلگرد در حجم بالا، تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار آهن بسیار قابل توجه خواهد بود. قیمت میلگردها بر اساس مشخصات آن ها تعیین می شود که در بازار آهن و درب کارخانه با یکدیگر متفاوت است.
عواملی از جمله هزینه های حمل، بیمه، انبارداری، نرخ ارز، میزان عرضه و تقاضا و وجود رقابت بین عرضه کنندگان، از علل عمده تفاوت قیمت میلگرد درب کارخانه با بازار است. شما می توانید از طریق سایت آهن 724 از تفاوت قیمت میلگرد کارخانه با بازار آهن و دلایل موثر بر آن آگاه شوید. در صورتی که نیاز به راهنمایی داشته باشید، می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت، با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه