سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
انواع میلگرد آجدار + کاربرد هر کدام

به طور کلی می توان گفت که میلگرد عنصری است که برای مسلح کردن بتن و بالا بردن مقاومت کششی آن در صنعت ساختمان سازی بکار گرفته می شود. این مقاطع فولادی انواع گوناگونی دارند و هر کدام از میلگردهای موجود در بازار برای مصرف در موارد خاص و ویژه تولید می شوند و کاربرد منحصر به فردی دارند. به عبارت دقیق تر می توان گفت که استفاده از هر یک از انواع میلگرد وابسته به نیاز موجود است و نمی توان بدون تعیین ویژگی های مورد نیاز ، صرفاً یک نوع از این محصول را برای تکمیل پروژه ساختمانی خریداری نمود.
در حال حاضر میلگردهای موجود در بازار به دو نوع ساده و آجدار تقسیم بندی می شوند که نوع ساده آن بیشتر برای مصارف جوشکاری، خمکاری و صنعتی بکار گرفته می شود. میلگردهای آجدار در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند و خود به سه دسته دوکی، مرکب و یکنواخت تقسیم می گردند. اساس دسته بندی میلگردهای آجدار وابسته به آج های حک شده بر روی آن است. منظوزر از آج همان فرورفتگی ها و برآمدگی های موجود بر روی سطح میلگرد است. وجود آج بر روی میلگرد موجب افزایش سطح تماس آن با بتن شده و میزان چسبندگی میان میلگرد و بتن را افزایش می دهد.

میلگرد آجدار چیست

میلگرد آجدار چیست

میلگردهای آجدار مقاطع فولادی توپر دایره ای شکلی هستند که سطح رویی آنها با اشکال مختلف شیار بندی شده است. با توجه به اینکه ساخت بنا بدون استفاده از میلگرد، منجر به ایجاد سازه ای مستحکم نخواهد شد لذا با بکارگیری از میلگرد آجدار می توان تاب آوری ساختمان را در مقابل لرزش و ضربه تا حد زیادی افزایش داد. با استفاده از این محصولات در انجام پروژه های ساختمانی می توان با ایجاد تکیه گاهی قابل اعتماد برای میلگرد، موجب افزایش قابل توجه میزان استحکام بنا و مقاومت کششی بتن شد. میلگردهای آجدار تنها نوعی از این محصول هستند که برای مسلح کردن بتن مورد استفاده قرار می گیرند و خود دارای انواع مختلف و استانداردها و گریدهای گوناگونی می باشند.
میلگردهای آجدار موجود در بازار تحت عنوان A2 ،A3 ، A4 عرضه می شوند که نوع A2 دارای کمترین میزان آج هستند و در میلگرد های A3 و A4 میزان آج حداکثر است. در تولید اسکلت فلزی، تیرچه بتی و فوندانسیون از میلگردهای نوع A3 و A4 استفاده می شود و برای ساخت رابیتس و خاموت و موارد دیگری از این دست، میلگرد A2 مورد استفاده قرار می گیرد.
برای ساخت میلگردهای آجدار سه روش وجود دارد. در شیوه اول تولید این محصول آج ها در همان مراحل تولید روی میلگرد ایجاد می شوند. در تولید به روش دوم، میلگرها از میان قالب زن عبور داده می شوند و شکل قالب روی میلگرد حک می گردد. همچنین امکان اینکه با پیچیدن سیم به دور میلگرد ساده آن را تبدیل به نوع آجدار نمود نیز وجود دارد. شکل آج ها در اغلب موارد به صورت دوکی، مارپیچ و یا ترکیبی از دو شکل ذکر شده است.

