سبد خرید شما خالی می باشد.
 0 
تولید میلگرد ساده

میلگردها یکی از مهمترین مقاطع فولادی هستند که در سایز و شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند و معمولا هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند. میلگردها در یک دسته‌بندی کلی به دو دسته میلگرد ساده و میلگرد آجدار تولید می‌شوند که هرکدام طی مراحل خاصی تولید و روانه‌ی بازار فولاد می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم در مورد تولید میلگرد ساده صحبت کنیم؛ اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.
فرآیند تولید میلگرد ساده چگونه است؟
به طور متداول میلگردهای ساده در 4 روش ساخته می‌شوند که هر کدام از روش‌ها برروی ظاهر میلگرد مورد نظر و همچنین خواص مکانیکی و فیزیکی آن تاثیرگذار است. هرکارخانه تولیدکننده میلگرد معمولا متناسب با منطقه جغرافیایی، شرایط اقیلمی و همچنین نیاز بازار، یکی از روش‌های تولید میلگرد را در پیش می‌گیرد.
به طور کلی روش تولید میلگرد ساده به این صورت است که در مرحله اول، آهن، در کوره‌های عظیم ذوب می‌شوند و پس از طی چند مرحله، شکلی مانند استوانه به خود می‌گیرد و در نهایت به میلگرد تبدیل می‌شود. در مرحله نهایی، میلگردهای تولید شده باید خنک و برای بسته‌بندی آماده شوند.  شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت میلگرد 14 اهواز ، قیمت میلگرد 14 میانه و دیگر انواع میلگرد با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید.

تولید میلگرد ساده

روش تولید میلگرد ساده

ماده اولیه تولید میلگرد چه از نوع میلگرد ساده و چه میلگرد آجدار، شمش فولادی یا همان بیلت است. برای تولید میلگرد ساده همان‌طور که گفته شد 4 روش وجود دارد که عبارتند از:

  •  روش نورد گرم
  •  روش نورد سرد
  •  روش ترمکس
  •  روش میکروآلیاژی

روش نورد گرم

در این روش، شمش فولادی در کوره با دمای 1100 درجه سانتی گراد نرم و برای نورد آماده می‌شوند. در مراحل بعدی، شمش‌ها با عبور از غلتک‌هایی با سایزهای مختلف، به قطر مناسب می‌رسند. در این فرآیند از قطر میلگرد کاسته و طول آن افزایش پیدا می‌کند. به این مرحله «رافینگ» گفته می‌شود. در مراحل بعدی میلگردها باید قیچی شوند و در نهایت به صورت بندیل، بسته‌بندی می‌شوند.

روش نورد سرد

تولید میلگرد ساده در روش نورد سرد، تا مرحله رافینگ انجام می‌شود. تنها تفاوت این روش با روش نورد گرم این است که در این مرحله، شمش‌ها وارد مرحله خنک‌کاری می‌شوند و سپس سرد می‌شوند. پس از آن دوباره مجددا شمش‌ها وارد مرحله نورد می‎شوند. از ویژگی‌های نورد سرد این است که میلگرد تولید شده سختی و مقاومت بیشتری دارد و همچنین برای تولید چنین میلگردهایی نسبت به روش نورد گرم، به تعداد غلتک‌های بیشتر نیاز است.

روش ترمکس

روش ترمکس یکی دیگر از روش‌های تولید میلگرد ساده است که معمولادر این روش میلگرد مورد نظر مقاومت و سختی بالایی ندارد و برای همه کاربردهای مناسب نیست. فرآیند تولید میلگرد به روش ترمکس به صورتی است که باعث شکننده‌شدن میلگرد می‌شود.

تولید میلگرد ساده

روش آلیاژسازی (میکرو آلیاژی)

روش میکروآلیاژی مشابه روش نورد گرم است. تفاوت این روش تولید میلگرد با روش نورد گرم این است که در این روش، عناصر آلیاژی مانند تیتانیوم، نیوبیوم و حتی وانادیوم را طی فرآیند تولید می‌توان به فولاد اضافه کرد. اضافه کردن این آلیاژها باعث تغییر خواص مکانیکی و فیزیکی میلگرد می‌شود و باعث می‌شود محصول نهایی مقاومت بالایی داشته باشد.
اگر شما در مورد روش‌های تولید و ساخت میلگرد آشنایی داشته باشید، در زمان خرید به راحتی می‌توانید با شناخت کامل از خواص مکانیکی و شیمیایی میلگردها، میلگرد مورد نظر را خریداری کنید. اگر قصد خرید میلگرد ساده را دارید می‌توانید با کارشناسان آهن 724 تماس بگیرید و سفارش خود را ثبت کنید.

نوشتن دیدگاه