سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
میلگرد استیل چیست؛ کاربرد و مزایای میلگرد استیل کدام است؟

اگر شما هم جزو آن دسته از عزیزان هستید که می خواهید بدانید میلگرد استیل چیست و کاربرد و مزایای آن کدام است؟ پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید. تیم آهن ۷۲۴ امروز مقاله پیش روی شما را آماده کرده است تا به موضوعات زیر بپردازد: میلگرد استیل چیست؟ میلگرد استنلس استیل چیست؟ میلگرد استیل کربن چیست؟ میلگرد استیل ضدزنگ و میلگرد استیل کربن را چگونه از هم تشخیص دهیم؟ میلگرد استیل نسبت به سایر میلگردها چه مزیتی دارد؟

میلگرد استیل چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف مختصر و مفید از میلگرد استیل ارائه دهیم باید اشاره کنیم که این میلگرد آلیاژی از کربن و آهن است البته در ساختار آن مقادیری از سایر عناصر مانند کروم و نیکل هم وجود دارد. از استیل مواد و مصالح مختلفی را تولید کرده اند مانند میلگرد استیل، ورق استیل، نبشی استیل و پروفیل استیل که تمامی موارد نام برده به بازار های موجود در سطح ایران عرضه شده اند.
بارزترین و شاخص ترین مشخصه ای که در ساختار میلگرد استیل وجود دارد ضد زنگ بودن آن است چراکه میلگرد استیل را با استفاده از فولاد ضد زنگ ساخته اند که انواع مختلف و متعددی دارد. میلگرد استیل در میان شما را بسیار زیادی از مصرف کنندگان و خریداران بازار فولاد با نام لوله گرد نیز شناخته می شود.

میلگرد استنلس استیل چیست؟

میلگرد استنلس استیل چیست؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم میلگرد استیل انواع مختلف و متعددی دارد که میلگرد استنلس یکی از انواع مختلف آن است. خود این محصول نیز گرید های مختلفی دارد شاید از خود بپرسید که علت تنوع و تعدد در تعداد میلگرد استلنس استیل چیست؟ در پاسخ باید اشاره کنیم که در ساختار میلگرد های استنلس استیل نسبت آلیاژ ها را تغییر میدهند و همین امر باعث تفاوت در ویژگی های ساختاری میلگردها خواهد شد.
نکته‌ای که در این راستا وجود دارد این است که میلگرد استنلس استیل زمانی ضد زنگ است که حداقل ۱۰ درصد کروم داشته باشد. اگر بخواهیم کمی علمی تر و دقیق تر واکنش کروم را توضیح دهیم باید بگوییم که کروم پس از اینکه با اکسیژن موجود در هوا ترکیب میشود اکسید کروم تشکیل می شود که لایه ای روی میلگرد استیل را تشکیل میدهد. این لایه نازک قابل رویت نیست اما به عنوان یک عایق عمل میکند و از تماس بین فلز و هوا جلوگیری به عمل می آورد در نتیجه میلگرد استیل مقاوم و سالم می ماند.

میلگرد استیل کربن چیست؟

میلگرد استیل کربن چیست؟

همانطور که از نام این میلگرد بر می آید عمده ترین عنصری که ساختار آن را تشکیل می دهد کربن نام دارد البته در میلگرد استیل کربن عناصر دیگری مانند مس، منگنز و محتوای سیلیکون نیز به کار رفته است. به کار رفتن حجم بسیار زیادی از کربن ویژگی های فولاد را دستخوش تغییراتی کرده است به عنوان مثال آن را سخت تر و قوی تر کرده که سازندگان سلاح های تیغه های مانند چاقو و شمشیر از ترکیب کربن با فولاد استفاده کرده‌اند.
اگر بخواهیم یک مقایسه کلی و ظاهری بین میلگرد استیل کربن و میلگرد استلنس استیل انجام دهیم باید به درخشندگی آنها اشاره کنیم. میلگرد استنلس استیل به دلیل وجود کروم در ساختار خود ظاهری درخشان و براقی دارد این در حالی است که فولاد معمولی ظاهری مات دارد بنابراین میلگرد استیل کربن درخشانی میلگرد استنلس استیل را ندارد. البته این تنها تفاوت ظاهری آنها است فراموش نکنید که این دو از نظر ترکیبات شیمیایی و عناصر به کار رفته در ساختار خود تفاوتهای ملموس و مشهودی دارند. ترکیبات شیمیایی از آن چنان اهمیتی برخوردار است که تعیین کننده استحکام کششی، میزان سختی و مقاومت و همچنین شکل پذیری میلگرد مورد نظر است.