انواع میلگرد آجدار چیست

انواع میلگرد آجدار چیست

همان طور که گفته شد؛ میلگرد آجدار دارای انواع مختلفی است که برای مصارف گوناگون تولید و ساخته شده اند. استانداردهای بکار رفته در تولید این محصولات در کشورهای مختلف و حتی گاهی در کارخانه های گوناگون، دارای تفاوت هایی است که موجب تولید گریدها متفاوت برای میلگرد آجدار شده است. در کشور ما برای دسته بندی میلگردهای آجدار استانداردها و تقسیمات زیر در نظر گرفته می شود:
• میلگرد A2: این میلگردهای آجدار علی رغم برخورداری از ویژگی های سختی پذیری زیاد، قابلیت شکل پذیری بسیار خوبی نیز دارند. میزان کربن بکار رفته در ساخت این محصول تا حدی است که در انجام فرآیند خمکاری، خللی ایجاد نشود. این میلگرد که اغلب برای خاموت زنی مورد استفاده قرار می گیرد، از آج های فنری شکل و موازی بر روی سطح خود برخوردار است. بکارگیری از میلگرد A2 برای جوشکاری غیر ممکن نیست اما بهتر است تنها در شرایط وجود اضطرار اینکار صورت گیرد. میزان تنش گسیختگی میلگرد آجدار A2 برابر 5000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع بوده و تنش جاری این محصول 3000 واحد است. میزان تغییر نسبی پلاستیکی در حین گسیختگی برای این میلگرد 19 درصد در نظر گرفته می شود.
• میلگرد A3: پرکاربردترین و بهترین میلگردی که در پروژه های ساختمانی بکار گرفته می شود؛ میلگرد A3 است. این محصول که دارای شیارهای جناقی شکل است، سختی زیادی داشته و برای ساخت تیرها و ستون ها در سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع میلگرد به هیچ عنوان در مصارف جوشکاری مصرف نمی شود و همچنین استفاده از آن در مواقعی که سازه دارای زاویه های تند است و تغییر شکل زیاد مورد نیاز است، صحیح نیست. میزان تنش گسیختگی در میلگرد آجدار از نوع A3 برابر 6000 واحد بوده و تنش جاری این محصول 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. میزان تغییر نسبی پلاستیکی میلگرد A3 در حین گسیختگی 14 درصد لحاظ می گردد.
• میلگرد A4: این میلگرد مستحکم ترین نوع میلگرد آجدار محسوب می شود که به دلیل کاهش وزن سازه، امروزه بیشتر از گذشته مورد استفاده قرار می گیرد. آج های موجود بر روی این محصول سخت به صورت مرکب هستند. میلگرد آجدار A4 به دلیل برخورداری از مقاومت بالاتر، دارای قیمت بیشتری نیز هست. میزان مقاومت کششی در این محصول حداقل 650 مگاپاسکال و مقاومت تسلیم آن بیشتر از 500 مگا پاسکال است.

کاربرد انواع میلگرد آجدار چیست

کاربرد انواع میلگرد آجدار چیست

کاربرد اصلی که برای میلگردهای آجدار در نظر گرفته می شود، مصارف ساختمانی است. انواع گوناگون این محصول به طور گسترده در بخش های مختلف پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. متریال اصلی بکار رفته در شبکه مش بندی و آرماتوربندی هر پروژه ساخت و ساز، انواع میلگرد آجدار است. ساخت ستون برای ساختمان بدون میلگرد آجدار A2 غیر ممکن است و حضور این محصول در ساختمان ها و دیگر سازه ها سبب بالا رفتن میزان نیروی کششی در ستون هایی که با استفاده از بتن ساخته شده اند، می شود. همچنین در ساخت انواع مصنوعات فلزی می توان از میلگردهای آجدار استفاده نمود.
تکمیل و اجرای فونداسیون با استفاده از میلگردهای A2 و A3 میسر می گردد و برای ساخت عناصری از سازه مانند ستون، تیر، دیوار برشی، دال و ... نیز میلگرد A3مورد استفاده واقع می شود. شما می توانید برای خرید انواع میلگرد آجدار از طریق سایت آهن 724 اقدام نمایید. مجموعه آهن 724 با داشتن بهترین میلگردهای موجود در بازار و ارائه خدماتی چون مشاوره رایگان پیش از خرید، در تلاش است تا خریدی راحت و دلنشین را برای شما رقم بزند.

 

 

نوشتن دیدگاه