میلگرد استیل ضدزنگ و میلگرد استیل کربن را چگونه از هم تشخیص دهیم؟

میلگرد استیل ضدزنگ و میلگرد استیل کربن را چگونه از هم تشخیص دهیم؟

شما با دانستن تفاوت های بین میلگرد استیل ضد زنگ و میلگرد استیل کربن خواهید توانست که آنها را از یکدیگر تشخیص دهید و به تمایز آنها پی ببریم. یکی از تفاوت های مشخص و بارزی که این دو دارند مقاومت در برابر خوردگی آنها است همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردیم در میلگرد استیل ضد زنگ کروم به عنوان اصلی ترین ماده شناخته شده است که وجود آن باعث شده که میلگرد استیل ضد زنگ در برابر خوردگی مقاومت بیشتری را نسبت به میلگرد استیل کربن از خود نشان دهد.
این در حالی است که در ساختار میلگرد استیل کربن کروم کافی وجود ندارد به همین خاطر آهن با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و پدیده‌ای به نام زنگ زدگی یا اکسید آهن رخ می دهد. اما در مقابل میلگرد استیل کربن نسبت به میلگرد استنلس استیل با دوام تر و قوی تر است ضمن اینکه فولاد کربن در مقایسه با فولاد ضد زنگ از چگالی کمتری برخوردار است. یکی دیگر از تفاوت های این دو مربوط به جنبه اقتصادی می شود که طبیعتاً میلگرد استیل ضد زنگ نسبت به میلگرد استیل کربن قیمت بالاتری دارد.

میلگرد استیل نسبت به سایر میلگردها چه مزیتی دارد؟

میلگرد استیل نسبت به سایر میلگردها چه مزیتی دارد؟

شاخص ترین مزیتی که میلگرد استیل نسبت به سایر میلگردها دارد ضد زنگ بودن آن است که نسبت به فرآیند اکسایش مقاومت مطلوبی را از خود نشان می دهد. به همین خاطر در مناطقی که امکان تماس میلگرد با رطوبت زیاد باشد کارشناسان تشخیص می‌دهند که بایستی از میلگرد استیل استفاده شود. یکی دیگر از مزیت هایی که دارد این است که نسبت به عملیات های حرارتی مقاومت فوق العاده و منحصر به فردی را از خود نشان می دهد. این مقاومت حرارتی به حدی است که اگر این آلیاژ در معرض عملیاتی مانند جوشکاری و پلاسما قرار گیرد به هیچ وجه آسیب نمی بیند.
از دیگر مزایای میلگرد استیل نسبت به سایر میلگردها زیاد بودن درصد کروم و نیکل در آن است که باعث می شود این میلگردها خاصیت مغناطیسی نداشته باشند و همچنین اکسید نشوند. به عنوان آخرین مزیت میلگردهای استیل ضد زنگ نسبت به سایر میلگردها باید بگوییم که در سطح کیفیت بسیار بالا و مطلوبی در مدرن ترین ماشین های کاری ساخته شده اند.
در پایان ضمن اینکه از تمامی شما عزیزان سپاسگزاریم که مطلب ما را تا انتها مطالعه نمودید، به عنوان یک توصیه پایانی این نکته را از ما بپذیرید که تمامی سفارشات خود را اعم از سفارش میلگرد استیل از وبسایت معتبر آهن ۷۲۴ ثبت کنید و از کیفیت خرید خود مطمئن شوید. کارکنان مجموعه ما یک هدف کلی را دنبال می کنند و آن کسب رضایت متقاضیان و مشتریان محترم است.

نوشتن دیدگاه